המדריך הפשוט לפרסום בגוגל: החלק השני

אחרי שהנחנו יסודות איתנים, זה הזמן להתחיל לבנות

מאת: 
אפריל 2019
זמן קריאה: 01:57 דק'

2019-04-18

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/google-ads-and-ppc/%d7%94%d7%9e%d7%93%d7%a8%d7%99%d7%9a-%d7%94%d7%a4%d7%a9%d7%95%d7%98-%d7%9c%d7%a4%d7%a8%d7%a1%d7%95%d7%9d-%d7%91%d7%92%d7%95%d7%92%d7%9c-%d7%94%d7%97%d7%9c%d7%a7-%d7%94%d7%a9%d7%a0%d7%99/

בחלק הראשון של מדריך הפרסום לימדנו אתכם את כל מה שחשוב לדעת כדי לתכנן קמפיין יעיל. עכשיו בואו נבין איך בונים אותו בפועל – שלב אחר שלב:

 

אתם כבר מוכנים לייצר את הקמפיין העסקי שלכם בגוגל?

 

יוצרים את הקמפיין הראשון שלכם

אחרי פתיחת החשבון ב-Google Ads תוכלו לנווט ל"קמפיינים" בשורת המצב בסרגל שמצד ימין (או משמאל בגרסה האנגלית) ולייצר קמפיין חדש באמצעות לחצן הפלוס (+). בשלב הזה תוכלו לבחור את מטרת הקמפיין, לדוגמה, קידום מכירות, הגברת התנועה לאתר או קידום אפליקציה. לאחר מכן תידרשו לבחור את סוג הקמפיין, מתוך הסוגים שהצגנו בחלק הראשון של המדריך.

 

ניתן לבחור יעד ספציפי או להקים קמפיין ללא יעד מוגדר

 

שימו לב שתוכלו לבחור קמפיין שמשלב מודעה ברשת החיפוש ומודעת דיספליי ברשת המדיה (מודעת טקסט או תמונה באתרים), אם כי זו אסטרטגיה שפחות מומלצת מכיוון שחשוב להתאים את הקמפיין באופן ספציפי לפלטפורמה. כעת נסביר איך לפרסם בשני האפיקים הפופולריים של גוגל – ברשת החיפוש וברשת המדיה.

 

צריכים קמפיין גוגל מנצח? התייעצו עם המומחים של B144

 

קמפיין ברשת החיפוש

ראשית תידרשו לקבוע את המיקום הגאוגרפי שבו יתנהל הקמפיין, השפות הרלוונטיות והתקציב. כעת תוכלו גם להגדיר את קהל היעד. באחרונה התחילו בגוגל לאפשר להציג את הפרסום לאנשים עם נתונים דמוגרפים ספציפיים, אנשים עם כוונות רכישה, או כאלה שניהלו אינטראקציה כלשהי עם העסק. כל אלו יסייעו לדייק את קהל היעד ולשפר את היעילות של הקמפיין.

בשלב הבא תידרשו לתת שם לקבוצת המודעות ולהזין את כל מילות המפתח שרלוונטיות לקמפיין, כלומר כל מילות החיפוש שבהן יוצגו המודעות שלכם. השלב הזה דורש לבצע מחקר מסוים לפני הקמת הקמפיין. כדי להבין איך לעשות את זה תוכלו לבקר במדריך שהכנו בנושא.

עכשיו מגיע החלק המעניין – ניסוח הטקסט לקמפיין, או "קופי" בשפה המקצועית. הטקסט במודעות של גוגל מאוד מוגבל, אם כי באוגוסט 2018 החברה הגדילה את המודעות האלו. בעבר מודעות הכילו שתי כותרות, פסקת תיאור ולינק. כיום הן מכילות שלוש כותרות עם 30 תווים כל אחת ושתי פסקות תיאור של 90 תווים כל אחת. כך אפשר לייצר מודעות בולטות הרבה יותר ביחס לעבר ועם יותר מידע.

בניסוח הטקסט לקמפיין, מומלץ להתייחס באופן ישיר למילות המפתח שבחרתם להשתמש בהן בקמפיין. גוגל מעניקה ציון גבוה יותר למודעות שבהן הקשר בין מילות המפתח למודעה חזק יותר. הציון הזה הוא שקובע כמה גבוה תוצג המודעה שלכם בתוצאות החיפוש.

 

החלק המאתגר ביותר – כתיבת הטקסט למודעה

 

קמפיין ברשת המדיה (מודעות דיספליי)

גם במקרה הזה, כמו בקמפיין ברשת החיפוש, תידרשו לקבוע מיקום גאוגרפי, שפה ומאפיינים של הקהל שיצפה בקמפיין שלכם. עם זאת, בקמפיינים מהסוג הזה תוכלו לבחור בשיטת תשלום שונה – תשלום לפי חשיפה (CPM). השיטה הזאת מתאימה יותר למהלכי מיתוג – שבהם אתם רוצים שכמה שיותר אנשים ייחשפו למודעה שלכם, אבל שלא בהכרח יקליקו עליה כדי לבצע רכישות או שיחות בפועל.

לאחר הזנת כל הפרטים האלו, תעברו לשלב הבא, שבו תידרשו להעלות מודעה או סרטון שילוו את הקמפיין. אם אין לכם כאלו, תוכלו להיעזר במאגר החינמי של גוגל. לאחר מכן תידרשו להזין כותרת של עד 30 תווים, כותרת ארוכה – עד 90 תווים, תיאור – עד 90 תווים ואת שם העסק – עד 25 תווים.

 

אין לכם תמונה שתלווה את הקמפיין? גוגל מציעה לכם מאגר תמונות חינמי

 

שימו לב שהמערכת מאפשרת להזין עד חמש כותרות וחמישה תיאורים. גרסאות שונות יוצגו לגולשים שונים וכך תוכלו לגלות איזו מהן היא היעילה ביותר.

 

לא לשכוח למדוד

אחרי שהבנו איך לפרסם את הקמפיין שלכם בגוגל, נדגיש שוב שהמלאכה ממש לא מסתיימת כאן, אלא רק מתחילה. לאחר הפרסום, חשוב ללמוד את הנתונים ולהבין האם הם משרתים את המטרה הראשונית של הקמפיין שלכם. רוצים לדעת עוד? קראו את המדריך שהכנו בנושא.

 

B144 עסקים
פתרונות פרסום דיגיטליים

כתבות נוספות בנושא
פרסום ממומן בגוגל

 דילוג לתוכן