המדריך המלא: איך להשיג יותר ביקורות לעסק שלכם?

כך ממנפים לקוחות מרוצים למשיכת לקוחות חדשים

מאת: 
אוקטובר 2018
זמן קריאה: 01:49 דק'
המדריך המלא: איך להשיג יותר ביקורות לעסק שלכם?
איך גורמים לאנשים לעזוב הכול ולספר עליכם לאחרים?

2018-10-24

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/%d7%94%d7%9e%d7%93%d7%a8%d7%99%d7%9a-%d7%94%d7%9e%d7%9c%d7%90-%d7%90%d7%99%d7%9a-%d7%9c%d7%94%d7%a9%d7%99%d7%92-%d7%99%d7%95%d7%aa%d7%a8-%d7%91%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%a2%d7%a1/

אתם יכולים לספר ימים ולילות כמה השירות שלכם מדהים – אבל זה לא יתרום למאמצי השכנוע כמו ביקורות מלקוחות שהתנסו בו בעצמם. כך תשיגו אותן ביעילות.

למה בכלל צריך ביקורות?

בניסוי של הפסיכולוג סטנלי מילגרם, אנשים התבקשו לעמוד באמצע הרחוב ולהסתכל לעבר הקומה השישית של בניין משרדים, שלא קורה בו שום דבר. לא פחות מ-86 אחוזים מעוברי האורח שחזו בתופעה לא יכלו שלא להסתכל למעלה בעצמם ולראות על מה כל המהומה. הניסוי, כמו רבים מסוגו, ממחיש את הכוח של "הוכחה חברתית" – אם מספיק אנשים מאמינים במשהו – הם ימשכו יותר ויותר אנשים.

כיום, פלטפורמות רבות מאפשרות לנהל ביקורות על העסק ובכך לתרום רבות למאמצי השכנוע. כרטיס עסק ב-B144 יאפשר להעצים את הנוכחות הדיגיטלית של העסק ברשת, אך חשוב שגם אתם כבעלי עסקים תיקחו חלק פעיל בהגדלת מספר הביקורות:

 

1. חסכו ללקוחות את כל ההתעסקות

כולנו נורא רוצים לפרגן לעסקים ולבעלי מקצוע שאנחנו אוהבים, אבל אז, כשאנחנו באים לכתוב ביקורת, זה דורש מאיתנו לחפש את כרטיס העסק ברשת, להבין איפה נמצא אזור הביקורות, לנסח ביקורת, לערוך ולשלוח. בעידן של הפרעת קשב קולקטיבית, מדובר ביותר מדי שלבים ורבים יוותרו על התענוג שבפרגון לבית העסק רק בגלל העומס הזה.

אז מה עושים? אתם יכולים להציב ליד הקופה שלט עם קוד QR שמפנה בדיוק ללינק של השארת ביקורת, או שאתם יכולים להניח טאבלט במיקום בולט בעסק, שבו חלון כתיבת ביקורת פתוח תמיד וכל מי שרוצה יכול לכתוב בו. תחשבו על זה כספר האורחים של העידו המודרני.

 

פוש טכנולוגי קטן יעשה הבדל עצום בכמות הביקורות

פוש טכנולוגי קטן יעשה הבדל עצום בכמות הביקורות (צילום: shutterstock)

 

2. טיימינג זה הכול

באפליקציה של המשחק האהוב FIFA הבינו בדיוק מתי לבקש מהגולשים לדרג את המוצר. בכל פעם שהגולש ניצח במשחק, קפצה הודעה שאומרת: "הרגע זכית! אתה אדיר… אתה רוצה להשאיר לנו ביקורת ולספר לעולם כמה אתה אוהב את FIFA?"

ב- FIFA מבינים שלכל דבר יש תזמון – שמשפיע גם על כמות הביקורות וגם על מידת החיוביות שלהן. לכן, תהיו חכמים כשאתם מבקשים ביקורות מלקוחות ותנסו להבין איך לתפוס אותם בנקודה האידאלית. לדוגמה, יום ראשון בבוקר ידוע בסבל הקולקטיבי שהוא מייצר, אז אולי עדיף שלא להמר שאנשים יהיו חיוביים ומפרגנים דווקא אז.

 

להציע את הדבר הנכון בזמן הנכון

להציע את הדבר הנכון בזמן הנכון (צילום: shutterstock)

 

3. תאתרו את המתנדנדים

דמיינו לרגע שאתם מבקרים בכרטיס עסק שכל הביקורות מהללות אותו. במצב כזה, מטבע הדברים נתפוס את הביקורות כלא אמינות וככאלה שנשתלו שם על ידי בעל העסק עצמו. כיום, צרכנים חכמים יודעים לחפש דווקא את הביקורות של אנשים שלאו דווקא היו תומכים נלהבים של המוצר או השירות לאורך כל הדרך.

אם יש לכם לקוחות שאתם יודעים שהיססו בהתחלה אם לבחור דווקא בכם – וכיום נחשבים מרוצים מאוד, מומלץ לפנות דווקא אליהם במייל ישיר ומתומצת ולבקש שיספרו על החוויה שלהם. ככל שהביקורת תהיה יותר מעמיקה ומפורטת, היא תסייע לשכנע את אלו שכיום מתלבטים האם לבחור בכם.

 

רוצים כרטיס עסק שיאפשר למנף את ביקורות הגולשים לקידום העסק? פנו למומחים שלB144

 

4. תהיו כמו אימא

Zappos היא חנות אופנה דיגיטלית ששוויה מוערך בכמיליארד דולרים. מנכ"ל החברה, גארי ויינרצ'ק סיפר פעם בהרצאה שסוד הקסם טמון בהתייחסות ללקוחות בדיוק כמו שאימא מתייחסת לילדים שלה. היא יודעת מה הם אוהבים, מה הם שונאים, מתי לתת להם זמן להירגע ובעיקר – לא מבקשת שום דבר בתמורה.

החברה מקפידה לתת שירות לקוחות מעולה – גם במחיר של פגיעה מיידית בהכנסות. כיום לחברה יש לא רק לקוחות חוזרים – אלא עדת מעריצים שתנצל כל הזדמנות כדי להמליץ עליה בהתלהבות. אם גם אתם תדעו לעשות את זה בעסק שלכם – לא תצטרכו לעבוד קשה כדי להשיג ביקורות כי הן כבר יזרמו מעצמן.

 

כתבות נוספות בנושא
פרסום ושיווק דיגיטלי

 דילוג לתוכן