5 טיפים ליצירת ג'ינגל עסקי מוצלח

לא תאמינו עד כמה ג'ינגל קליט וטוב יכול לקדם את החשיפה של העסק

מאת: 
ינואר 2018
זמן קריאה: 01:26 דק'

2018-01-12

https://www.b144biz.co.il/%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%9d/%d7%99%d7%99%d7%a2%d7%95%d7%a5-%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99/5-%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%99%d7%a6%d7%99%d7%a8%d7%aa-%d7%92%d7%99%d7%a0%d7%92%d7%9c-%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99-%d7%9e%d7%95%d7%a6%d7%9c%d7%97/

מעטים הם הדברים שיכולים לדחוף מותג או מוצר לתודעת הציבור כמו ג'ינגל קליט. ג'ינגלים החלו לצוץ לראשונה בשנת 1923, בתקופה שבה רדיו מסחרי נחשף לראשונה לאוזני הציבור. היתרון הבולט של השימוש בג'ינגל הוא שקל לזכור אותו – אבל האם כל ג׳ינגל הוא בהכרח הצלחה מסחררת? לא. אך כאשר הוא קליט – הוא אחד מכלי השיווק החזקים ביותר הקיימים

 

מה זה ג׳ינגל?

בהגדרה רחבה, ג'ינגל הוא שיר קצר או מנגינה הנועד לקדם ולמתג באופן ספציפי מוצר או שירות אשר חברה, מותג, או עסק קטן מעוניינים לפרסם. הג'ינגל מורכב מסלוגן אחד או שניים ומופיע כדרך שיגרה בתחנות הרדיו ובפרסומות טלוויזיה, במטרה לעורר סקרנות ועניין אצל המאזינים. בנוסף, ניתן לייצר ג׳ינגל לנתב השיחות של העסק אותו משמיעים בזמן ההמתנה על הקו.

 

חברו את הג'ינגל לתדמית של העסק

חברו את הג'ינגל לתדמית של העסק (צילום: Fcsafeine, shutterstock)

 

למה ג׳ינגל הוא בדיוק מה שחסר לכם

זכירות – לג'ינגל איכותי יש את היכולת לייצר תמונה על העסק ולגרום לאותה תמונה להידבק לתודעת הצרכן.
השקעה לטווח ארוך – ג'ינגלים הוכיחו את עצמם לאורך השנים כהשקעה בטוחה. במקום להריץ פרסומת חדשה כל חודש, הג'ינגל עומד במבחן הזמן וממשיך לשקוע בתודעת הציבור, חודשים ולעתים שנים לאחר השקתו הראשונית.
אהדה למותג – ג'ינגל טוב צריך להיות ייחודי, כיפי והחשוב מכל – בלתי נשכח. כאשר הוא כזה, הוא מייצר אהדה וסימפתיה למותג ומסקרן את הלקוחות הפוטנציאליים. וזו הרי המטרה בסופו של דבר, לא?

 

רוצים להגיע ללקוחות חדשים? היעזרו במומחים של B144

 

איך יוצרים ג׳ינגל טוב וזכיר?

1. חקר שוק – שימו לב לפרסומות ולג'ינגלים המיועדים לקהל היעד שלכם, או שקשורים ישירות לתעשייה שבה אתם פועלים. האם יש סגנון מוסיקלי מוביל? מוסיקת ריקודים או אלקטרונית? שירים מקוריים של אומנים או קאברים? צפייה והאזנה לג'ינגלים רלוונטיים, עשוי להעניק לכם מושג על מה התעשייה מחפשת ואיך לייצר ג'ינגל מכוון קהל יעד.

2. מסר עיקרי – צרו את המסר העיקרי של הג'ינגל באמצעות משפט קליט, או מסר מרכזי המעניק ערך מוסף למאזין. על המסר להיות ענייני – משפטים קצרים שמתחרזים הם מקובלים וקלים לזיכרון. מעבר לכך – עליו להיות מעניין, שהרי מסרים לא מעניינים יכולים בקלות להיעלם בתוך עולם הפרסום השופע.

3. פרטים מזהים – ג'ינגל עם מספר טלפון, שם חברה, דרכי הגעה, או כל פרט מזהה אחר, מסייע למאזינים/צופים להכיר ולזכור את פרטי העסק לאורך זמן.

4. חזרתיות – דבר נוסף שחשוב להקפיד עליו, הוא חזרה מבוקרת של הג'ינגל על מנת ליצור תחושת השתייכות למוצר ולמותג אצל הלקוחות הפוטנציאליים.

 

היעזרו באנשי מקצוע

היעזרו באנשי מקצוע (צילום: Rawpixel.com, shutterstock)

 

בואו נג'נגל לסיכום

עסקים משתמשים בג'ינגלים מוסיקליים כדי למתג ולמצב את עצמם בצורה מבדרת שנועדה להיחרט בתודעת הצרכן. תהליך ייצור הג'ינגל והשקתו בפלטפורמות הרלוונטיות עלול לקחת שבועות או אפילו חודשים. אז תכננו קדימה, עם יעדים מוגדרים מראש ודרך עבודה מסודרת. בכל זאת, מדובר במיתוג הקולי של העסק שלכם.

 

כתבות נוספות בנושא
ייעוץ עסקי

 דילוג לתוכן