אי אפשר בפיג'מה: המדריך המלא לעבודה מהבית

טור אישי של אמא שבוחרת לעבוד מהבית: ההחלטה חסכה לי כסף, זמן וכאבי ראש, והעניקה לי יותר זמן עם המשפחה

מאת: 
ינואר 2020
זמן קריאה: 02:32 דק'

2020-01-16

https://www.b144biz.co.il/%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%9d/%d7%90%d7%99-%d7%90%d7%a4%d7%a9%d7%a8-%d7%91%d7%a4%d7%99%d7%92%d7%9e%d7%94-%d7%94%d7%9e%d7%93%d7%a8%d7%99%d7%9a-%d7%94%d7%9e%d7%9c%d7%90-%d7%9c%d7%a2%d7%91%d7%95%d7%93%d7%94-%d7%9e%d7%94%d7%91/

כבר יותר משנתיים אני עובדת מהבית. כשאני אומרת "עובדת", תדמיינו בבקשה משרד, ממש כמו של כל מי שאתם מכירים (מינוס העציצים, הם נובלים אצלי מהר), ופשוט תמקמו אותו בתוך הבית שלכם, או במקרה שלי – ממש בלב ליבו של הבית, בין הסלון לחדרי הילדים.

מצד אחד, מדובר בעבודה כמו כל עבודה אחרת. מצד שני, סביר להניח שאם אני והלקוחות שלי ניפגש באופן מקרי ברחוב, אפילו לא נזהה זה את זה. למעשה, כמה מהלקוחות הקבועים לא פגשתי מעולם, ואחרים פגשתי פעמים ספורות בלבד.

 

דמיינו משרד, ממש כמו כל משרד אחר, רק בלב הסלון שלכם

 

תגידי, איך זה לעבוד מהבית?

בימים שבהם הייתי שכירה, אני זוכרת שפנטזתי על עבודה מהבית. יש את הרגע הזה, לפני שהייתי נוסעת לעבודה, שהייתי עוברת בחדרים ומתקתקת הכל, ומשתוקקת להישאר בבית במקום לנסוע.

גם היום, יותר משנתיים מאז התחלתי לעבוד מהבית, אני עדיין נהנית מאוד מצורת העבודה הזאת, למרות שהיא דורשת גמישות רבה. מכמה סיבות:

  • אני אוהבת את הבית שלי!
  • זה חסכוני מאוד – אני כמעט לא צורכת דלק או נוסעת במכונית, ולא יודעת מה זה פקקים .
  • אני לא שוברת את הראש על מה ללבוש היום ומוציאה הרבה פחות כסף על בגדים. אבל נשבור רגע מיתוס קטן: אני ממש לא עובדת עם הפיג'מה. ברגע שאני מתעוררת, אני מיד מתלבשת.
  • העבודה מהבית מאפשרת לי גמישות ונוכחות גבוהה בחיי הילדים שלי.

 

עבודה בפיג'מה? זה רק מיתוס

 

איך לשלב את העבודה עם גידול הילדים

יש לי ארבעה ילדים, שניים מהם בני פחות מ-5. אני שמחה על האפשרות לאסוף אותם כל יום מהמסגרות, להגיש להם ארוחת צהריים חמה וטרייה (מה, שניצל מוכן ומעובד זה אוכל טרי, לא?), לשוחח איתם על היום שעבר עליהם, ולעזור להם בשיעורי הבית.

עם זאת, יש לא מעט ימים שבהם אני תוהה למה עשיתי את זה לעצמי, וממהרת לחפש בגוגל משרד קרוב להשכרה. ובכל זאת, בינתיים אני כאן. אז הנה הטיפים שלי לעבודה מהבית:

  • להציב גבולות ברורים עד כמה שאפשר. לקבוע עד איזו שעה אני אעבוד בכל יום, ולהתנתק מהעבודה כשצריך. זה לא קל, ומאוד לא סטרילי (במיוחד כשאת משוחחת עם לקוח, וברקע נשמע קול צווחות של ילדות שמושכות אחת לשנייה בשיער), אבל אם שומרים על הגבולות זה בהחלט נסבל ושווה את המחיר.
  • כדאי להפריד את מטלות הבית מהעבודה. אני מתחילה את יום העבודה שלי בשמונה בבוקר. אין לי זמן לקפל כביסה, להכין אוכל או לנקות את הבית. אני הרי עכשיו ב"עבודה". אם מתפנה לי זמן בין משימה למשימה, מעולה – אקדיש אותו בשמחה למטלות הבית. אם לא, המטלות ייאלצו להידחות לשעות אחר הצהריים והערב.

 

הכביסה תחכה… אני עובדת עכשיו! מראה טיפוסי אצלי בסלון

 

  • Out sourcing (מיקור חוץ). אי אפשר גם וגם וגם. הידיעה שאני בבית וצריכה גם לעבוד, גם לטפל בילד חולה, גם לבשל וגם לנקות – מכבידה עליי. אפילו כשאני מתפנה לעבודה, קשה להתרכז בגלל הנטל שרובץ על הכתפיים. אז מה עושים? מפנים כל עבודה שאפשר לאנשים אחרים, גם בתשלום: בייביסיטר לילד, מנקה לבית, אוכל מוכן או אוכל שאפשר להכין במהירות (שקיות עם ירקות קפואים להכנה מהירה הן החברות הכי טובות שלי).
  • לחשוב קדימה, לתכנן. מבחינה עסקית, ברגע שיש לי קמפיין שרץ, והשיווק הדיגיטלי של העסק שלי פעיל, אני יודעת שהדברים קורים גם בלעדיי. החוכמה היא לייצר כמה שיותר מנגנונים כאלה, שפועלים בלי שאצטרך להשגיח עליהם (בדיוק כמו בבית). מודעות פייסבוק, פרסום גוגל או פרסום העסק שלכם ב-144B יגרמו לשיווק שלכם לעבוד שעות נוספות, גם כשאתם לא פנויים.
    בכל הנוגע לשיווק עסק מהבית, מומלץ כמה שיותר להיעזר במומחים בתחום, ולא לעשות הכל בעצמך. קודם כל, זה מוריד הרבה מהלחץ והעומס שכרוכים במשרה הכפולה (או אפילו המשולשת): להיות גם אמא וגם עצמאית. מעבר לכך, חשוב להבין שכאשר העסק מתנהל מהבית – אין סיכוי שלקוחות ישמעו עליך ללא שיווק דיגיטלי שפוגע בול. כאשר עובדים מהבית, פוגשים מעט מאוד אנשים במהלך היום, כך שהעולם הדיגיטלי הוא למעשה הערוץ היחיד ממנו יכולים להגיע לקוחות. אז בקיצור, מומלץ להפקיד את השיווק הדיגיטלי שלך בידיים טובות, ולא לנסות לחלוש על תחום נוסף ולעשות הכל בעצמך.

 

תנו למומחים של B144 לדאוג לשיווק העסק שלכם, ותתפנו לדברים אחרים!  

 

  • שלבו יציאות בלו"ז באופן קבוע. אל תישארו קבורים בתוך הבית יום ולילה. הקפידו לצאת מהבית אם זה לכושר, לבית קפה נחמד כדי לעבוד, לפגישות עבודה, או אפילו סתם לים כדי לקבל השראה. אני קבעתי לעצמי כעוגן שתי יציאות קבועות בשבוע, שבהן אני נוסעת כדי לעשות כושר וסידורים. לפעמים זה מחייב אותי לעבוד שעות נוספות גם בערב, אבל עבורי היציאה מהבית היא כמו אוויר לנשימה ומספקת לי המון השראה בכתיבה שלי.

 

למי זה לא מתאים?

לסיום, אני אסייג את מה שכתבתי. עבודה מהבית לא מתאימה לכל אחד. זה לא יתאים לכם אם אתם משתעממים רק מהמחשבה על להישאר בבית יום שלם, או שאם לבלות לבד את מרבית היום יגרום לכם להיכנס לדכאון. עבודה מהבית דורשת מוסר עבודה גבוה (זה מה שימנע ממך לכבות את האורות ולרוץ להתכרבל מול נטפליקס באמצע היום) ויכולת מיקוד גבוהה. אבל אם יש לכם את כל אלו – לכו על זה בכל הכוח!

כתבות נוספות בנושא
טיפים לעסקים

 דילוג לתוכן