10 אתגרים לבעלי עסקים קטנים בזמן חירום

איך ממשיכים לנהל עסק כשתזרים המזומנים מצטמצם? מה עושים כשהעובדים חוששים להגיע לעבודה? איך נוהגים כשהספק שלכם מאיים לתבוע אתכם על הפרת חוזה ואיך תמציאו את עצמכם מחדש כדי להישאר רלבנטיים ללקוחותיכם? הנה הטיפים שלנו

מאת: 
זמן קריאה: 00:56 דק

 

  1. האתגר: הוצאות שוטפות מול הכנסות מתמעטות

אמנם, אי אפשר להפסיק לשלם שכר דירה, ארנונה, מים חשמל, אבל אולי אפשר לקצץ בהוצאות אחרות כמו שעות נוספות לעובדים. אל תיקחו התחייבויות חדשות ונסו לדחות הוצאות שאינן הכרחיות. בנוסף, בדקו אילו הקלות והטבות מגיעות לכם מהרשויות השונות: מע"מ, מס הכנסה ביטוח לאומי.

  1. האתגר: העובדים נוטים להיעדר מהעבודה

תקבעו מראש חלוקת עבודה. ניידו משימות בין העובדים ואם מתאפשר הנגישו עבודה מהבית.

  1. האתגר: יש לכם התחייבויות לבנקים

תבדקו אם מגיעה לכם הטבה או הקלה מהבנק שלכם. נצלו אותה.

  1. האתגר: יש לכם עסק שחייב לפעול בזמן מלחמה

אם אתם, למשל, חשמלאים או אינסטלטורים, שעובדים באזורים בהם מתרחשת הלחימה, פנו למל"ח (משק לשעת חירום – הגוף האחראי מטעם פיקוד העורף על טיפול בהליכים כאלה) ובקשו הכרה כעסק חיוני. אם תעמדו בקריטריונים תהיו זכאים לקבל מפיקוד העורף סיוע והטבות שונות.

  1. האתגר: אין ביקוש לסחורה שלכם

לרוב הצרכנים אין חשק לבצע פעולות שגרמו להם הנאה בזמן שגרה כמו שופינג או אכילה במסעדות. השקיעו מחשבה איך להתאים את העסק שלכם למצב החדש. אתם חייבים להישאר רלבנטיים כדי לשרוד: הציעו מבצעים מפתים, יש לכם מסעדה? קבלו הזמנות טלפוניות והפעילו שירות משלוחים יעיל. יש לכם חנות לתיקון מחשבים? תקנו את המחשב בבית הלקוח.

  1. האתגר: אי עמידה בחוזים

אם התחייבתם לרכוש  כמות גדולה מספק של מוצר מסוים בתמורה למחיר נמוך יחסית או אם אתם עצמכם מתקשים לעמוד בהתחייבויות שלכם לספק סחורה, אתם עלולים להיות חשופים לתביעה על הפרת חוזה. פנו מראש ללקוח ותכננו מחדש את המועדים או השירותים שיסופקו. מלחמה היא בהחלט מצב של "כוח עליון" המונע את מימוש החוזה.

  1. האתגר: היערכות לתביעת פיצויים

לאחר המבצעים הצבאיים שהיו בעבר, נקבעו תקנות פיצויים לעסקים שניזוקו. כדי להימנע מעיכוב בקבלת הפיצוי אספו את כל הנתונים הרלוונטיים על נזקים שנגרמו לעסק, החל מקבלה על תיקון חלון שנשבר בשל פיצוץ וכלה בנתונים על שינויים בהכנסות העסק.

  1. האתגר: פגיעה בשרשרת האספקה

מצאו ספקים חדשים או חלופיים. תדאגו שיהיה לכם מלאי של מוצרים ושירותים חיוניים, השתמשו בחומרי גלם חליפיים.

  1. האתגר: פעולות השיווק לא רלבנטיות

בזמן מלחמה הצרכים של הלקוחות עלולים להשתנות והם עשויים להיות פתוחים פחות לחשיפה ולשיווק. כבעלי עסק עליכם להיות זהירים יותר במסרים השיווקיים. חקרו את הצרכים של הלקוחות שלכם, השתמשו בשפה רלוונטית למצב והיעזרו בכלים דיגיטליים כדי להגיע ללקוחות באופן יעיל.

 

  1. האתגר: להיות חיוביים ואקטיביים

זה לא בריא לגוף ולנפש להיות צמוד לחדשות. החליטו שאתם עובדים לפחות שעתיים- שלוש מבלי להציץ בחדשות. בנוסף, צאו להליכה קצרה, קבעו פגישה עם חבר או תרמו מניסיונכם והמיומנות שלכם לאחרים בחינם. אתם תחושו סיפוק ומשמעות ואולי על הדרך תרוויחו לקוחות פוטנציאליים.

כתבות נוספות בנושא
טיפים לעסקים

 דילוג לתוכן