הקמת עסק חדש – כל מה שחובה לדעת

:תגיות

מעוניינים להקים עסק חדש? יש לכם שירות או מוצר שאתם מאמינים שיהפוך את השוק על פיו? מעולה! אם אתם לא יודעים איך להתחיל להזיז את העניינים והלוגיסטיקה שכרוכה בהקמת עסק חדש, אנחנו כאן כדי לעזור לכם בתהליך.

עובד מרוצה בחברה מצליחה

עריכת מחקר שוק

 
אחד מהדברים הראשונים שאתם צריכים לעשות כשאתם מקימים עסק חדש הוא לערוך מחקר שוק שיבדוק:
  • האם קהל היעד הקיים למוצר או השירות שלכם זקוק לו?
  • מהו נתח השוק וגודלו?
  • מיהם המתחרים שלכם? 

אתם צריכים להשתמש בכמה שיטות כדי לענות על השאלות של מחקר השוק שלכם:

  • לערוך ראיונות מעמיקים עם קהל היעד הפוטנציאלי עם קבוצות מיקוד.
  • לערוך סקרים שיבדקו את הצורך למוצר או השירות שלכם.
  • ניתוח התוצאות של הראיונות, קבוצות המיקוד והסקרים. 
  • תערכו מחקר מילות מפתח וחיפוש של עולמות התוכן שקשורים למוצר או השירות שלכם. 
  • מחקר מתחרים קיימים בשוק – חיפוש ברשת יכול להניב מלא תוצאות ומידע על המתחרים שלכם.
  • בידול העסק שלכם – מה אתם יכולים לשפר כדי לגבור על התחרות בשוק הקיים?
 
 

תכנון תוכנית עסקית

בהמשך לעריכת מחקר שוק לעסק החדש, אתם צריכים לתכנן ולבנות תוכנית עסקית לעסק החדש שלכם.
למשל, בתכנון תוכנית עסקית לסטארט אפ, הנהלת הסטארט אפ תכין רשימה של:
  • הון התחלתי שצריך לגייס כדי שהחברה תוכל לשגשג ולצמוח.
  • תיאור המוצר או השירות שחברת הסטארט אפ רוצה למכור.
  • ניתוח קהל היעד והתחרות בשוק הקיים. 
  • מהן שיטות השיווק והפרסום למוצר או לשירות.
  • תחזיות פיננסיות של רווחים והפסדים בעסק החדש.
  • להגדיר מטרות לעתיד.
התוכנית העסקית תעזור לכם למקד את הרצונות והמטרות שלכם לעסק באמצעות הכנת רשימה אסטרטגית של שלבי העסק.
 
 

בניית מודל עסקי

לאחר שערכתם מחקר שוק ותכנתם תוכנית עסקית, הגיע הזמן להכין מודל עסקי לעסק שלכם שיעזור לכם בשלושה דברים חשובים: הקצאת תפקידים בעסק החדש, מודל הכנסות עתידיות ומהם היעדים והתחזיות שלכם להמשך העסק.
 

הקצאת תפקידים בעסק החדש

מינוי התפקידים המרכזיים בעסק, מה יהיה הטייטל שלהם ומה תהיה הגדרת התפקיד שלהם.
 

מודל הכנסות עתידיות

המודל ידבר על איך אפשר להרוויח מהמוצר או השירות שלכם ומהמוצרים הנלווים של העסק החדש.
 

יעדים ותחזיות להמשך העסק החדש

כמה אתם חושבים שתרוויחו בשנה הראשונה? כמה אתם חושבים שתפסידו? מהם יעדי המכירה שלכם? מהם הסכומים שצריך להשקיע בפרסום ובשיווק של המוצר או השירות? מה יקרה אחרי שהבאז הראשוני יירגע?
אם תרצו להשיג משקיעים שישקיעו בעסק החדש שלכם עדיף שתדעו לענות על השאלות האלו ודרך טובה לעשות זאת היא להכין תקציר מנהלים.
 

תקציר מנהלים

כדי לגרום למשקיעים לרצות להשקיע בכם, צריך להכין תקציר מנהלים. התקציר הוא תמצית של מספר עמודים בודדים שצריך לכלול בקצרה את השלבים שעברתם – מחקר השוק, התוכנית העסקית והמודל העסקי של העסק החדש.
מטרת תקציר המנהלים היא להתחיל להניע את המשא ומתן עם המשקיעים של העסק החדש ולגייס את המשקיעים להשקיע במוצר או בשירות שלכם. 
בהצלחה עם העסק החדש!
 

יש לך שאלה בנושא זה?

פתרונות פרסום דיגיטליים לעסק

חבילות פרסום

לכל העסקים