איך להרחיב את פעילות העסק שלכם לחו"ל

השוק הישראלי קטן עליכם? ואולי יש לכם מוצר שתפור בדיוק על סינים או אמריקאים? מה אתם צריכים לקחת בחשבון כשאתם פונים לחו"ל ומה אומרים הדברים בקשר למס שיוטל עליכם?

מאת: 
ספטמבר 2016
זמן קריאה: 01:01 דק'

2016-09-14

https://www.b144biz.co.il/%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%9d/%d7%90%d7%a1%d7%98%d7%a8%d7%98%d7%92%d7%99%d7%94-%d7%a9%d7%99%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%99%d7%aa/%d7%90%d7%99%d7%9a-%d7%9c%d7%94%d7%a8%d7%97%d7%99%d7%91-%d7%90%d7%aa-%d7%a4%d7%a2%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%a2%d7%a1%d7%a7-%d7%a9%d7%9c%d7%9b%d7%9d-%d7%9c%d7%97%d7%95%d7%9c/

האם מתאים לכם בכלל לייצא?

בואו נתייחס לרגע לייצוא באופן כללי: שירותים ומוצרים, ולאו דווקא מוצרים בלבד. נזכיר רק שתיים-שלוש נקודות רלוונטיות.

1. נחיצות המוצר או השרות בחו"ל

אם אתם רוצים להתפתח לחו"ל, הדבר הראשון שעליכם לוודא הוא שהמוצר או השרות שלכם אכן נחוץ שם.

האם יש מקום למוצרי יודאיקה בהודו, למשל?

לדוגמא: בהודו אולי לא, אבל בארה"ב – יש.

2. האם אתם יכולים לעמוד בדרישות האיכות והכמות?

· ודאו שהמוצרים והשירותים שלכם עומדים בתקנים השונים שנהוגים במדינות היעד.

· ודאו שאתם מסוגלים לייצר את כמות המוצרים (או כמות השרות) שהשוק דורש.

3. הבינו את המנטאליות העסקית של הלקוחות במדינת היעד:

למשל: הסינים והיפנים לא מתנהגים כמו האמריקאים. לא תמיד מה ש'נסגר' אכן סגור ולא תמיד מה שנראה לא סגור – עדיין פתוח. ודאו שאתם מבינים "איך עושים עסקים" במדינת היעד.

הטבות מס ושיקולי מס

חברות שרבע מההכנסות שלהן מקורו בחו"ל

חברות כאלה זכאיות להטבות מס בשיעורים שונים, בהתאם למיקום שלהן בארץ, לפחת מואץ על ציוד ולהטבות נוספות.

· לצד מפעלים יצרניים, כיום זכאיות להטבות האלה גם חברות תוכנה ("הייטק") וחברות שנותנות שירותי תוכנה בחו"ל.

· כמו כן זכאיות להטבות האלה חברות בתחום התיירות, שיכולות להוכיח שרבע מהלינות בשנה נתונה הן של תושבי חוץ.

החזר מע"מ

אם הוצאתם רשומון יצוא, אתם זכאים להחזר המע"מ על מוצר שנקנה בישראל ונשלח לחו"ל.

חברה בחו"ל

לא כל חברה ישראלית שמנהלת עסקים בחו"ל יכולה ליהנות מההקלות במס ומהתמריצים שניתנים ליצואנים.

במצב שבו יש לכם הכנסות מחו"ל, יכול להיות שכדאי לכם לשקול לפתוח חברה זרה, באחת מהמדינות בהן שעור מס החברות הוא אפס.

במקומות רבים גם עלויות ניהול חברה שעסקיה מתנהלים מחוץ למדינה נמוכות, ואין מיסים כמו מיסי עיזבון, חלוקת דיבידנדים וכיו"ב.

· אליה וקוץ בה: עליכם עדיין להוכיח לרשויות המס בישראל שהחברה אינה חברה "תושבת ישראל" לפי חוקי המס. אם לא תצליחו להוכיח זאת יחול עליכם מס חברות ישראלי לכל דבר ועניין.

לסיכום: בהתפתחות לשוקי יעד מחוץ לישראל יש לבדוק שהמוצר או השרות שלכם אכן מתאים לשוקים זרים, שאתם יכולים לעמוד בסטנדרטים ובדרישות הכמות והאיכות בחו"ל ואז לבחון את השלכות המיסוי של הפוזיציה בה אתם נמצאים.

כתבות נוספות בנושא
אסטרטגיה שיווקית

 דילוג לתוכן