איך תגבשו אסטרטגיית פרסום באינטרנט לעסק, ולמה זה כל כך חשוב?

אם אתם מעוניינים לקדם את העסק שלכם – חשוב לתכנן מראש. להגדיר יעדים, לערוך מחקר שוק ולחשוב כמה צעדים קדימה. להלן המדריך שיעזור לכם:

מאת: 
זמן קריאה: 01:03 דק

יעל וירון מספקים שירותי סידור ארונות, ושואפים להרחיב את קהל הלקוחות של העסק החדש. כדי לבסס את הנוכחות הדיגיטלית שלהם, הם הקימו אתר שמתאר בקצרה את מהות השירות ומעלים מדי פעם פוסטים לעמוד הפייסבוק העסקי. עם זאת, אין להם תוכנית מסודרת שתעזור להם להתקדם ולצמוח אונליין. מה שאומר שהם אולי מנווטים בין הזמנה להזמנה ויודעים מה יכלול הפוסט הבא שלהם, אבל אין להם מושג איך ייראה העסק שלהם בעוד שנה. הם לא מכירים את המתחרים שלהם ברשת, לא יודעים מה מאפיין את הלקוח הממוצע שלהם ומתקשים להבין לאן יגלוש אותו לקוח כשיחפש שירות סידור ארונות כמו זה שהם מציעים.

 

למה זה קורה?

הסיטואציה שתיארנו מאפיינת עסקים רבים, ולא במקרה. בתור בעלי עסק קטן, אתם נדרשים לבצע אינספור מטלות בבת אחת. להיות בקשר עם ספקים, להשיב לשאלות של לקוחות, להזמין ציוד, לגייס עובדים והרשימה עוד ארוכה. במצב כזה, קל מאוד להישאב לשגרה שבה המטלות הן אלה שמנהלות אתכם, ולא להיפך. וכשמדובר בזירה שאתם לא בהכרח שולטים בה, כמו שיווק דיגיטלי, גיבוש אסטרטגיה מסודרת הוא הבסיס להתנהלות תקינה.

 

מאיפה מתחילים?

אסטרטגיית פרסום באינטרנט תעזור לכםן להגדיר ולהבליט את יתרונות העסק על פני אחרים, להשקיע בפלטפורמות הפרסום הרלוונטיות ולמטרה שהצבתם לעצמכם – בלי לבזבז כסף וזמן מיותר.

אלה השלבים העיקריים שיעזרו לכם לבנות אסטרטגיית פרסום ברשת:

 


  1. ערכו מחקר שוק

הרציונל: בניית בסיס נתונים שיעזור לכם לצאת לדרך.

לפני שמתחילים בבניית התוכנית עצמה, חשוב להכיר את הסביבה שבה אתם פועלים. מחקר שוק בשביל ללמוד את המתחרים העיקריים שלכם/ להבין את קהל היעד של המותג ולהכיר את ההתנהגות שלו


  1. הגדירו את המטרות שלכם

הרציונל: לתעדף נכון פרויקטים ולהבין בין אילו מטרות תרצו לחלק את הזמן שלכם.

אלה כמה דוגמאות למטרות שיכולות להיות רלוונטיות עבורכם:

  • להגדיל חשיפה למותג
  • להגדיל מכירות של קטגוריה חדשה שהוספתם לאתר
  • להשיג X עוקבים חדשים לעמוד האינסטגרם של העסק
  • למכור 50 ערכות תוך פרק זמן של Y שבועות
  • לצרף 20 נרשמים חדשים לסמינר הבא
  • לצמצם את עלויות הפרסום ב-15%

  1. זהו והגדירו את הכלים הדיגיטליים היעילים ביותר להגיע אל המטרה

הרציונל: לגבש תוכנית פעולה, לייעל את הזמן ולבזבז פחות כסף.

פייסבוק, אינסטגרם, ניוזלטר, קמפיין בגוגל, אתר אינטרנט וחנות דיגיטלית הם רק חלק מהכלים. לאילו מהם אתם זקוקים? ומה נכון להרגע? אם כבר צברתם נתונים מדידים לאורך קמפיינים קודמים, תוכלו להשתמש בהם  למעקב, לקבל החלטות מבוססות מידע ולבסס את האסטרטגיה העתידית על סמך התוצאות והמשוב שקיבלתם.


  1. בנו את אסטרגיית הפרסום, תוך התחשבות בתקציב

הרציונל: להגיע אל היעד, מבלי לחרוג מהיכולות שלכם.

התוכנית צריכה לכלול את כל הצעדים שאתם צפויים לנקוט בהם (לדוג': שדרוג אתר, העלאת X פוסטים בשבוע לעמוד הפייסבוק, שליחת ניוזלטרים אחת לשבוע, העלאת תכני וידאו לערוץ היוטיוב וכדומה), בחלון זמנים לבחירתכם (כך שתוכלו לייצר תוכנית חודשית, רבעונית, חצי שנתית וכדומה). המטרה היא לעזור לכם להימנע ככל הניתן מהוצאות חריגות, לתכנן ביעילות את המהלכים הבאים ולהגדיר עלויות לעבודה עם אנשי המקצוע הנדרשים (מנהלי קמפיינים, אנשי SEO, בוני אתרים ועוד).


  1. היערכו לבלת"מים ואירועים מיוחדים

הרציונל: חלוקת התקציב בצורה נכונה, תוך הימנעות מהפתעות.

יעל וירון רוצים סימנו לעצמם שתי תקופות שיא במהלך השנה הקרובה. הם רוצים לקדם "חבילות סידור" מיוחדות לקראת פסח, שידוע כחג הניקיונות, כמו גם לאורך יולי-אוגוסט, כשמשפחות רבות מארגנות ארונות לקראת החזרה לבתי הספר. כדי שיוכלו לקדם את החבילות והמבצעים שלהם בצורה יעילה, יעל וירון צריכים לסמן את המועדים הנדרשים בתוכנית השנתית ולהיערך אליהם בהתאם מבחינת תכנים, קמפיינים וכדומה. לוח השנה הבאה יעזור גם לכם להיערך למועדים מיוחדים.

עברתם על כל השלבים? לפני שעוברים ליישום, קראו את התוכנית שוב ובדקו אם יש מקום לשינויים או הערכה מחודשת. התייעצו עם הצוות או עם בעלי המקצוע שאתם פועלים מולם, כדי לקבל משוב וחוות דעת נוספת.

 

 

 

אז אפשר להתחיל? נהדר!
כאן אפשר להכניס פרטים, כדי שמומחה פרסום יחזור אלייך:

    הודעה נשלחה בהצלחה! מומחה פרסום יחזור אליך בהקדם.

    כתבות נוספות בנושא
    אסטרטגיה שיווקית

     דילוג לתוכן