איך לבנות מותג? קבלו 3 טיפים חשובים

:תגיות

מילה אחת בת ארבע אותיות מהווה, בעשרות אלפי מקרים, את ההבדל בין הצלחה לכישלון עסקיים. אנחנו מדברים, כמובן, על מותג, על כל המשתמע ממנו. איך בונים מותג מנצח? כללים רבים ישנם בדרך להצלחה. אנחנו בחרנו עבורכם את השלישיה החשובה מכולם

עיצוב לוגו

1. זמן להצטמצם

נפתח בשני טיפים בעלי מאפיין משותף – LESS IS MORE!

  • מסר אחיד – זיהוי מובהק: מחקרים רבים הוכיחו שמסר קצר, ברור ואחיד נקלט בצורה טובה יותר מאשר ערבוב של מספר מסרים. אם תחליטו להדגיש גם את העובדה שאתם הכי זולים, גם הכי טובים וגם הכי אמינים, משלוש לא ייצא כלום. בחרו את האלמנט החשוב לכם מכולם, הבולט ביותר אצלכם וצרו באז סביבו, מבלי "לברוח" למסרים משניים נוספים, שיפגעו בחוזק המותג.
  • תחום עשייה מצומצם – כולנו אוהבים את הכולבויניק ("הנדימן" בעגה העכשווית) שצובע לנו את הבית, פותח את הסתימה ובונה את הארון. אבל ברובם המוחלט של תחומי החיים, הוכח שעשייה מצומצמת משיגה מיתוג חזק ומהיר יותר לאורך זמן. פותחים מסעדה? לכו על ז'אנר קולינארי אחד. תותחים בתחום המחשבים? אל תפזלו גם לתיקוני טלוויזיות... וכדומה. בקיצור, שמרו על מותג ראשי בולט ומנצח, ואל תתנו למותגי המשנה לחבל בהצלחה.

2. השם ואורך הרוח

שאלה: איזה שם היה מושך אתכם יותר להיכנס לאתר? "צימר האהבה", "צימר הרומנטיקה" או "מון שרי" ("אהובתי", לאלו מכם שהבריזו משיעור צרפתית). שמות גנריים מדי לעסק ולמותג שלכם, הם קרקע פורייה למותג מדשדש, שלא מצליח לבדל את עצמו מכל היתר. כדי להעניק למותג סיכוי אמיתי להצלחה יוצאת מן הכלל, מומלץ להעניק לו שם יוצא מן הכלל ובינינו, לא חייב להיות קשר מובהק בין מהות העסק לשם שלו, כל עוד יש בו משהו מיוחד ולא משהו גרוטסקי. תשאלו את בעלי המינימרקט "פיטר פן" במרכז הארץ...

נקודה חשובה נוספת היא עניין הסבלנות. לא ביום הפך התינוק (ועכשיו גם התינוקת) של במבה לסופרסטאר, ולא בשבוע זוהתה קוקה קולה כ"טעם החיים". מותגים טובים נבנים לאט. אם אחרי חודש לא תראו תוצאות, ובתגובה תרוצו לשנות, תגלו מהר מאוד ששינויי מותג תכופים גורמים לקהל לאבד אתכם.

 

3. לא טוב היות העסק לבדו

נסיים בטיפ, אולי, החשוב מכולם: אל תנסו לבנות מותג לבד. לא משנה כמה מאמרים קראתם ועם כמה חברים התייעצתם, בניית מותג היא מקצוע, אז תשאירו אותה למקצוענים. רק מומחים למיתוג עסקי יצליחו להפוך את המותג שלכם להצלחה כלכלית לאורך זמן. באחריות!

אז זכרו: עסק מנצח בנוי על מותג מנצח. בהצלחה!

 

יש לך שאלה בנושא זה?

פתרונות פרסום דיגיטליים לעסק

חבילות פרסום

לכל העסקים