לפרסם בגוגל או בפייסבוק? כך תגיעו להחלטה

איך לבחור את פלטפורמת הפרסום הדיגיטלי האידאלית עבורנו?

מאת: 
ינואר 2018
זמן קריאה: 01:21 דק'
לפרסם בגוגל או בפייסבוק? כך תגיעו להחלטה
אז מה עושים המתחרים?

2018-01-02

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/facebook-advertising/%d7%9c%d7%a4%d7%a8%d7%a1%d7%9d-%d7%91%d7%92%d7%95%d7%92%d7%9c-%d7%90%d7%95-%d7%91%d7%a4%d7%99%d7%99%d7%a1%d7%91%d7%95%d7%a7-%d7%9b%d7%9a-%d7%aa%d7%92%d7%99%d7%a2%d7%95-%d7%9c%d7%94%d7%97%d7%9c%d7%98/

אם בעבר בעלי העסקים התלבטו בין כמה ערוצים מוגדרים וברורים לפרסום העסק שלהם, כמו טלוויזיה, רדיו ועיתונות – הרי שהמצב כיום קצת יותר מורכב, אפילו מורכב בהרבה. שתי הפלטפורמות שטרפו לעולם הפרסום והשיווק הדיגיטלי את הקלפים הן גוגל ופייסבוק. כך תחליטו איזו מהן טובה יותר לפרסום העסק שלכם. אז הנה כמה כיוונים לשאלה החשובה ביותר בעולם השיווק – לפרסם בגוגל או בפייסבוק?

 

1. מהי מטרת העל של הקמפיין?

האם אתם מפרסמים כדי להעלות את המודעות למותג, לחזק את התדמית שלו או למכור כמה שיותר? פייסבוק היא פלטפורמה חברתית, שבה אנשים עוקבים אחר התכנים שמעניינים אותם ופחות מחפשים לקנות. לכן, היא מתאימה יותר לפרסום תדמיתי שיעזור לכמה שיותר אנשים להיווכח לפרויקט שלכם ולתמוך בו.

 

גוגל: אידאלית למכירה

אם אתם רוצים למכור – מודעת גוגל המותאמת למילות מפתח רלוונטיות בהחלט יכולה לעשות את העבודה. כגולשים, אנחנו בדרך כלל פונים לגוגל כשאנחנו רוצים לחקור על המוצרים שמעניינים אותנו וכבר "בשלים" לקנות. לכן סביר שמודעה מכירתית תעבוד טוב יותר בפלטפורמה הזאת.

 

לפרסם בגוגל או בפייסבוק? שאלה חשובה מאד!

לפעמים כל הדרכים נכונות (צילום: shutterstock)

 

2. האם יש לכם בשורה מיוחדת?

נניח שאתם מקימים סטארט אפ שמציע דרך מהפכנית ואוטומטית לסדר את המיטה בכל בוקר. אף אחד כנראה לא יחפש דבר כזה בגוגל, אך מצד שני, אם ניתקל בסרטון תדמית מגניב של המוצר בפייסבוק, נתמלא בהתלהבות ונרצה לדעת איפה אפשר לרכוש את המוצר המדהים. לכן, חשוב להבין האם המוצר שלכם הוא דבר שאנשים יחפשו, או שהוא טומן בחובו בשורה מרגשת עם פוטנציאל ויראלי.

 

זקוקים לגיבוש אסטרטגיית פייסבוק מנצחת? התייעצו עם צוות המומחים של B144

 

גם בגוגל אפשר להפתיע

עם זאת, גם מוצרים שאינם מוכרים ניתן לפרסם בגוגל – אך לעשות זאת עם תחכום. כך לדוגמה, אם נישאר בדוגמה של סידור המיטה, אפשר לחשוב קצת מחוץ לקופסה ולהפעיל קמפיין על מילות החיפוש: "איך מתגברים על קושי לקום בבוקר?". אנשים שלא אוהבים בקרים ככל הנראה יתעניינו במוצר יותר מאחרים.

 

3. מה המתחרים עושים?

כן, אין בושה בלפזול קצת למתחרים המובילים שלכם ולראות איך הם מנהלים את הפעילות הדיגיטלית שלהם. מומלץ לבחור כמה מתחרים שאתם מעריכים את העבודה שלהם ולבחון את ההתנהלות שלהם. סביר להניח שהם כבר בחנו כמה אפשרויות פרסום ובחרו להשקיע בזו שהכי משתלמת בתחום הספציפי שלכם.

 

כולם בגוגל אבל לא רק שם

כולם בגוגל אבל לא רק שם (צילום: shutterstock)

 

מה לבדוק בפעילות המתחרים?

נסו להבין האם למתחרים שלכם יש עמודי פייסבוק פעילים והאם מדובר בפייסבוק עסקי, כמה הם משקיעים בהם ואיזה תוכן הם יוצקים לתוכם. לאחר מכן בצעו מחקר מילות מפתח בגוגל, נסו להבין האם המתחרים משקיעים בפרסום בפלטפורמה הזאת ובדקו כיצד הם מושכים את הגולשים לבקר באתר.

 

B144 עסקים
פתרונות פרסום דיגיטליים

כתבות נוספות בנושא
קידום ממומן בפייסבוק

 דילוג לתוכן