רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

בין אפקטיבי לאגרסיבי: מתי שיווק "מוכר" עלול להבריח לקוחות?

חשבתם שאתם נוקטים בטקטיקות שיווקיות מומלצות ואפקטיביות, אבל הלקוחות מפרשים אותן כמעיקות ואגרסיביות? כך תימנעו מהטעויות העיקריות שמאפיינות שיווק דיגיטלי במציאות של היום, ותרחיבו את מעגל הלקוחות בלי להיתפס כלוחצים מדי

2022-03-22

https://www.b144biz.co.il/%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%9d/%d7%91%d7%99%d7%9f-%d7%90%d7%a4%d7%a7%d7%98%d7%99%d7%91%d7%99-%d7%9c%d7%90%d7%92%d7%a8%d7%a1%d7%99%d7%91%d7%99-%d7%9e%d7%aa%d7%99-%d7%a9%d7%99%d7%95%d7%95%d7%a7-%d7%9e%d7%95%d7%9b%d7%a8-%d7%a2/

מאת: | זמן קריאה: 01:02 דק | מרץ 2022 | מערכת B144 דיגיטל |

  • בין אפקטיבי לאגרסיבי: מתי שיווק "מוכר" עלול להבריח לקוחות?

    שליחת מיילים, פנייה בלינקדאין או פרסום פוסט בפייסבוק העסקי, הם רק כמה דוגמאות לצורות שיווק דיגיטלי שמשמשות רבים על בסיס יומיומי. בעולם של היום, כשחלק לא מבוטל מהמכירות מתבצע מרחוק, רוב בעלי העסקים מרגישים צורך להתחרות על לקוחות יותר מתמיד. מנגד, מדובר במצב שמקל על כל לקוח ללחוץ על "הסר" ולפנות למתחרים בלי לחשוב פעמיים.

    בתור בעלי עסקים קטנים שפועלים בעולמות המדיה החברתית והשיווק המקוון, אין ספק שניצבת בפניכם מטרה לא פשוטה – הצורך לנווט בהצלחה באזורים של שיווק "מוכר" ואפקטיבי, מבלי לחרוג לאסטרטגיות שיווקיות שעלולות להרחיק מתעניינים. ואם נשווה זאת למכירות פיזיות בחנות, אתם רוצים להיות המוכר הידידותי שאפשר להיעזר בו לכל שאלה ועניין, ולא זה שמנסה לאלץ את הקונים לקנות חולצה עוד לפני שהם חצו את מפתן הדלת.

    אז איך מצליחים לחזק את העסק ולבלוט בסביבה המקצועית, בלי להיתפס כלוחצים ונלהבים מדי לסגור מכירה? בעזרת תכנון נכון, השקעת מחשבה והימנעות מכמה טעויות מובילות. השינויים שיפורטו בסעיפים הבאים, יסייעו לכם להפוך שגיאות אגרסיביות למהלכים אטרקטיביים ויעילים.

    אגרסיבי: משלוח מיילים בתדירות גבוהה מדי

    אפקטיבי: היכרות עם ההעדפות של קהל היעד, ותכנון שליחות מראש

    בעלי עסקים שעובדים קשה על הרחבת רשימות התפוצה שלהם, עלולים לפרש את ההסכמה לקבל עדכונים במייל כאישור לשלוח הודעות ללא הגבלה. לקוח שסימן שירצה לקבל מכם עדכונים, לא בהכרח ישמח לפתוח אתכם כל בוקר. ולכן תדירות השליחות חשובה לא פחות מאשר התוכן.

    כחלופה, נסו להסתכל על הסיטואציה מנקודת המבט של הלקוחות ולהבין מהי תדירות המשלוח הרלוונטית מבחינתם. כך למשל אם אתם חנות שמוכרת מקררים ולקוח חדש רכש מקרר בשבוע שעבר, סיכוי נמוך שהוא ירצה לקבל הצעות למקרר נוסף אחת ליומיים. בדקו סטטיסטיקות פתיחת הודעות וביטולי הרשמות של מיילים קודמים, כדי לקבל פרספקטיבה רחבה יותר.

    אגרסיבי: מיילים שממוקדים אך ורק במכירות

    אטרקטיבי: מיילים מותאמים אישית לרכישות קודמות, לצד סרטונים וטיפים מעשיים

    נאמר שאתם לא מוכרים את המקרר מהסעיף הקודם, אלא תיקים, חולצות או ציוד משרדי. במילים אחרות, מוצרים בטווח מחירים רחב, שסביר שלקוחות ירצו לקנות לעתים קרובות יותר. גם במקרים כאלה, גולשים לא ימהרו לפתוח את המייל החדש ששלחתם, כשהם יודעים שמה שמצפה להם הוא ניסיון מכירה נוסף.

    במקום להתמקד אך ורק במוצרים עצמם, ספקו ללקוחות תוכן בעל ערך. טיפים, מדריכים ושיטות שיעזרו להם להפיק את המרב מהמוצר או השירות שלכם. החל ממדריך להרכיב שישה לוקים שונים בעזרת שלושה פריטים מהחנות, ועד למידע על האופן בו התחלתם לייצר מוצרים בשיטות ידידותיות יותר לסביבה.

    אגרסיבי: לדבר רק על עצמכם

    אטרקטיבי: לשאול שאלות

    לקוחות פוטנציאליים נמצאים בשלב הגישוש. הם בוחנים את השירותים שאתם מציעים, וחלקם לא לחלוטין יודעים עדיין להגדיר מה הם מחפשים. אם שיחת הטלפון הראשונה שיקבלו מכם תכלול אך ורק תשבוחות על טיב השירות שאתם מציעים, ייתכן שלא תשמעו מהם שוב.

    אז מה כן? כדי שתוכלו להציע פתרונות רלוונטיים, אתם צריכים תחילה להכיר את הצרכים של הלקוחות. שאלו כמה שיותר שאלות הנוגעות לבעיות ולפתרונות שהם מחפשים, כדי להתאים עבורם סל שירותים רלוונטי וייחודי. הדבר תקף גם בעמוד הפייסבוק העסקי שלכם – במקום להתמקד אך ורק בפוסטים לקידום מכירות, תוכלו ליזום מפעם לפעם שיח עם העוקבים. לשאול אותם מה היו מעדיפים לראות, להתייעץ לגבי הקולקציה הבאה וכדומה.

    אגרסיבי: לשכנע את הלקוחות שאתם יודעים טוב מהם

    אטרקטיבי: להיות קשובים למשוב, מתוך מוכנות לשינויים

    כבעלי מקצוע מנוסים בתחום, ייתכן שאתם נתקלים בהערות או ביקורות שנתפסים בעיניכם כלא מוצדקות. עם זאת, המשפט השחוק "הלקוח תמיד צודק" תופס גם בעידן המדיה החברתית – כאשר לגולשים ניתנת אפשרות להגיב על כל פוסט. במקום להיקלע אל מסע שכנועים במטרה לסגור מכירה, היו תמיד מוכנים קודם כל להקשיב ללקוחות שלכם. ייתכן שתופתעו ממה שיהיה להם לומר.

    אגרסיבי: פופ-אפים שפוגעים בחוויית הגלישה

    אטרקטיבי: תכנון מדויק של המודעות והעיתוי

    אתר אינטרנט מעוצב, מנצח ורספונסיבי הוא מוצר חובה לכל עסק קטן. השקיעו מחשבה בחוויית הגלישה והשימוש באתר שלכם, והימנעו משימוש בפעולות שיקשו על הלקוח להתקדם אל סל הקניות. זכרו שכאשר האתר שלכם נראה טוב בכל מסך, כולל תכנים מקצועיים וידידותי למשתמש – הלקוחות שלכם יבלו בו יותר זמן ויהיו מוכנים יותר לבצע רכישה.

    לקוחות נוטים לפנות לבעלי עסקים שיוצרים עליהם רושם חיובי ומעניקים להם תחושת ביטחון. ולכן כשאתם לא ממהרים "לדחוף" למכירה אלא חולקים קודם ידע, מעניקים טיפים ומשתפים במידע בעל ערך – אתם מגדילים את הסיכוי לשמוע מהם גם בעתיד.

  • דילוג לתוכן