חופשה בצימר כפרס מפנק למצטייני קידום מכירות

:תגיות

כיצד הרצון לזכות בחופשה בצימר תייצר מוטיבציה בעובדים גם לטווח הארוך

חופשה בצימר כפרס בקד
הנעת עובדים ויצירת מוטיבציה לתפקוד מיטבי, היא מן המשימות המורכבות ביותר של מנהלים בארגונים. מלבד הרצון הטבעי להצטיין, אשר קיים אצל חלק מן העובדים בכל חברה, ישנם עוד רבים שמגיעים למקום העבודה שלהם ללא תשוקה אמיתית. אנשים כאלה זקוקים, מדי פעם, לאיזו שהיא "דחיפה" קלה מההנהלה, אשר נותנת להם את ה"דלק" להמשיך ולעבוד כמיטב יכולתם. מסיבה זו, יוזמה של תחרות בין העובדים כאשר הפרס הוא חופשה בצימר, הנחשבת למתנה יוקרתית ומפנקת במיוחד, עשויה בהחלט להיות הדבר שיניע את כלל עובדי החברה להגדלה משמעותית של התפוקה שלהם.
 
 

אילו סוגי תחרויות ניתן ליזום במסגרת העבודה?

בארגונים גדולים כמו חברות סלולר או מדיה, בהם ישנה מחלקה לקידום מכירות שמטרתה לגייס מנויים ולקוחות חדשים לחברה, נוצרת שגרת עבודה שלעיתים הופכת לשוחקת מאוד. גם אם מדובר באנשים שיודעים למכור ועושים זאת נהדר, עדיין קשה "לדקלם" את אותם הטקסטים כלפי לקוחות פוטנציאליים, בכדי לשכנעם לרכוש שירות. עם זאת, כאשר על הפרק עומד נופש בתוך צימר ליד הכנרת שבו יזכה מקדם המכירות המצטיין – זוהי "זריקת מרץ" מצוינת שבוודאי תגרום לאנשים להגיע בשמחה לעבודה בבוקר. תחרויות נוספות שחופשה בצפון עשויה להוות פרס נהדר במסגרתן, יכולות להיות סביב תחום ההתמחות של כל מחלקה, למשל מחלקת שימור לקוחות, מחלקה טכנית או כל ענף אחר בארגון אשר זקוק לחידוש המוטיבציה באמצעות תחרות נושאת פרסים.
 
 

על החשיבות של חידוש המוטיבציה בקרב עובדים שחוקים

גם מקומות עבודה שבהם מתקיימים יחסי אנוש נפלאים, התפקידים מספקים והאווירה טובה – עלולים להפוך לשוחקים ומעייפים עבור אנשים מסוימים. לעיתים זהו קידום שלא מגיע, לפעמים נסיבות אישיות, אך אין כמעט עובד וגם לא מנהל, שחש מדי פעם איזה שהוא תסכול באשר לתפקוד בעבודה שלו או התמורה המתקבלת בעד עבודתו. חשוב שהנהלה של כל ארגון, קטן כגדול, תאפשר "הוצאת קיטור" של העובדים ושיח לגיטימי בחברה, בכדי לתת לכלל העובדים הרגשה שמקשיבים להם. במקביל לפעולות ארוכות טווח לחידוש מוטיבציה, גם תחרויות יכולות להוות גורם מצוין להמרצה, כאשר ניתן בהחלט לבצע אותן על בסיס קבוע, בכדי שיהוו מטרה עבור כל עובד – למשל אחת לחודש, כאשר מצטיין המכירות של אותו החודש זוכה בהזמנה לנופש מפנק.
 
 

האם רק פרסים בעלי ערך כספי יכולים להניע עובדים?

זה נכון שהעלאה בשכר, מתן פרסים והענקת בונוסים שונים, נחשבים לממריצים מיידיים לעובדים וכמובן שיש לכך תוצאות מהירות מאוד. עם זאת, לא תמיד מדובר בתפקוד נהדר שאכן נמשך לאורך זמן – בסופו של דבר, ההתלהבות מהנופש תשכך והעובד עלול לחזור ולהרגיש שחוק. בכדי למנוע מצבים כאלה ככל שניתן, חשוב שחברי ההנהלה בכל ארגון יהיו מודעים לצורך בפירגון שאיננו קשור לכסף, משמע חיזוקים מילוליים ואפילו הענקת אותות ותעודות למצטיינים, שאמנם אין להם ערך כספי אך יש להם משמעות רגשית עמוקה עבור עובדים.
 

יש לך שאלה בנושא זה?

פתרונות פרסום דיגיטליים לעסק

חבילות פרסום

לכל העסקים