תוכנית עסקית - איך לשנות את שם המותג שלך?

:תגיות

לאחר כמה שנים בשוק, ישנם מצבים שבהם בעלי העסק מעוניינים לשנות את שם המותג המוביל. הסיבות יכולות להיות מגוונות, אבל ברוב המקרים המטרה היא לשפר את התוצאות העסקיות. איך עושים זאת נכון וממה יש להיזהר

מיתוג מחדש

מהן הסכנות העיקריות בהחלפת המותג?

1. אובדן או בלבול בקרב לקוחות שכבר מכירים את המותג ואוהבים אותו

זו אולי הבעיה הגדולה ביותר בהחלפת שם מותג או סמל (לוגו). הלקוח עלול לשאול את עצמו מה בעצם קרה או קורה כאן, ולמה נעשה השינוי והדבר מוביל לפקפוק באיכות ועוצמת המותג
 
 
החלפתם שם למותג? תנו לזה למנף אתכם בעזרת חבילת פרסום משתלמת
 

2. אובדן דרך וזהות 

למותג ותיק יש עוצמה וגם אם הוא לא הכי טוב, עדיין יש לו ערך בעיני מי שאוהבים אותו - במיוחד מבית. חשוב שהמותג החדש יתאים גם לערכים ההיסטוריים של המותג הוותיק ולא ייוצרו בלבול או אובדן זהות בקרב העובדים, במעבר למותג החדש.

אז איך עושים זאת נכון?

ראשית, יש לאפיין מחדש את כל הסביבה העסקית שבה פועלים ואת המוצרים החדשים. הדוגמאות הבאות הן רק כמה מהשאלות שיש לשאול:
  • מהו השוק שאליו רוצים לפנות?
האם מדובר באותו שוק, או שוק אחר, או אולי פלח ספציפי, שהתחזק, באותו שוק.
  • מה הדרישות של השוק החדש או השוק המתעדכן?
מהם המוצרים שהוא מחפש, באילו מחירים ותנאים.
 
לאחר אפיון השוק – ממש כמו בראשית הדרך של החברה או העסק – מתחילים לאפיין את המותג עצמו, ואת המסרים שלו. לדוגמא:
  • מה יעמוד מאחורי המותג החדש?
האם מוצרים חדשים או רק עטיפות או אריזות חדשות. אולי סל שירותים חדש או שונה?
  • מה יהיה המסר של המותג החדש?
מה יהיה האופי שלו? חם יותר? משפחתי או 'אנושי' ואולי דווקא הייטקי ומינימליסטי?
  • האם ישתנו מחירי המוצרים?
המחיר הוא חלק חשוב בתדמית המוצר. האם תשנו את התמחיר הכללי או שתוסיפו מוצרים יקרים או זולים יותר תחת אותו המותג?

בחירת השם

  • בעולם המודרני, שם צריך להיות קל לביטוי וקליט ככל האפשר – הרבה יותר מבעבר – ונח לעיצוב. 
לאחר שבחרתם במספר אופציות, רצוי מאוד לבדוק אותן בקרב מספר לקוחות פוטנציאליים. 
  • דבר זה נעשה לא במסדרונות החברה, אלא על ידי חברות שמתמחות במחקרי שוק מסוגים שונים. במיוחד מתאימות כאן קבוצות מיתוג. 
ולסיכום: בהחלפת שם מותג, כדאי מאוד להתייעץ עם יועץ שיווקי או אסטרטגי לכל אורך התהליך וכן עם קופירייטרים ומעצבים – ומוקדם ככל האפשר בתהליך עצמו. 

יש לך שאלה בנושא זה?

פתרונות פרסום דיגיטליים לעסק

חבילות פרסום

לכל העסקים