איך תרוויחו מהנכסים הדיגיטליים שלכם?

שאלה: מה משותף לערוץ יוטיוב, חנות מקוונת, אתר, בלוג, קורס דיגיטלי, ספר אלקטרוני ומוצרים נוספים במרחב הוירטואלי? תשובה: כולם מהווים נכסים דיגיטליים, אך כדי שהנכס שלכם יהיה מניב כדאי שתקראו את הכתבה הבאה

מאת: 
אפריל 2024
זמן קריאה: 00:56 דק

2024-04-18

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/%d7%90%d7%99%d7%9a-%d7%aa%d7%a8%d7%95%d7%95%d7%99%d7%97%d7%95-%d7%9e%d7%94%d7%a0%d7%9b%d7%a1%d7%99%d7%9d-%d7%94%d7%93%d7%99%d7%92%d7%99%d7%98%d7%9c%d7%99%d7%99%d7%9d-%d7%a9%d7%9c%d7%9b%d7%9d/

עולם העסקים עבר טרנספורמציה דיגיטלית מואצת בשנים האחרונות. לקוחות כבר לא מחפשים מוצרים ושירותים רק בחנויות פיזיות אלא גם ברחבי הרשת. כפועל יוצא מכך, עסקים רבים נאלצים להתאים את עצמם למציאות החדשה ולפתח אסטרטגיות שיווק דיגיטליות יעילות. שיווק דיגיטלי מבוסס על שימוש בנכסים דיגיטליים שונים כדי להגיע לקהל היעד ולקדם את המותג.

מה זה נכס דיגיטלי?

משאב או פלטפורמה דיגיטלית שניתן להשתמש בהם כדי לייצר הכנסה. בניגוד לנכסים פיזיים כמו נדל"ן או מכוניות, נכסים דיגיטליים אינם מוחשיים. הם קיימים רק בעולם הוירטואלי. הם מאפשרים לעסקים ליצור קשר ישיר עם הלקוחות, לבנות איתם מערכת יחסים של אמון ולמכור להם מוצרים או שירותים באופן מקוון. התנועה (traffic) בנכס היא המפתח להצלחה בכל עסק מקוון. ככל שיהיו יותר מבקרים בנכס שלכם, כך יגדל הסיכוי שתצליחו להמיר אותם ללקוחות משלמים או ליצור הכנסה בדרכים אחרות.

ניתן לקנות ולמכור נכסים דיגיטליים בפלטפורמות שונות ביניהן: קבוצות ייעודיות בפייסבוק, אתרים ייעודיים המתמחים במסחר בנכסים דיגיטליים (Flippa, למשל). ניתן להיעזר בברוקרים מקצועיים, שיסייעו לכם למצוא את הנכס המתאים ולנהל לגביו משא ומתן.

 

 

מהם היתרונות של נכס דיגיטלי?

  • זול להקמה ולניהול בהשוואה לנכס פיזי.
  • יש לו פוטנציאל להכנסה פסיבית שזורמת באופן קבוע ללא צורך בהתערבות רבה מצידכם.
  • ניתן לנהל אותו מכל מקום בעולם עם חיבור לאינטרנט.
  • ניתן להרחבה בקלות ככל שהעסק שלכם גדל.
  • יש לו פוטנציאל להניב תשואות גבוהות מאוד, במיוחד בשלבים המוקדמים של פיתוחו.
  • זמין לאנשים בכל מקום בעולם עם חיבור לאינטרנט.

 

 

איך ניתן להרוויח מסוגים נפוצים של נכסים דיגיטליים?

אתר תוכן/בלוג פופולארי

איך מרוויחים?

  1. באמצעות הצטרפות לתוכנית Google AdSense. התוכנית מאפשרת לכם להציג מודעות של Google באתר שלכם ולקבל תשלום עבור כל פעם שמישהו לוחץ עליהן. בנוסף ל-AdSense, ישנן רשתות פרסום אחרות שתוכלו להשתמש בהן, כגון Mediavine, Ezoic ו-AdThrive. רשתות אלו עשויות להציע תנאים טובים יותר מאשר AdSense, אך הן בדרך כלל דורשות תנועה רבה יותר לאתר.
  2. באמצעות מכירת שטח פרסום ישירות למפרסמים. אפשרות זו עשויה להיות רווחית יותר, אך היא דורשת יותר מאמץ מכיוון שתצטרכו למצוא את המפרסמים ולנהל את הקמפיינים שלהם.
  3. באמצעות הצטרפות לתוכניות שותפים של חברות שונות ושיווק המוצרים או השירותים שלהן באתר שלכם. בדרך זאת תקבלו תשלום עבור כל מכירה שתתבצע באמצעות קישור השותף שלכם.
  4. באמצעות מכירת מינויים חודשיים או שנתיים. אמנם, מדי פעם תפרסמו משהו בחינם גם למי שאין לו מינוי, אבל את הדובדבנים שבקצפת תשמרו ללקוחות שמוכנים לשלם כדי לקרוא את דעתכם.

 

קבוצה/דף ברשת חברתית כמו פייסבוק, אינסטגרם, TikTok

איך מרוויחים?

  1. באמצעות שיתוף פעולה עם מותגים וחברות שישלמו לכם כדי שתפרסמו את המוצרים או השירותים שלהם לקהל שלכם.
  2. באמצעות מכירת שטח פרסום ישירות למפרסמים בקבוצה/דף שלכם.
  3. באמצעות הצטרפות לתוכניות שותפים של חברות שונות ושיווק המוצרים או השירותים שלהן לקהל שלכם. אתם תקבלו תשלום עבור כל מכירה שתתבצע באמצעות קישור השותף שלכם.

 

אפליקציות

איך מרוויחים מאפליקציה בתשלום?

  1. באמצעות תשלום חד פעמי עבור האפליקציה בחנות האפליקציות.
  2. באמצעות רכישת פריטים נוספים או תכונות בתוך האפליקציה.
  3. באמצעות תשלום חודשי או שנתי עבור גישה מלאה לתכונות האפליקציה.

איך מרוויחים מאפליקציה חינמית:

  1. באמצעות הצגת מודעות באפליקציה כדי להרוויח כסף מצפיות של המשתמשים.
  2. ספקו אפליקציה בסיסית בחינם, אך מי שירצה לשדרג לגרסת הפרימיום יצטרך לשלם כדי לקבל גישה לתכונות נוספות.
  3. באמצעות איסוף נתונים על התנהגות המשתמשים באפליקציה ומכירתם למפרסמים. חשוב לוודא שהמשתמשים מודעים ומסכימים לכך.
  4. באמצעות שיתוף פעולה עם מותגים וחברות. שלבו את המוצרים או השירותים שלהם באפליקציה תמורת תשלום.

חנות דיגיטלית (E-Commerce)

איך מרוויחים?

  1. באמצעות מכירת מוצרים פיזיים או דיגיטליים שלכם ישירות דרך החנות המקוונת שלכם.
  2. השתמשו במודל דרופשיפינג, שבו אתם לא מחזיקים במלאי המוצרים אלא מזמינים אותם ישירות מהספק כאשר לקוח מבצע הזמנה.
  3. באמצעות מכירת מוצרים של ספקים אחרים דרך תוכניות שותפים או על ידי רכישת מלאי בסיטונאות.
  4. הציגו מודעות של מפרסמים שונים באתר שלכם תמורת תשלום.

 

קורסים מקוונים

איך מרוויחים?

  1. מכרו את הקורסים שלכם דרך פלטפורמות קורסים ייעודיות, כגון Udemy, Teachable או Skillshare, המציעות מגוון כלים ושירותים שיעזרו לכם ליצור, לשווק ולמכור את הקורסים שלכם.
  2. מכרו את הקורסים שלכם דרך אתר אינטרנט עצמאי. אפשרות זו נותנת לכם יותר שליטה על התהליך, אך היא דורשת יותר מאמץ מבחינת בניית האתר, קידומו ושירות הלקוחות.
  3. הציעו גישה לקורס בתשלום חודשי או שנתי (אפשרות זו מתאימה במיוחד לקורסים שכוללים תוכן מתעדכן באופן קבוע).
  4. שתפו פעולה עם מותגים רלוונטיים בתחום שלכם, פתחו קורסים משותפים או הציעו להם לשווק את הקורסים שלכם לקהל היעד שלהם.

ספר אלקטרוני (eBook)

איך מרוויחים?

מכרו את הספר האלקטרוני שלכם באמצעות האתר שלכם או באמצעות פלטפורמות ספרים אלקטרוניים ייעודיות כמו: Amazon Kindle Direct Publishing (KDP), Apple Books, Kobo ו-Google Play Books. פלטפורמות אלו מאפשרות לכם לפרסם את הספר שלכם, לקבוע את המחיר שלו ולעקוב אחר המכירות.

ערוץ יוטיוב

איך מרוויחים?

  1. באמצעות הצטרפות לתוכנית השותפים של יוטיוב. לאחר שתעמדו בתנאי הסף, תוכלו להציג מודעות בסרטונים שלכם ולקבל תשלום עבור כל צפייה או לחיצה על מודעה.
  2. שתפו פעולה עם מותגים וחברות רלוונטיות ופרסמו את המוצרים או השירותים שלהם בסרטונים שלכם תמורת תשלום.
  3. הצטרפו לתוכניות שותפים של חברות שונות ושווקו את המוצרים או השירותים שלהן בסרטונים שלכם תמורת עמלה מכל מכירה.

כתבות נוספות בנושא
פרסום ושיווק דיגיטלי

 דילוג לתוכן