רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

לתת בוסט למכירות: המדריך המלא לקידום החנות הדיגיטלית שלך ברשתות החברתיות

הצלחה במכירות מתחילה באסטרטגיה נכונה ברשתות החברתיות. קבלו חמישה שלבים בדרך לקמפיין אפקטיבי שיעלה את המכירות בחנות שלכם

2021-04-29

https://www.b144biz.co.il/%d7%9c%d7%aa%d7%aa-%d7%91%d7%95%d7%a1%d7%98-%d7%9c%d7%9e%d7%9b%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%93%d7%a8%d7%99%d7%9a-%d7%94%d7%9e%d7%9c%d7%90-%d7%9c%d7%a7%d7%99%d7%93%d7%95%d7%9d-%d7%94%d7%97/

מאת: | זמן קריאה: 02:02 דק' | אפריל 2021 | מערכת B144 דיגיטל |

  • הרשתות החברתיות הפכו לאלמנט קריטי בתהליך השיווק עבור עסקים רבים, ובמיוחד לחנויות אי-קומרס. לרשתות החברתיות יש הרבה יתרונות בחיזוק החנות המקוונת והגדלת ההכנסות שלה. מחקרים מראים שלקוחות העוקבים אחרי מותג ברשתות החברתיות מקיימים מעורבות עם המותג גם בדרכים אחרות: הם בודקים את האתר או האפליקציה, מבצעים רכישה וממליצים על המותג למישהו שהם מכירים.

    בואו ונראה מה אפשר לעשות כדי לקדם את החנות המקוונת שלכם בצורה נכונה באמצעות הרשתות החברתיות ובאילו כלים ופרקטיקות כדאי להשתמש בתהליך השיווק הדיגיטלי:

    צעד ראשון: הגדירו את האסטרטגיה של הפרופיל שלכם ברשתות החברתיות

    קיימות שתי דרכים להשתמש ברשתות החברתיות עבור חנויות אונליין: לעודד את הקהל להגיע לאתר שלכם, או להניע אותו ישירות למכירות. כל אחת מהדרכים הללו היא טובה, חשוב רק להגדיר איזו מהן תהיה יותר בעלת ערך עבורכם כדי שתוכלו לתכנן באופן אפקטיבי איך להשתמש במשאבים שעומדים לפניכם.

    הצבת מטרות גם תאפשר לכם למדוד בהמשך האם עמדתם בהן בהצלחה.

    לאחר שהגדרתם מטרה – צרו אסטרטגיה ברורה שלוקחת בחשבון את המטרות, את המשאבים ואת הפלטפורמות שבהן תרצו לשווק. הגדירו באופן ברור מיהו קהל המטרה שלכם, איפה הוא מבלה זמן ומה מדאיג אותו או חסר לו.

    הקדישו לכל חלק מהאסטרטגיה מחשבה כדי ליצור קמפיינים משכנעים ואפקטיביים שישיגו את המטרות שעליהן החלטתם.

    רוצים חנות אונליין וקמפיין ברשתות החברתיות שייתנו לכם בוסט למכירות? בשביל זה אנחנו כאן! לפרטים נוספים, הקליקו!

    צעד שני: החליטו – האם אתם רוצים למכור ישירות מהפרופיל שלכם?

    יש חנויות שמוכרות ישירות מהפרופיל שלהן ברשתות החברתיות. במקרה כזה – הכל, מחשיפת המותג שלכם, עד ההחלטה לקנות ותהליך הרכישה עצמו – קורה בתוך הפלטפורמה שמשתמשים בה, זה יכול להיות פייסבוק או אינסטגרם.

    היתרונות הם שהמשתמש יכול לקנות בקלות ובמהירות. חנויות ברשתות החברתיות עצמן מתאימות פחות כשמדובר במוצרים יקרים יותר או בשירותים.

    כשלקוחה, למשל, רוצה לבחור לעצמה טבעת זהב, היא רוצה לקרוא עליה יותר מידע, להתרשם מהאווירה של האתר ובאופן כללי – לבלות יותר זמן באתר לפני שהיא מבצעת רכישה.

    צעד שלישי: בצעו אופטימיזציה לפרופיל שלכם בהתאמה לאי-קומרס

    אחד מהצעדים הראשונים שתצטרכו לעשות הוא לשפר את הפרופיל שלכם כך שהוא יכלול מידע רלוונטי שיעזור ויכווין את הגולש.

    המטרה היא לוודא שמי שצופה בפרופיל שלכם מבין את העסק ומה אתם עושים ויכול להגיע בקלות לאתר שלכם. השלימו מידע חסר (כמו "אודות" או "ביו"), ערכו מחקר מילות מפתח (תוכלו לעשות זאת ללא תשלום בכלי מילות המפתח של גוגל) ושלבו אותן. שימו לב שהלינקים מובילים לעמודים הנכונים.

    שלבו הנעה לפעולה ("רכשו עכשיו באתר", למשל) כדי שאנשים ידעו מה עליהם לעשות כדי לרכוש מהחנות שלכם.

    צעד רביעי: הריצו קמפיינים ממומנים המותאמים לחנות אי-קומרס

    אל תסתפקו בפוסטים אורגניים, הם לא יספקו לכם, ברוב המקרים, מספיק חשיפה. קיימים סוגי מודעות שונות ברשתות החברתיות וכדאי לנסות מספר סוגים ולבדוק אילו עובדות בצורה הכי טובה.

    בפייסבוק, כדאי מאוד להשתמש במודעות ריטרגטינג – מודעות שפונות לקהל שכבר נכנס לחנות שלכם, אבל לא ביצע רכישה. במודעות הללו כדאי לייצר זרז לרכישה – לציין שאלו הפריטים האחרונים בחנות, לתת דד ליין למבצע או לחילופין לתת למי שצופה במודעה קופון ייחודי לרכישה.

    באינסטגרם, כדאי להשתמש בפוסטים שמציינים את מחיר הפריט ומאפשרים לרכוש אותו באופן מיידי. בכל אופן, נצלו את היכולת לטרגט את הקהל שלכם מבחינת תחביבים, מאפיינים, גיל, מגדר או מיקום.

    צעד חמישי: בצעו אופטימיזציה לדפי הנחיתה מהאתר שלכם

    יותר ויותר אנשים גולשים מהנייד, לכן – חשוב שהעיצוב יהיה רספונסיבי ב-100% (כלומר, מותאם לנייד באופן אופטימלי), ושאפשרות התשלום והרכישה תופיע בצורה מיטבית ותאפשר הקלדה נוחה של הנתונים.

    עוד צעד באופטימיזציה של החנות שלכם הוא בשילוב תמונות איכותיות, מידע רלוונטי וסרטונים שמדגימים שימוש במוצר. הלקוח צריך לגלוש באתר שלכם בצורה אינטואיטיבית, לנווט בין העמודים, להוסיף או לשנות פריטים בסל הקניות, ולרכוש את המוצר בכמה שפחות שלבים (אם למשל, הלקוח חייב להירשם למועדון הלקוחות כדי לרכוש, קחו בחשבון שזה שלב שעלול לגרום לו לנטוש את האתר באמצע התהליך, בלי לסיים את הרכישה).

    לבסוף, חשוב שכל הזמן תעקבו אחר הנתונים, כדי לדעת לשים את האצבע על מה שעובד יותר ומה שיש לשפר. זה אולי ידרוש מעט ניסוי וטעיה, אבל אם תתמידו בדרך ותהיו מחושבים, תגיעו למסלול הנכון להצלחה, ותוכלו לנצל את הפוטנציאל המדהים של הרשתות החברתיות לשיווק ולמכירה.

  • דילוג לתוכן