מהן הטעויות הפיננסיות הנפוצות בניהול עסק?

:תגיות

כידוע ניהול עסק הוא עניין מורכב ומאתגר. ההחלטות השוטפות שאנחנו מקבלים משפיעות על השורה התחתונה ועל הרווחים שנוכל לגרוף מהעסק. עצמאים ובעלי עסקים רבים מתמקדים בעיקר בתחום ההתמקצעות וההתמחות שלהם ומזניחים לעיתים את ההיבטים הפיננסיים והניהוליים בעסק.

טעויות הפיננסיות :כתב iValue | 28/01/2019
טעויות נפוצות

כידוע ניהול עסק הוא עניין מורכב ומאתגר. ההחלטות השוטפות שאנחנו מקבלים משפיעות על השורה התחתונה ועל הרווחים שנוכל לגרוף מהעסק. עצמאים ובעלי עסקים רבים מתמקדים בעיקר בתחום ההתמקצעות וההתמחות שלהם ומזניחים לעיתים את ההיבטים הפיננסיים והניהוליים בעסק.

בני אדם מעדיפים כמעט תמיד לעשות את הדברים שקלים יותר עבורם או שבאים להם באופן טבעי יותר. החוכמה היא לאתגר את עצמנו ולפעול גם באותם תחומים בהם נדרש לנו מאמץ גדול יותר. בדרך כלל בתחומים אלה היכולת שלנו ליצור ערך תהיה גבוהה יותר. אתם קוראים את המאמר הזה וזו בהחלט התחלה טובה. זה אומר שאתם מעוניינים ללמוד ולקבל ידע וכלים כדי לשפר את מצבו של העסק שלכם ועושים צעד ראשון בכיוון.

להלן כמה דוגמאות לטעויות שכיחות בעסקים שגורמות להפסדים כספיים מיותרים:

לא לנתח דוחות פיננסיים בעסק ולאבד מידע קריטי להצלחת העסק

עסקים רבים מדי נסגרים לאו דווקא בגלל ביקושים נמוכים למוצריהם ולשירותיהם אלא בשל ניהול פיננסי ועסקי כושל. קריאה, הבנה וניתוח של הדוחות הפיננסיים בעסק זהו תנאי יסודי לקבלת החלטות עסקיות איכותיות. הדוחות הפיננסיים והתפעוליים של העסק מגלמים בתוכם מידע יקר ערך המאפשר לטפל בזמן בנקודות תורפה ולנצל הזדמנויות בדרך אופטימאלית. למדו כיצד לקרוא את הדוחות הכספיים וכיצד לנתח את המידע המשתקף מהם. מובטח לכם שזוהי תהיה השקעת זמן ומאמץ משתלמת ביותר.

לא לבדוק באופן תדיר את הביטוחים בעסק

פעמים רבות ריענון של תיק הביטוח בעסק עשוי לחסוך סכומי כסף ניכרים. מדובר בתחום בו קיימים פערים משמעותיים במחירים ובתנאים וביצוע שוטף של השוואות מחירים וניהול משא ומתן יעיל עשויים לחסוך לכם אלפי ועשרות אלפי שקלים בכל שנה. מומלץ לבדוק גם את הכיסויים ואת התאמתם לצרכי העסק ובעליו. בבדיקה כזו עלולים לגלות למשל כי ביטוח אובדן כושר עבודה של בעל העסק גורר תשלום של פרמיות גבוהות ומיותרות. ביטוח אובדן כושר עבודה אמור להבטיח פיצוי חודשי בגין אובדן הכנסה. הפיצוי הזה מוגבל ומחושב כנגזרת של ההכנסה בפועל. בעלי עסקים רבים טועים לחשוב כי תשלום פרמיות גבוהות יותר בניסיון לבטח הכנסה העולה על ההכנסה שלהם בפועל, יקנה להם כיסוי ביטוחי גבוה יותר בקרות אירוע ביטוחי. מדובר בטעות יקרה הגוררת תשלומי פרמיות מיותרים והפסד כספי לעסק. יש לבחון מדי פעם את גובה ההכנסה המבוטחת ולהשוות אותה להכנסה בפועל. זוהי כמובן רק דוגמא אחת ויש לבחון את יתר ההיבטים של כל הביטוחים לרבות ביטוח עסק, ביטוחים פנסיוניים, ביטוח אשראי וכו'.

לא לתבוע הוצאות מימון מותרות לצרכי מס

לעיתים הריבית אשר משלמים בעלי עסקים בגין אשראי והלוואות שנלקחו לצרכים עסקיים אינה נתבעת כהוצאה בדוח המס השנתי. זוהי טעות נפוצה יותר בקרב עוסקים מורשים ופחות בקרב עסקים המנוהלים במסגרת של חברה בע"מ. בכל מקרה בו שולמו ריביות והפרשי הצמדה אשר נובעים מאשראי עסקי יש צורך להתייעץ עם רואה חשבון ולבחון האם ניתן לתבוע את הוצאות המימון כהוצאה מוכרת אשר תקטין בדרך חוקית את תשלומי המס.

לא לנצל באופן אופטימאלי את הטבות המס על החיסכון הפנסיוני

מדינת ישראל מעודדת את אזרחיה לחסוך לפרישה על ידי מתן הטבות מס משמעותיות. מומלץ להיוועץ עם רואה החשבון של העסק בכדי לוודא שכל הטבות המס אכן מנוצלות בדרך אופטימאלית. מדובר בהטבות מס המגלמות למעשה תשואה של עשרות אחוזים ובהחלט חבל לא לנצלן.

לא לערוך השוואות של תנאים וריביות מול המערכת הבנקאית

במקרים רבים משלמים בעלי עסקים סכומי כסף גבוהים ומיותרים לבנקים בצורה של ריביות ועמלות. הסיבה לכך נעוצה בדרך כלל בהבנה פיננסית לקויה ובהיכרות מוגבלת של אפשרויות המימון הקיימות ושל התנאים האופטימליים שניתן להשיג. התייעצות עם גורמים מומחים תאפשר בדרך כלל להשיג חיסכון ניכר בסעיף הוצאות המימון ולנהל את מבנה האשראי בעסק בדרך יעילה ונוחה יותר.

לסיכום, ניהול עסק הוא משימה שאסור להשאיר אותה ליד המקרה. חשוב מאד לנתח את הפעילות העסקית ואת תוצאותיה באופן שוטף ולזהות נקודות בעייתיות הדורשות התייחסות וטיפול. ניהול איכותי של העסק ישאיר לכם בסופו של דבר, יותר כסף בכיס. בצעו בדיקה יסודית ונסו לאתר את כל הטעויות והכשלים שפוגעים בפוטנציאל העסקי שלכם ותקנו אותם לאלתר.

 

 

יש לך שאלה בנושא זה?

פתרונות פרסום דיגיטליים לעסק

חבילות פרסום

לכל העסקים