איך להשתמש בפסיכולוגיה של צבעים כדי לקבל יותר המרות?

:תגיות

היעוד של אתר הוא להביא את הלקוח לבצע פעולה. זוהי 'המרה' והיחס בין ביקורים באתר לבין המרות הוא מדד להצלחת האתר. צבעוניות יכולה לשפר את יחס ההמרה. אבל איך?

בחירת צבעים לאתר
המאמר הזה עוסק בצבעוניות של אתרי אינטרנט. וכאשר אנחנו מדברים על צבעוניות אתרים, אנחנו מדברים על צבעוניות התמונות הראשיות, התפריטים, מסגרות האתר, הכותרות וחלונות מסרים (פופ'אפים). 
 
לדוגמא: אם אתם מוכרים מוצרים לנשים, אתם לא רוצים להשתמש בצבעים כמו חום או אפור. נשים אוהבות כחולים וסגולים וגם ירוקים:
  • אם תעצבו אתר שפונה בעיקר לנשים, תשתמשו בצבע השחור ובלבן (חדות, ניקיון וכו') ובאחד או יותר מהצבעים שמנינו למעלה. 
  • אתר לילדים ידבר בצבעים בולטים ועזים – ירוק מאוד רענן, כתום וכו'. 
  • אתר לגברים ידבר בצבעי שחור וכחול, אבל גם כאן – לא בחומים ולא באפורים.  
 
יתרה מזאת: למרות שוורוד נחשב צבע של נשים או בחורות, זה לא אומר שהן בהכרח אוהבות אותו. 
  • אל תסחפו לסטריאוטיפים ועצבו את האתר שלכם לפי מחקרים ולא לפי תחושות בטן או מוסכמות. 
 
מתלבטים לגבי עיצוב האתר? הכתבה הזו בשבילכם
 

צבעי אמון – וצבעי אזהרה

 
בואו נגלוש לרגע לאתר של בזק. 
בעצם, אנחנו כבר באתר של בזק, אז בואו נסתכל רגע סביב: הצבע של האתר, כמו צבע הלוגו של בזק, הוא כחול. 
למה?
  • כיון שכחול משרה ביטחון ומשדר אמון. 
חברה כמו בזק, שעוסקת בתקשורת בין אנשים, ומאפשרת למיליונים לבצע שיחות, קניות ואפילו העברות כספיות, חייבת לשדר קודם כל בטחון. 
  • לו בזק הייתה עוסקת למשל בשיווק משחקים או פעילות כלשהי, היא הייתה אולי פונה לצבע הצהוב כצבע מוביל: זהו צבע מזהיר, אבל גם בזכות הבולטות שלו הוא נחשב כ'משחקי'. 
ברור שאנחנו לא מעוניינים בשפה שמדברת במושגים של משחק, כאשר אנחנו מחפשים ספק אינטרנט שאפשר לסמוך עליו. 

 

איך אפשר לקבל יותר המרות על כפתור הנעה לפעולה? 

 
רובנו רואים את הכפתורים הכתומים של אמזון, וחושבים "היי, זה בטח יהיה צבע מעולה לכפתור ה- "שלח" או "הוסף לסל" שלי". 
אז כן – ולא. 
כנראה שעבור אמזון הצבע הזה עובד, אבל הוא לא בהכרח יעבוד עבורכם.
למעשה, מחקרים שונים מראים שדווקא הצבע הירוק – שנחשב מרגיע – עובד לא רע בכלל על כפתורי הנעה לפעולה. נסו אותו פעם, אם אתם יכולים. 
 
לסיכום: בניית אתר שיווקי או מכירתי הוא נושא מאוד מקצועי.

יש לך שאלה בנושא זה?

פתרונות פרסום דיגיטליים לעסק

חבילות פרסום

לכל העסקים