מילות מפתח שליליות ומנועי חיפוש

:תגיות

איך מילת מפתח יכולה להיות שלילית ואיך משתמשים במילים ובביטויים כאלה כדי לייעל את הפרסום בגוגל. מושגים בפרסום בגוגל – חלק שלישי

מילות מפתח שלישיות
גוגל מגדיר מילות מפתח שליליות באופן הבא:
"מילות מפתח שליליות מונעות ממילה או ביטוי מסוימים להפעיל את המודעה שלך. המודעות שלך לא מוצגות לאנשים שמחפשים את המילה או הביטוי האלה."
 
ובמילים אחרות: מילת חיפוש שלילית היא מילה שבמידה ומישהו משתמש בה בחיפוש, היא תמנע מהמודעה שלך להופיע.
לדוגמא: נניח ואנחנו בונים אתרי אינטרנט, ומעוניינים להציג מודעות למי שמחפשים "בניית אתרים".
  • אנחנו לא עובדים בחינם ולכן אין לנו עניין במי שמחפשים "בניית אתרים בחינם" או "אתרים לבנייה בחינם" או כל ביטוי חיפוש בבניית אתרים, שיש בו המילה 'חינם'. 
  • בממשק הניהול של מודעות גוגל נגדיר לכן את המילה "חינם" בתור מילת חיפוש שלילית.
דוגמא נוספת: 
נניח ואנחנו מוכרים נעלי ספורט אבל לא נעלי כדורגל. 
בנוסף לביטויים הרגילים לחיפוש – נעלי ריצה, נעלי ספורט וכדומה - נגדיר את המונח "נעלי כדורגל" כמילת חיפוש שלילית. 
עכשיו, מי שמחפש נעלי כדורגל  לא יראה את המודעה שלנו ולא נבזבז עליו את תקציב הפרסום שלנו, כיון שהוא לא רלוונטי למכירות שלנו. 
 

סוגים של מילות מפתח שליליות

 
קיימים מספר סוגים של ביטויי מפתח שליליים, ששונים זה מזה באופן ההגדרה שלהם:
  • מילות מפתח שליליות בהתאמה רחבה – הגדרה זו תגרום לכל צרוף של מילות המפתח למנוע את הופעת המודעה: "נעלי כדורגל", אבל גם "כדורגל נעלי".
  • מילות מפתח שליליות בהתאמה לביטוי – צמד המילים "נעלי כדורגל" יגרום למודעה לא להופיע בכלל. לדוגמא, גם אם יחפשו "נעלי כדורגל כחולות". אם מישהו יחפש "כדורגל נעלי" המודעה תופיע. 
  • מילות מפתח שליליות בהתאמה מדויקת – רק הביטוי "נעלי כדורגל" עצמו יגרום למודעה לא להופיע. אם מישהו יחפש "נעלי כדורגל כחולות" המודעה תופיע. כך יקרה גם אם מישהו יחפש "כדורגל נעלי ילדים" או צרוף אחר כלשהו של המילים "נעלי" ו- "כדורגל".

 

למידע נוסף אודות מילות מפתח שליליות והגדרתן ב-Google Adds

 

כיצד מוסיפים מילות מפתח שליליות?

 
קביעת הביטויים האלה נעשית בממשק הניהול של מודעות גוגל, תחת הטאב "מילות מפתח שליליות". 
  • בהוספת מילות מפתח שליליות בהתאמה רחבה מוסיפים את כל המילים הרצויות, כולל ההטיות שלהן, יחדי ורבים וכו'. 
  • מילות מפתח שליליות בהתאמה לביטוי מוסיפים בין מירכאות – "נעלי כדורגל"
  • מילת מפתח שלילית בהתאמה מדויקת מכניסים בין סוגריים מרובעים – [נעלי כדורגל

יש לך שאלה בנושא זה?

פתרונות פרסום דיגיטליים לעסק

חבילות פרסום

לכל העסקים