איך בוחרים שמות למבצעים?

"נותרה דירה אחרונה", "50 אחוז הנחה" , "1+1" , איזה שם מבצע יכול להשפיע על הלקוחות הפוטנציאליים שלכם? במה רצוי להתחשב לפני בחירת השם? אלו סוגי מבצעים קיימים ואיך תתאימו אותם לקהל היעד שלכם? כתבת מדריך

מאת: 
פברואר 2024
זמן קריאה: 00:57 דק

2024-02-19

https://www.b144biz.co.il/%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%9d/sale-business-names/

אם חשבתם שלבחור שם למבצע זה עניין פשוט. תחשבו שוב. גם השמות המוכרים "כמו: קנו ב-100 שקלים וקבלו משלוח חינם" או "הזדמנות אחרונה בהחלט" ועוד נשענים על מרכיבים פסיכולוגיים לא מבוטלים, שאמורים לפעול על הלקוחות שלכם. שם מוצלח יכול להשפיע על האטרקטיביות של המבצע שתכננתם ועל מידת ההצלחה שלו.

במה אתם צריכים להתחשב לפני בחירת השם למבצע?

  1. קהל היעד:

גיל: שמות מבצעים המכוונים לילדים יהיו שונים מאלו המכוונים למבוגרים. זה יכול להיות שם קליט וקצר לילדים לעומת שם מתוחכם ומקצועי למבוגרים.

מין: שם שמשתמש בשפה נשית לנשים. שם שמשתמש בשפה גברית לגברים.

תחומי עיסוק/ עניין: שמות למבצעים צריכים להתאים לתחום עיסוקכם או לתחומי העניין של לקוחותיכם ("חובב טיולים? קבל 25% הנחה על ציוד לטיולים"). אם אתם, למשל, עוסקים בנדל"ן תשתמשו בשפה שונה מבעל עסק שמוכר אופנה ("רוכשים דירה בפרויקט? עורך הדין על חשבוננו" / "חיסול מלאי החורף. הנחות עד 70 אחוז").

מיקום: שמות מבצעים יכולים להתייחס למיקום גיאוגרפי או תרבותי של קהל היעד ("משלוח חינם לתושבי תל אביב").


  1. מטרת המבצע

מה תרצו להשיג באמצעות המבצע: הגדלת מכירות  ("בואו לחגוג איתנו במחירים שווים לכל כיס"), חיסול  מלאי ("אנחנו מחסלים ואתם מרוויחים"), משיכת לקוחות חדשים ("מתנה מיוחדת ללקוחות חדשים"), חיזוק נאמנות של לקוחות קיימים ("30 אחוז הנחה לחברי מועדון"). כל מטרה והשם שמתאים לה.


  1. סוג המבצע:

הנחה: "50% הנחה על כל החנות" /"קנה אחד וקבל אחד חינם".

החזר כספי: "החזר כספי מלא על כל רכישה" / "100 ש"ח החזר כספי על כל קנייה מעל 500 ש"ח".

מתנה: "קבל מתנה חינם בכל קנייה" / קנה ב-200 ש"ח וקבל תיק בחינם".

  1. המוצר או השירות:

שם המוצר: "מבצע מיוחד על נעלי ספורט" / "הנחה 20% על טלפונים ניידים".

תכונות המוצר: "נעלי ספורט נוחות וקלות במיוחד"/ "טלפונים ניידים עם מצלמה איכותית".

יתרונות המוצר: "נעלי ספורט שיעזרו לך לרוץ מהר יותר".

  1. עיתוי המבצע:

חג: "מבצע מיוחד לכבוד יום העצמאות" /"הנחות מטורפות לכבוד חג הפסח".

עונה: "מבצע חורף חם" /"הנחות לוהטות לקיץ"

אירוע מיוחד: "מבצע השקה מיוחד לרגל פתיחת החנות החדשה"/ "יש לנו יום הולדת 10 ואתם מרוויחים".


  1. המותג:

שם המותג: "מבצע מיוחד של מותג האופנה אדידס"/ "הנחות על מוצרי החשמל של סמסונג".

ערכי המותג: "מבצע ירוק – מוצרים ידידותיים לסביבה" / "אנו תורמים 10% מהרווחים לעמותה למלחמה בסרטן".

  1. המתחרים:

מה מייחד אתכם מהמתחרים: "מבצע ייחודי שלא תמצאו בשום מקום אחר" / "הנחות על מוצרים בלעדיים".

  1. קריאטיביות:

שימוש במשחקי מילים: "מבצע 'שופינג שיגעון' – הנחות מטורפות".

שימוש בהומור: "המבצע שיוציא לכם את המילים מהפה".

  1. אורך השם:

שם קצר ותמציתי: "50% הנחה היום בלבד" / "קנה 2 וקבל 1 חינם".

שם ארוך ומפורט: "מבצע מיוחד לכבוד יום העצמאות – הנחות על כל המוצרים תוצרת כחול לבן" / "הנחות לוהטות לקיץ – עד 70% הנחה על בגדי הים".

 אלמנטים פסיכולוגיים בבחירת שם מבצע מוצלח

  • שם המעורר רגשות חיוביים: אלו יכולים להיות התרגשות, שמחה, סקרנות וכדומה. למשל: "הזדמנות חד פעמית לחוויה בלתי נשכחת", "חגיגה של טעמים", "פינוק מושלם", "הצטרפו לחוויה ייחודית".
  • שם המעורר תחושת דחיפות: כדי שהקהל שלכם ירצה לנצל את המבצע בהקדם האפשרי ניתן להשתמש בביטויים כמו: "עד גמר המלאי", "לזמן מוגבל" וכדומה. ניתן גם להשתמש בטכניקות של ספירה לאחור או הצגת מספר מוגבל של יחידות זמינות.
  • שם המעורר חשש מתחושת החמצה: "הזדמנות אחרונה", "לא יחזור שוב", "הנחה בלעדית" וכדומה. ניתן גם להשתמש בטכניקות של הצגת עדויות מלקוחות מרוצים או הצגת נתונים סטטיסטיים על הצלחת המבצע.
  • שם המעורר תחושת בלעדיות: "רק היום", "בלעדי", "למנויים בלבד", "הנחה מיוחדת לחברי מועדון", "מהדורה מוגבלת" וכדומה. ניתן גם להשתמש בטכניקות של הצגת מבצעים מיוחדים לקבוצות ספציפיות של לקוחות.
  • שם המדגיש השתתפות רחבה: "כולם כבר קנו", "הצטרפו למשפחה שלנו", "המקום שלכם איתנו" וכדומה. ניתן גם להשתמש בטכניקות של הצגת תמונות וסרטונים של לקוחות מרוצים או הצגת נתונים סטטיסטיים על מספר המשתתפים במבצע.
  • שם מותאם אישית ללקוח: שם כזה יגרום ללקוח להרגיש שהמבצע פונה אליו באופן ספציפי, תוך התחשבות בצרכים, ברצונות ובהעדפות שלו. זה יכול להיות באמצעות שימוש בשם הלקוח ("היי דני כהן, יש לנו מבצע מיוחד בשבילך"), שילוב שם הלקוח בתוך שם המבצע ("דני כהן, קבל 20% הנחה על כל רכישה") או באמצעות התבססות על היסטוריית הרכישות ("אהבת את החולצה שקנית? קבל 10% הנחה על חולצות נוספות").
  • שם המעוגן בצורך אמיתי: "מבצע חזרה לבית הספר – ציוד במחירים לכל כיס". "מבצע ירוק בעיר: נטיעת עצים ופיתוח שטחים ירוקים", "מבצע בריאות לכל: בדיקות רפואיות במחירים מוזלים".

 

טיפים נוספים:

  • השם צריך להיות קל לזיכרון ולביטוי.
  •  השם צריך להיות רלבנטי למוצרים או לשירותים שכלולים במבצע.
  •  השם צריך לבלוט ולהבדיל את המבצע שלכם ממבצעים אחרים.
  •  השתמשו במשחקי מילים, חריזה, הומור או אלמנטים אחרים שיעשו את השם לקליט.
  •  עודדו את הלקוחות לנצל את המבצע באמצעות קריאה ברורה לפעולה.

 

 

כתבות נוספות בנושא
טיפים לעסקים

 דילוג לתוכן