רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

CTR ושיעורי הקלקה: מהם – ואיך מחשבים אותם?

למה הכוונה כשאומרים CTR או אחוזי הקלקה? מה נחשב לשיעור הקלקה גבוה ואיך אפשר להעלות אותו. מושגי מפתח בקמפיין פרסום בגוגל – חלק שני

2017-10-16

https://www.b144biz.co.il/%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%9d/%d7%99%d7%99%d7%a2%d7%95%d7%a5-%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99/ctr-%d7%95%d7%a9%d7%a2%d7%95%d7%a8%d7%99-%d7%94%d7%a7%d7%9c%d7%a7%d7%94-%d7%9e%d7%94%d7%9d-%d7%95%d7%90%d7%99%d7%9a-%d7%9e%d7%97%d7%a9%d7%91%d7%99%d7%9d-%d7%90%d7%95%d7%aa%d7%9d/

מאת: | זמן קריאה: 00:53 דק' | אוקטובר 2017 | מערכת B144 דיגיטל |

  • CTR ושיעורי הקלקה: מהם – ואיך מחשבים אותם?

    כאשר אנחנו מעלים קמפיין פרסום כלשהו, אנחנו רוצים למדוד ולדעת כמה הוא יעיל. לדוגמא, נניח והחלטנו ליצור שתי מודעות בגוגל: אחת, שמופיע בה חתול. השנייה שמופיע בה סנאי. אנחנו רוצים לדעת באיזו מודעה להתמקד: איזו חיה תהיה יעילה יותר ותמשוך יותר גולשים? אחד המדדים האפשריים למדידת יעילותה של מודעה הוא CTR (שיעורי הקלקה, Click-through rate).

    CTR נמדד על פי אחוז הגולשים שהקליקו על מודעה מתוך סך כל הגולשים שנחשפו למודעה: מספר חשיפות, חלקי כמות הקלקות, כפול 100. נניח ושתי מודעות ייחשפו 1000 פעמים. הראשונה תביא 30 קליקים והשנייה 20. הראשונה תפגין שיעור הקלקה CTR של 3% והשנייה של 2%.

    מונחי יסוד בפרסום בדיגיטל


    האם CTR הוא מדד יעיל או אמין מאוד?


    לעיתים, אבל לא בהכרח. לדוגמא: העלנו קמפיין בגוגל, כאשר מודעה אחת מציעה הנחה של 5% על אוכל לחתולים .מודעה שנייה אומרת אוכל לחתולים ב- 5% הנחה.

    אמנם מדובר בהבדל קטן בניסוח, אבל כזה שיכול להשפיע מאוד על יעילות המודעה. נניח שהמודעה הראשונה היא בעלת CTR של 3%, והשנייה 2%. המודעה הראשונה משכה את מחפשי כלל ההנחות וצדה רבים מהם, שהקליקו עליה כמעט אוטומטית. הקלקות רלוונטיות? לא ממש…

    המודעה השנייה צדה קודם כל את עיניהם של בעלי חתולים כמובן ויש מהם פחות (ולכן פחות הקלקות), אבל – בעלי חתולים קונים מזון חתולים ולכן, אם נבדוק הלאה באתר שלנו, יש להניח שההקלקות הללו – שהיו מעטות יותר היו יעילות יותר במונחים של מכירות באתר.

    מהו אחוז הקלקה סביר או טוב למודעות?


    CTR של 1% נחשב CTR טוב. האם אפשר לשפר את יחס או שעור ההקלקות הזה? בהחלט! אם תפרסמו באתרים רלוונטיים לקבוצת היעד שלכם תעלו את שעירוי ההקלקות (והרלוונטיות) שלכם. ככל שהמודעה תהיה מנוסחת טוב יותר, תציע יתרון מעשי לגולש ותופיע יותר פעמים תעלו ותשפרו את ה- CTR.

    לקמפיין יעיל וטוב בגוגל אנחנו ממליצים להתייעץ עם מומחי הדיגיטל של B144

  • דילוג לתוכן