יתרונות וחסרונות בעבודה מהבית

במיוחד בעידן הנוכחי, שבו התקשורת זולה ויעילה כל כך, וכל מה שצריכים הוא חיבור לאינטרנט, קל לעבור לעבוד מהבית. מהם היתרונות והחסרונות של עבודה מהבית?

מאת: 
ספטמבר 2013
זמן קריאה: 01:29 דק'

2013-09-01

https://www.b144biz.co.il/%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%9d/%d7%99%d7%99%d7%a2%d7%95%d7%a5-%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99/%d7%99%d7%aa%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%95%d7%97%d7%a1%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%91%d7%a2%d7%91%d7%95%d7%93%d7%94-%d7%9e%d7%94%d7%91%d7%99%d7%aa/

יתרונות העבודה מהבית

נסיעות ונסועה

כאשר עובדים מהבית, אין צורך לצאת ממנו, לעלות על הכביש בשעות העומס ולהגיע למשרד. זה אולי היתרון הגדול ביותר של עבודה מהבית: הקטנת הצורך בנסיעות ולעיתים אפילו בהחזקת רכב. אחד השיקולים הגדולים של מי שחושבים לעבוד מהבית הוא כלכלי, וסעיף הרכב והנסיעות הוא מאוד משמעותי בתוך מכלול השיקולים האלה. כאשר עובדים מהבית, אפשר לתכנן ימי פגישות בעיר ולייעל את התנועה אליה, אפשר לקבוע פגישות מחוץ לשעות העומס ואפשר להשתמש בצורה נוחה יותר בתחבורה הציבורית.

שכר דירה והוצאות

כאשר שוכרים משרד, ההוצאה על שכר דירה יורדת, ולמעשה אף יותר מזה: היות והחברה או העסק שוכרים אצלכם משרד, אתם זכאים להחזר מס על שכר הדירה. רואה החשבון או יועץ המס ידעו איזה חלק בשכר הדירה הכללי שלכם להוריד ולנכות או לחלופין, כמה שכר דירה מגיע לכם מהעסק.

בנוסף, ניתן לנכות הוצאות ארנונה, טלפוניה, מים וחשמל בעבודה מהבית. עם זאת, שימו לב: אל תגדירו את כל הבית או הדירה כמקום עסק בגלל ההשלכות שיש לעניין זה לגבי מס רכוש. הקפידו להתייעץ עם רואה חשבון או יועץ מס שיש להם ניסיון בעניין.

קרבה למשפחה

הרבה הורים צעירים רואים יתרון גדול בעבודה מהבית, כאשר ישנם ילדים קטנים בבית. גם אם מקפידים על עקרון ההפרדה (ראו כללים לעבודה מהבית), עדיין תמיד יש מישהו בבית לקבל את הילדים וניהול משק הבית פשוט וקל יותר. מנגד, אם קשה לכם להפריד בין העבודה והטיפול בילדים החוזרים מהגן, שווה בהחלט לשכור מטפלת לשעות אחר הצהרים; מישהי שתוציא את הילדים מהגן ותטפל בהם בשעות שבהן אתם עדיין עובדים. דבר זה חשוב במיוחד, כיון שהוא גם יאפשר לכם לקבוע פגישות בשעות אחר הצהריים מחוץ למשרד.

יתרונות וחסרונות בעבודה מהבית

מהם החסרונות בעבודה מהבית?

צורך במשמעת

לא כל אחד יכול לעבוד ביעילות מהבית. היות ואתם לבד, אין מי שישגיח עליכם או יפקח על מה שאתם עושים, אתם צריכים להיות בעלי משמעת עצמית. אתם חייבים להתרגל לכך שאי אפשר לקום ולטייל בבית כל אימת שרוצים בכך, ולהסתגל לזה שעבודות הבית יכולות לחכות. מנגד, גם העבודה יכולה לחכות: בערב, צריך משמעת רבה כדי לא להתפתות ולחזור למשרד, כאשר יש משהו דחוף , אלא להישאר עם המשפחה.

צורך במקום לפגישות

לא כל בית או משרד ביתי מתאימים לקבלת לקוחות או ספקים. חלק מהיועצים להקמת וניהול עסקים קטנים ממליצים אפילו שלא להביא לקוחות הביתה בשום מקרה. דבר זה אינו בהכרח נכון, והוא תלוי מאוד באופי הבית, המשרד והיחסים בינכם לבין הלקוח. בכל מקרה: השתדלו לקבוע עם הלקוחות שלכם אצלם במשרד, בבתי קפה שקטים או במקרה ויש לכם צורך בפגישה שקטה במיוחד בחדר עסקים בבית מלון. אופציה נוספת היא לשכור משרד לפי שעות או לבקש מרואה החשבון או עורך הדין שלכם לעשות שימוש בחדר הישיבות במשרד שלו, בעת צורך חריג במיוחד.

לא רואים אנשים

זה, אולי, החיסרון הגדול ביותר של עבודה מהבית: לא לכולם מתאימה הבדידות שבעבודה עצמאית כזו. רבים חייבים לראות מישהו במהלך היום כדי "לא להשתגע". הפתרון במקרה כזה הוא לתכנן הפסקה ויציאה לסידורים קצרים דואר, בנק וכדומה פגישות עסקים, כמובן או, בלית ברירה, לחזור ולעבוד במשרד, מחוץ לבית.

כתבות נוספות בנושא
ייעוץ עסקי

 דילוג לתוכן