רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

לבלוט בלי לטעות: 13 כללי עשו-ואל-תעשו לעמודי מדיה חברתית עסקיים

כשכמעט לכל עסק קטן יש עמוד עסקי בפייסבוק או באינסטגרם, איך מחליטים מה כדאי לעשות ומזהים טקטיקות שעדיף לא לנסות? כך תצליחו לעשות רושם חיובי ולתחזק קשר עם העוקבים שלכם

2022-03-29

https://www.b144biz.co.il/%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%9d/%d7%9c%d7%91%d7%9c%d7%95%d7%98-%d7%91%d7%9c%d7%99-%d7%9c%d7%98%d7%a2%d7%95%d7%aa-13-%d7%9b%d7%9c%d7%9c%d7%99-%d7%a2%d7%a9%d7%95-%d7%95%d7%90%d7%9c-%d7%aa%d7%a2%d7%a9%d7%95-%d7%9c%d7%a2%d7%9e%d7%95/

מאת: | זמן קריאה: 01:02 דק | מרץ 2022 | מערכת B144 דיגיטל |

  • לבלוט בלי לטעות: 13 כללי עשו-ואל-תעשו לעמודי מדיה חברתית עסקיים

    במציאות של היום, פלטפורמות חברתיות מהוות כלי שיווקי מרכזי עבור עסקים קטנים ובינוניים. בעזרת עבעזרת עמוד פייסבוק פעיל או קמפיין אינסטגרם מוצלח הם יכולים להגדיל חשיפה למוצרים ולשירותים שלהם, לחזק אינטראקציה עם לקוחות קיימים ולהתבלט מול מתחרים. עם זאת, כדי ליהנות מהצלחה לאורך זמן, חשוב להשאיר רושם מוצלח על כל מי שנחשף לתוכן שלכם. הטיפים הבאים, שמחולקים לפעולות שכדאי לעשות אל מול כאלה שמומלץ להימנע מהן, יעזרו לכם להתנהל טוב יותר בעמוד העסקי שלכם. בין אם רק יצאתם לדרך, ובין אם כבר יש לכם קהל עוקבים נאמן.

    מה כדאי לעשות?

    התייחסו לעמוד העסקי כאל כרטיס הביקור שלכם

    עמוד עסקי מעוצב ואינפורמטיבי עוזר ביצירת רושם חיובי על הגולשים. השקיעו בתמונת פרופיל איכותית וודאו שמילאתם את הפרטים שיעזרו לפנות אליכם – מספר טלפון, קישור לאתר, כתובת, שעות פעילות וכל מה שנדרש כדי לספק מענה לשאלות נפוצות.

    צרו תמהיל נכון בין האישי למקצועי

    האם לפתוח עמוד עסקי או לשלב את התכנים המקצועיים בעמוד האישי? הפרדה בין השניים תעזור בשמירה על עקביות בכל הנוגע לסוג התכנים, תסייע בבניית המותג שלכם ותמנע ערבוביה בין תמונות אישיות לבין פוסטים הקשורים לעסק.

    תקשרו עם אחרים

    עמודים עסקיים אינם לוחות מודעות. אל תסתפקו בהעלאת תכנים, אלא צרו שיח פעיל עם העוקבים. הגיבו לשאלות של הגולשים, גלו נדיבות בלייקים, העלו שאלות ושתפו סטוריז שתויגתם בהם.

    שמרו על איזון של 70-30 אחוז

    עמודים עסקיים מצליחים הם כאלה שמשלבים בין תוכן מכירתי לבין ערך מוסף. אם אתם מחפשים קו מנחה, השתדלו ש-30% מהתכנים יתייחסו ישירות למוצרים או לשירותים שאתם מציעים, בזמן ש-70% יכללו תכנים מעשירים שקשורים לעולם התוכן שלכם – תפריטים מומלצים (עבור עמוד עסקי של יועצי תזונה), טיפים לתכולת תיק הלידה (עבור עמוד של דולה), טעויות עיקריות בכתיבת קורות חיים (עבור יועצי קריירה) וכדומה.

    הקפידו על הגהה

    כולנו חוטאים מדי פעם בשגיאת כתיב כזו או אחרת, אבל חשוב לקרוא מראש כל פוסט שאתם מעלים כדי להימנע מטעויות בולטות.

    השקיעו בשיתופי פעולה עם עסקים אחרים

    פלטפורמות חברתיות מבוססות במהותן על יצירת קשרים. מסיבה זו, תמיכה בעסקים המציעים מוצרים משלימים שרלוונטיים אל הלקוחות שלכם, יכולה להועיל לכם בדרכים רבות. פרסום מארז משותף עם בעלת עסק נוספת למשל, יעזור בהגדלת החשיפה לכל אחד מהעסקים. ואם תפרגנו מפעם לפעם לעסק שאהבתם, תזכו לפירגון דומה בעתיד.

    נסו לייבים ורילס – אם זה מתאים לכם!

    לא כל פיצ'ר מתאים לכל עסק, ולכן כדאי לבחון מה עסקים אחרים בתחום עושים. לייב באינסטגרם יכול להיות במה טובה לענות על שאלות של לקוחות, לארח מומחה רלוונטי או להראות לעוקבים שלכם קצת מ"מאחורי הקלעים" של העסק.

    מה לא כדאי לעשות?

    אל תתפזרו

    אל תצטרפו אל כל רשת חברתית רק מעצם קיומה. התמקדו ברשתות שבהן הלקוחות שלכם מבקרים בפועל, והקדישו זמן לשיפור הנוכחות שלכם באותן פלטפורמות.

    אל תהיו ה"נודניקים" שמבקשים לייקים

    לייקים זה חשוב, אבל גולשים לא אוהבים עמודים עסקיים שלוחצים עליהם לעשות זאת. אם תשקיעו בתכנים ששווים שיתופים ואהדה, הם ישמחו לפרגן לכם בלייק מתוך כוונה אמיתית.

    אל "תספימו" קבוצות

    נוכחות של עסקים בקבוצות, החל מקבוצות אזוריות ועד לקבוצות עסקיות, היא ללא ספק מועילה ונחוצה. עם זאת, הצפת הקבוצות בפוסטים מוכווני קידום עצמי עלולה להוביל לתוצאה ההפוכה. אם החלטתם להעלות פוסט חדש, בדקו את מדיניות הפרסום בכל קבוצה שאתם מצטרפים אליה.

    אל תקנו עוקבים

    רכישת עוקבים מזויפים במטרה להעניק "נפח" לעמוד, עלולה לפגוע בחשיפה ובאמינות שלכם בעיני העוקבים הקיימים. דרך מועילה יותר להרחיב את קהל הלקוחות היא באמצעות קמפיין פרסום ממומן. עם B144 תוכלו לקבל קמפיין פייסבוק תוך 5 ימים בלבד, עם מודעה שיווקית מדויקת, עיצוב גרפי והתאמה לקהל היעד הרלוונטי ביותר.

    אל תתעלמו מביקורות

    עסקים רבים כבר למדו בדרך הקשה שהתעלמות או מחיקת ביקורת שנכתבה עליהם, עלולות להוביל למבול של ביקורות נוספות. במקום לנסות להשתיק גולש לא מרוצה, השתדלו להגיב בענייניות ובמתינות. עדכנו את הגולש שאתם פועלים לתיקון הבעיה, וכאשר היא נפתרה – עדכנו על כך.

    אל תגזימו עם האשטגים

    שמרו על מינון נכון ועל האשטגים רלוונטיים. פוסטים שעמוסים מדי בתיוגים הופכים לפחות נוחים לקריאה, ומפחיתים את הסיכוי לתגובה הרצויה מצד קהל היעד.

    וכמובן – אל תרגישו שאתם חייבים לעשות הכול לבד. מרגישים שאתם צריכים עזרה כדי לפתוח עמוד או לקדם את השירות שלכם? המקצוענים של B144 ישמחו לעזור, עם חבילות פרסום מדויקות שמתאימות בדיוק למה שחיפשתם.

  • דילוג לתוכן