רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

עובדים על אוטומט: מהי אוטומציה ואיך היא יכולה לשפר את ביצועי העסק שלך ב-2021?

5 סוגים שונים של אפליקציות שיהפכו את העסק שלכם ליותר יעיל, יחסכו לכם זמן וישפרו את הקשר עם הלקוח. סקירה על קצה המזלג

2021-02-09

https://www.b144biz.co.il/%d7%90%d7%99%d7%9a-%d7%90%d7%95%d7%98%d7%95%d7%9e%d7%a6%d7%99%d7%94-%d7%aa%d7%a9%d7%a4%d7%a8-%d7%90%d7%aa-%d7%91%d7%99%d7%a6%d7%95%d7%a2%d7%99-%d7%94%d7%a2%d7%a1%d7%a7-%d7%a9%d7%9c%d7%9a-%d7%912021/

מאת: | זמן קריאה: 02:09 דק' | פברואר 2021 | מערכת B144 דיגיטל |

  • כשהיינו קטנים, חלמנו על רובוטים משוכללים שיהיו בעתיד ויעזרו לנו לדלג על המשימות הקשות והמעצבנות; רובוט שיסדר את החדר, רובוט שיכין את שיעורי הבית במקומנו, רובוט שיצא עם הכלב לטיול. אז נכון, כאלו רובוטים עוד אין ממש, אבל אוטומציה לעסק פחות או יותר עונה על הצורך הזה: אלו הם תהליכים אוטומטיים – שמתנהלים בעצמם (אנחנו רק שם כדי לתכנן ולומר מה אנחנו רוצים שיקרה), עושים עבורנו דברים כדי לחסוך לנו זמן או הופכים את העבודה ליסודית ויעילה יותר.

    מה הן אוטומציות?

    אוטומציה היא שם כולל להמון דברים. מדובר במושג אינסופי, והיום אפשר לעשות כמעט הכל באופן אוטומטי: לענות למיילים, לנהל את החשבונות, לטפל בלידים הנכנסים, לנהל את הלקוחות, לעקוב אחר ביצוע משימות ועוד. השמיים הם הגבול.

    לפעמים האוטומציות מובנות בתוך המערכת עצמה, כמו למשל במערכת רב מסר לשליחת דיוור ולדפי נחיתה, או בג'ימייל למשל (שמאפשרת לנו להגדיר תשובות אוטומטיות למייל, לתזמן מיילים ועוד). יש גם מערכות אוטומציה שמתפקדות כשירות שמחבר בין שתי מערכות נפרדות, כמו למשל זאפייר או אינטגרומט.

    איזה אוטומציה מתאימה לעסק שלי?

    השאלה הראשונה שעליכם לשאול את עצמכם ביחס לאוטומציות היא – איפה העסק שלי צריך להתייעל? נסו לאבחן את העסק ולהבין אילו משימות גוזלות לכם זמן או מה יגביר את תפוקת העסק שלכם? חשבו על אוטומציות כמו על עובד חדש בעסק שעובד ללא הפסקה, והוא הבחור (או הבחורה) הכי יסודי בעולם. נחמד, נכון? קיימים מומחי אוטומציה שמציעים את שירותיהם לעסק, החל מאבחון שלו, ועד להדרכה על האוטומציה המתאימה. אפשר להיעזר ביועץ, או לנסות ולהכיר את האוטומציה הנבחרת בעצמכם.

    סוגים פופולאריים של אוטומציות – ומה הן פותרות

    1. לייעל את הקשר בינך לבין הלקוחות: מהלכי שיווק במערכות דיוור

    מבחינת אסטרטגיית השיווק – הקשר בין העסק שלך לבין הלקוח צריך להיות מתוכנן מא' ועד ת'. מערכות דיוור באות לתת מענה לצורך הזה. בעזרתן תוכלו לתכנן ולתת מענה לכל שלב במשפך השיווקי (או במילים א, מהרגע שהלקוח נחשף למודעה שלכם בפייסבוק או בגוגל, עובר לדף הנחיתה, משאיר פרטים, מקבל מייל היכרות ומשם סדרת מיילים שתפקידה להניע אותו לרכישה, ובהמשך, אחרי הרכישה הוא מקבל חשבונית אוטומטית למייל ואולי אחרי גם מייל שמעודד אותו לדרג את השירות שקיבל בפייסבוק. המהלכים הללו הופכים את חווית הלקוח לרצופה, אוטומטית ומקצועית. דוגמאות למערכות אוטומטיות שנותנות מענה כזה: רב מסר, סמוב ועוד.

    1. לייעל את תהליך הקנייה בחנות שלי: מערכת ניהול הזמנות

    אם רק הקמתם חנות אונליין, בוודאי אתם מבינים עד כמה זה בלתי אפשרי לעקוב אחר כל הזמנה שנכנסה למייל, לשלוח חשבונית ללקוח וליצור קשר עם חברת המשלוחים. מדובר בתהליך שיכול לגזול ימים שלמים. הפתרון הוא לאו דווקא לשכור עובד שיעשה את זה עבורכם, התשובה יכולה להיות פשוטה – אוטומציה. הלקוח קנה – פרטי ההזמנה נכנסים אוטומטית לטבלת אקסל מסודרת, ללקוח נשלח מייל אוטומטי וכן הלאה. מערכות שעושות את זה עבורכם הן למשל זאפייר ואינטגרומט.

    1. לקדם מכירות באתר ולהשיג לידים חדשים באופן אוטומטי: צ'טבוט

    הם נכנסים לחיינו יותר ויותר ועושים לנו סדר: הצ'טבוטים, מערכות אוטומטיות שמשוחחות עם הלקוחות בפייסבוק, בווטסאפ, באינסטגרם ועוד. צ'טבוט יכול לעשות כמעט הכל, תלוי מה תגדירו לו: שיח מהיר וחכם המותאם לתגובת הגולש, איסוף נתונים על לקוחות, דירוג השירות שלכם, קידום מכירות והכוונה למוצרים מסוימים, טיפול בלידים בהשלמה לקמפיין ברשתות החברתיות ועוד.

    אוטומציה היא שם המשחק. הגיע הזמן להתחיל לקדם את העסק בגוגל ובפייסבוק עם המומחים של B144!

    1. לקבוע ולתאם תורים ופגישות באופן אוטומטי: קלנדלי ודודל

    כמה זמן ביום שלכם אתם מקדישים כדי לקבל שיחות טלפון והודעות ווטסאפ מלקוחות ולנסות לתאם איתם פגישה? זה יכול להיות מתיש ומאוד לא יעיל, אבל בסך הכל מדובר בפעולה אוטומטית פשוטה. את הבעיה הזאת פותרות מספר אוטומציות כמו קלנדלי – לוח פגישות מובנה באתר שלכם, או דודל – כלי אונליין נוח לתיאום פגישות בין משתתפים רבים. זה יכול להתאים לעסקים מתחום הרפואה, הטיפול, נותני שירותים ועוד.

    1. לנהל את העובדים שלי ולייעל את הזמן: טרלו, מאנדיי, פיימו ועוד

    ניהול עובדים ופרילנסרים הוא אף פעם לא פשוט, אבל בשנה האחרונה הוא הפך למורכב יותר כשהם עובדים מרחוק, כל אחד מהבית שלו. איך הופכים את העבודה ליעילה, מחלקים את המשימות בצורה נכונה, מקבלים תמונה מלאה על הפרוייקטים שמבצעים, מגדירים סדרי עדיפויות לפרויקטים השונים, גאנט התקדמות בהתאם ללו"ז ועוקבים אחר שעות העבודה של כל עובד? בשביל הצרכים האלה קיימות מערכות חכמות כמו טרלו (החינמית), מאנדיי, פיימו, ועוד רבות וטובות. חלקן בתשלום, חלקן חינמיות (לפחות בגרסת הדמו). שווה לנסות, ובדרך כלל אם תשאלו עסקים שכבר משתמשים בהן, הם יעידו שזו הדרך היעילה והטובה ביותר לעבוד בה.  

  • דילוג לתוכן