פרסומות מזמרות: למה השירים השתלטו על הפרסומות בטלוויזיה?

מתכנים פרסומיים ללהיטים ארציים

מאת: 
אוקטובר 2018
זמן קריאה: 01:23 דק'

2018-10-09

https://www.b144biz.co.il/%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%9d/%d7%99%d7%99%d7%a2%d7%95%d7%a5-%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99/%d7%a4%d7%a8%d7%a1%d7%95%d7%9e%d7%95%d7%aa-%d7%9e%d7%96%d7%9e%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%9e%d7%94-%d7%94%d7%a9%d7%99%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%94%d7%a9%d7%aa%d7%9c%d7%98%d7%95-%d7%a2%d7%9c-%d7%94%d7%a4/

בשנים האחרונות אנחנו שמים לב למגמה קצת מוזרה – שירים שהופקו לפרסומות מתברגים לעיתים לצמרת הפלייליסט ברדיו. למה זה קורה ואיך תשתמשו בזה גם לקידום העסק שלכם?

הרבה יותר מגרסת כיסוי

באוגוסט 2017 שוחררה גרסת כיסוי לשיר "אצל הדודה והדוד" של דני סנדרסון בביצוען של נועה קירל ואגם בוחבוט. השיר אמנם התחיל את דרכו כפרסומת לבזק, אבל הצליח להכות גלים בצורה שאף פרסומת לא הצליחה לעשות בשנים שקדמו לו. נכון לספטמבר 2018, לשיר יש לא פחות מ-10 מיליון צפיות ביוטיוב. הוא אף יצא כסינגל רשמי, הגיע למקום ה-7 במצעד של גלגלצ ולמקום הראשון במצעד ה-TV של מדיה פורסט.

 


בזק: שיר שהפך להרבה יותר מעוד פרסומת. נועה קירל ואגם בוחבוט – אצל הדודה והדוד 2017

 

להצלחה של השיר הייתה כמובן תרומה דרמטית למאמצי הפרסום של החברה. היא גרמה לכך שהגולשים שיתפו בעצמם את השיר עם חברים ונכנסו להאזין לו מרצון – ולא בגלל שנכפה עליהם לשמוע אותו בהפסקת הפרסומות בטלוויזיה.

 

רוצים לחזק את הפעילות הדיגיטלית שלכם? פנו למומחים של B144

 

המטרה: שיר שלא ייצא מהראש

לאור ההצלחה של "אצל הדודה והדוד", הפיקה בזק השנה שיר נוסף שסחף את הקהל בסערה – "בוקר טוב" – עיבוד לשיר מהמחזמר המצליח "עוץ לי גוץ לי" בביצועו של עומר אדם. ב-4 חודשים בלבד הצליח השיר לגרוף לא פחות מ-6 מיליון צפיות ביוטיוב והפרסומת הוגדרה ב"גלובס" כפרסומת הזכורה ביותר במשך חודש שלם ברציפות.

 


בזק: נדבק למוח ולא יוצא. עומר אדם- בוקר טוב 2018

 

גם חברת יס הצטרפה בקיץ לטרנד הלוהט של הפקת שיר במיוחד לפרסומת ויצרה ביחד עם הזמר סטפן את "קומסי קומסה". השיר נחשב בעיני רבים לאחד הלהיטים הגדולים של הקיץ, התברג לפלייליסט היוקרתי של גלגלצ וגרף נכון לספטמבר 2018 כ-22 מיליון צפיות ביוטיוב.

 

 

איך זה עוזר לבעלי עסקים קטנים?

בהפקת הפרסומות המזמרות האלו, החברות נשענות על היגיון פשוט – אנשים זוכרים שירים אהובים גם הרבה אחרי שזיכרונות אחרים הופכים מטושטשים יותר. כל מי שעוסק בפרסום יודע שהמטרה החשובה ביותר של פרסומת היא שיזכרו אותה – ולכן השירים בהחלט משרתים מטרה זו.

סריקות מוח של אנשים שהאזינו למוזיקה הראו שאנחנו לא רק זוכרים שירים, אלא שהמוזיקה מצליחה גם להפעיל כמה אזורים במוחנו במקביל, "להצית" רגשות מסוימים ולחדד את החושים. עם זאת, לא כל בעל עסק יכול להרשות לעצמו להפיק להיט ענק לחומרים הפרסומיים שלו, אבל יש עוד דרכים להשתמש בתובנה הזאת כדי לגרום ללקוחות לזכור אתכם לאורך זמן.

 

ג'ינגל עסקי: דלת הכניסה למעמקי הזיכרון

הפקת ג'ינגל עסקי נחשבת כהוצאה לא יקרה שיכולה לחולל פלאים למיתוג הקולי שלכם ולהגביר משמעותית את הסיכוי שהקהל יזכור את העסק שלכם. זהו למעשה צליל עסקי שאנשים מאזינים לו כשהם מתקשרים לבית העסק. צליל ההמתנה הזה יכול לייצר אצל הקהל בדיוק את התחושות שאתם רוצים לחבר למותג שלכם ולגרום למי שמתקשר אליכם לזמזם אותו בראש שוב ושוב במקלחת, בנהיגה או סתם בזמן העבודה מול המחשב.

כתבות נוספות בנושא
ייעוץ עסקי

 דילוג לתוכן