למה רק מעטים מבעלי העסקים בישראל מנצלים את הפוטנציאל של מסחר ברשת?

האם גם אתם מוותרים על הזדמנות חיונית לפיתוח העסק?

מאת: 
מאי 2019
זמן קריאה: 01:45 דק'

2019-05-23

https://www.b144biz.co.il/digital-presence/website-developement/%d7%9c%d7%9e%d7%94-%d7%a8%d7%a7-%d7%9e%d7%a2%d7%98%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%91%d7%a2%d7%9c%d7%99-%d7%94%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c-%d7%9e%d7%a0%d7%a6%d7%9c%d7%99/

מרבית בתי העסק בישראל, גם המצליחים ביותר שבהם, מבינים שמדובר בסיפור לא פשוט. אז למה הנתונים מראים שרבים דווקא מסרבים לפתוח ערוץ נוסף ויעיל למכירות ברשת?

הסטטיסטיקה שאף אחד לא רוצה להיכנס אליה

בינואר 2019, פורסם מחקר שלפיו בשנה שעברה נסגרו בישראל לא פחות מ-45 אלף עסקים. קרוב למחצית מהם מוגדרים כעסקים קטנים וכ-40 אחוזים פעלו פחות מחמש שנים. חלק ניכר מהעסקים שנסגרו פועלים בתחומי המסחר הקמעונאי – כלומר חנויות, בתי קפה, מסעדות וברים – תחומים שמי שמכיר אותם מבפנים יודע כמה קשה להצליח בהם.

המותגים הגדולים כבר שם – ואתם?

אם נשים לרגע את המסעדות בצד, רוב בעלי העסקים שמוכרים שירותים או מוצרים – יכולים בהחלט לפתוח ערוץ מכירות נוסף באמצעות שיווק בדיגיטל. זה תקף גם למי שלא נראה כי השירותים שלו יכולים "להימכר" באינטרנט כמו לדוגמה מעצב שיער או מניקוריסטית. עם זאת, גם בעלי עסקים כאלו בהחלט יכולים לפתוח מערכת הזמנת תורים ותשלום דרך האינטרנט, לפתח אפליקציה שבה ניתן להזמין איש מקצוע שיגיע עד הבית, כרטיס עסק דיגיטלי או אפילו למכור מוצרים נלווים כמו מוצרי טיפוח ללקוחות בארץ ובכל העולם.

מסחר ברשת: המון פוטנציאל שמתנדף באוויר

עם זאת, למרות שכיום אנשים רבים מבינים שההשקעה במסחר בדיגיטל בהחלט יכולה להשתלם להם – רבים בוחרים לוותר על ההזדמנות הזאת ולא להשקיע בערוץ הנוסף הזה. למעשה, על פי דו"ח שפרסם משרד הכלכלה והתעשייה ב-2018, עולה כי רק 14 אחוזים מהעסקים בישראל מחזיקים בערוץ למסחר מקוון לעסק.

גם נותני שירותים יכולים להרוויח מהרשת

הנתון הזה אמנם מהווה עלייה לעומת 2016, אז הוא עמד על לא יותר מ-4 אחוזים, אך הוא בהחלט מראה שבעוד שרשתות ענק כמו אמזון מזהות את הפוטנציאל ומנסות להשתלט על כל השוק הענק הזה – כמו בהרבה מצבים אחרים, למרבה הצער, בעלי עסקים קטנים ובינוניים נותרים די מאחור במירוץ.

אז למה מסחר ברשת נתפס כמאיים כל כך?

בדו"ח של משרד הכלכלה והתעשייה ניסו להעמיק בנושא ולשאול בעלי עסקים קטנים ובינוניים מדוע הם לא מאמינים שהמסחר ברשת יכול לתרום להם. מהתשובות של הנשאלים עולה כי קיימות שלוש סיבות מרכזיות שיכולות להוביל לכך.

ראשית, בעלי עסקים רבים מאמינים כי השירות שלהם מבוסס על היכרות אישית עם הלקוחות, מה שמייתר את הערוץ המקוון. שנית, לא מעט בעלי עסקים מפחדים מהטכנולוגיה או שאינם מביעים בה עניין. ולסיום, רבים גם מדווחים שפשוט אין להם זמן או משאבים להקים ולתחזק את הערוצים הללו.

למה הכניסה לזירה הדיגיטלית כל כך מפחידה אותנו?

לא לפספס בגלל פחד או חוסר ידע

המציאות בשטח מלמדת אותנו שמסחר באינטרנט יכול להקפיץ משמעותית את המכירות של העסק, לחשוף אותו לקהלים חדשים ואף לחזק את התקשורת עם קהילת הלקוחות הקבועים שלו. אם אתם מאמינים ששינוי כזה יפגע בדינמיקה האישית שלכם עם הלקוחות – חשוב להבין כי המכירות ברשת מגיעות בנוסף לשירות האישי בבית העסק ולא במקומו.

המסחר ברשת לא יחליף את התקשורת הנהדרת שאתם יוצרים עם הלקוחות – רק יספק הזדמנות לעוד אנשים להיחשף לשירותים או למוצרים שלכם ולהכיר אתכם – גם אם הם לא נמצאים בסביבה הישירה שלכם.

בנוסף, חשוב לזכור שחבל לוותר על הזדמנות כזאת בגלל חוסר ידע או הבנה בדיגיטל. כיום ישנם לא מעט אנשי מקצוע שיכולים לבנות בעבורכם חנויות וירטואליות ואפילו לנהל אותן בשבילכם. נגלה לכם סוד – במקרים מסוימים המהלך הזה גם לא דורש תקציבים מנופחים ורק יכול לשפר את הסיכויים שלכם להגדלת הרווחים.

רוצים להקים אתר לעסק שיעבוד בשבילכם? קבלו הצעה מנצחת מהמומחים של B144>>

B144 עסקים
פתרונות פרסום דיגיטליים

כתבות נוספות בנושא
הקמת אתר שיווקי

 דילוג לתוכן