ייעוץ אסטרטגי - איך להשתלט על נתח שוק גדול יותר

:תגיות

איך עסק יכול ליצור תנאים בהם הוא מגדיל את נתח השוק שבו הוא עוסק?

תחרות על נתח שוק גדול יותר
קיימות מספר דרכים שמטרתן לכבוש חלקים חדשים ונתחים נוספים מהשוק שבו אתם פועלים, אבל לא כולן הן בבחינת אסטרטגיות. 
חלק מהדרכים האלה הן למעשה פעולות טקטיות, שמטרתן להביא יותר לקוחות או ליצור יותר מכירות בטווח המיידי, וחייבים להבדיל ביניהן. 

הוזלת או הורדת מחירים: טקטיקה או אסטרטגיה?

  • האם מכירת אותו מוצר לאותו פלח שוק הוא מהלך אסטרטגי או טקטי? 
בטווח הקצר, הוזלת המוצר או השרות שלכם יכול להביא לכם יותר לקוחות. 
  • אבל האם אלה הלקוחות בהם אתם מעוניינים לטווח הארוך? 
  • האם אלה לקוחות שיכולים להביא לכם יותר רווח, בפחות עבודה או הוצאות? 
לא בהכרח. 
בהגדלת נתח השוק שלכם אתם רוצים להישאר עם לקוחות רווחיים, וכאלה שכבר גייסתם ואתם מכירים (ההוצאה השיווקית עליהם נמוכה), אבל להציע להם להגדיל את סל המוצרים שהם קונים אצלכם. 
יכול להיות לכן, שתרצו להציע להם מוצר מסוים במחיר נמוך, כדי שיישארו אצלכם וימשיכו לספק לכם הכנסות ממוצרים או שירותים יקרים ורווחיים יותר. 
  • ומה פרוש החלטה אסטרטגית, כאשר בוחרים להוזיל מחירים?
ההחלטה האסטרטגית במקרה הזה היא להיכנס לשוק אחר לגמרי – שוק של דיסקאונט, עם לקוחות אחרים, שהצרכים שלהם שונים. 
  • זוהי הגדרת השוק מחדש. 
במקרה הזה, כל המעטפת העסקית שלכם צריכה להתאים ללקוחות כאלה, שחייבים למקסם את הרווחים מהם, ולהפנות לטובתם מינימום של משאבים: הכל חייב להיות אוטומטי, ללא מגע יד אדם או שרות אנשוי וכן הלאה. 

הצעת שירותים או מוצרים חדשים

שילוב של מוצרים או שירותים חדשים בסל המוצרים שלכם היא בהחלט החלטה אסטרטגית, שעשויה להגדיל את נתח השוק שלכם בתוך שוק נתון – לצד פניה לשוקים חדשים. 
אתם צריכים לקחת בחשבון שילוב של ספקים חדשים בעבודה, קבלת עובדים, שינוי במסר השיווקי ובפרסום ואולי גם הוצאות מימון. 
כל אלה ישנו את תדמית העסק שלכם ויקבעו אותה הלאה לטווח הרחוק. 
 
 
חשפו את העסקלאלפי  לקוחות פוטנציאליים! הקליקו כאן ובחרו חבילת פרסום הכי משתלמת לעסק שלכם
 

התפתחות לאזורים גיאוגרפיים חדשים

במצב כזה אתם נשארים בשוק הקיים שלכם, כפי שהוא מוגדר על פי השירותים והמוצרים שאתם מציעים, אבל מתפתחים לשוקים חדשים מבחינת קהל היעד. 
לדוגמא: אם גוררים רכבים באזור תל אביב, ולקחתם גרריסט שעובד ברחובות, אתם עדיין פועלים בשוק הגרר לרכב, אבל גם ברחובות. 
גם פה, ההחלטה היא החלטה בעלת משמעויות לטווח הרחוק. 
 
הבנו שהגדרת השוק יכולה להיות דינמית וראינו כמה דוגמאות להחלטות אסטרטגיות להגדלת נתח שוק, בשונה מהחלטות טקטיות שפועלות באותו שוק או בשוק נפרד.
 
 

יש לך שאלה בנושא זה?

פתרונות פרסום דיגיטליים לעסק

חבילות פרסום

לכל העסקים