מהו מיתוג קולי לעסקים? ומה צריך לשאול לפני שמכינים סרטון שיווקי?

לפני שכותבים תסריט לצורך צילום הסרטון על העסק, צריך לענות על כמה שאלות פשוטות

מאת: 
ינואר 2018
זמן קריאה: 01:24 דק'

2018-01-09

https://www.b144biz.co.il/digital-presence/promotional-videos/%d7%9e%d7%94-%d7%a6%d7%a8%d7%99%d7%9a-%d7%9c%d7%a9%d7%90%d7%95%d7%9c-%d7%9c%d7%a4%d7%a0%d7%99-%d7%a9%d7%9e%d7%9b%d7%99%d7%a0%d7%99%d7%9d-%d7%a1%d7%a8%d7%98%d7%95%d7%9f-%d7%a9%d7%99%d7%95%d7%95%d7%a7/

בניגוד לסרטי קולנוע, שנועדו לאפשר לנו לברוח לזמן מה מהצרות שלנו אל עולם דמיוני, מיתוג קולי לעסקים או סרטון שיווקי מכיל מטרה שונה בתכלית – וגם יותר תכליתית. עם קצת מחשבה, ניתוח, הגדרה ולא נשכח – יצירתיות – גם אותם תוכלו לספר את סיפור התדמית שלכם בצורה הטובה ביותר

יש לך את זה במשפט אחד?

סרטונים מוצלחים מתבססים במידה רבה על הקשר עם הצופה. סרטים שיודעים לדבר בשפה של הצופים ככל הנראה יזכו לכבוש את ליבם. לכן, לפני שכותבים תסריט, חשוב לעצור לרגע ולהבין מיהו האדם שאתם מדברים אליו. לייצר ממש פרסונה שכוללת מגדר, גיל, תחומי עיסוק ועניין.

בשלב הזה חשוב להיפטר מהאמונה המוטעית ש"השירות שלי מתאים לכולם". נסו לדבר אל אדם אחד שיתעניין יותר מכל במה שיש לכם להציע. ככל שתצליחו להיות יותר ספציפיים – כך תכווננו את כל הכלים שעומדים לרשותכם למסלול המדויק ביותר.

סרטון שיווקי

הסרטון עליכם, הפופקורן עלינו (צילום: shutterstock)

מה אתה אומר בעצם?

סרטון שיווקי (מיתוג קולי לעסקים) או סרטונים תדמיתיים מוצלחים הם כאלה שמצליחים להעביר את המידע הממוקד ביותר בזמן הקצר ביותר. לכן, חשוב להקדיש הרבה זמן דווקא לתמצות. אחרי שהבנתם מיהו הצופה, הבינו מהם התהליכים שמפעילים אותו – מה הוא רוצה, מה כואב לו, מה יכול לשפר את חייו. לאחר מכן, ודאו שהמסר שמנחה את הסרטון הוא זה שייתן לו את התשובה לשאלות האלו. ככל שתפנו יותר לרגש ופחות לחשיבה הרציונלית – כך תכבשו ביעילות את לב הצופה. זכרו שכולנו צופים בסרטים כדי לחוות ולהרגיש – גם אם מדובר בסרטים שאנחנו יודעים שמטרתם הבלעדית היא לשווק. מיתוג קולי לעסקים הוא תהליך הכולל בתוכו את כל השלבים עד שהמסר עובר ללקוח.

ליצירת סרטון שיווקי מנצח פנו למומחים של B144

עם יד על הלב: מי אתם?

חתולים, נפילות, פספוסים – אלה חלק מהדוגמאות לתכנים עם פוטנציאל "לשבור את הרשת". בחירה בתכנים מעניינים רק כדי לצבור ויראליות זו לכאורה הדרך הקלה להגדיל את מספר הצפיות, אבל אם הדגש יהיה על הרייטינג ולא על החיבור לצופה ולמותג – היעילות של הסרטון תרד, וודאי שלאורך זמן.

מחקרים מראים שלקוחות שמתחברים לערכי העסק ישתמשו בשירותיו בסבירות גבוהה יותר. לכן, צרו סרטון שיווקי או מיתוג קולי לעסקים שימחיש מי אתם באמת ומהי הבשורה האמיתית של העסק שלכם. אותנטיות היא דבר שמרגישים בו מיד – לכן אל תנסו להיות משהו שאתם לא, אלא היו אתם הכי טובים שתוכלו.

קבלו השראה מהמובילים

חברות פרסום רבות מייצרות היום סרטוני מציאות וירטואלית (VR) אך בדרך כלל הדגש על הטכנולוגיה המרהיבה בא על חשבון העלילה. כשסמסונג רצו לפרסם את משקפי ה-VR שלהם לחג המולד, הם עשו זאת באמצעות מסע ב-180 מעלות בעולמו של סנטה קלאוס, עם עלילה מושקעת שתוכננה בקפידה.

לסיכום

המיתוג הקולי יכול לעזור משמעותית לעסק שלך. המיתוג הקולי הוא מעיין פרסום ראשוני לעסק שלכם, הוא אמור לשקף ללקוח שלכם את הפרטים על העסק שלך במשפט אחד קצר.

כתבות נוספות בנושא
סרטוני תדמית

 דילוג לתוכן