רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

עושים לכם סדר! ההבדל בין חנות אינטרנטית לאתר אינטרנט

עומדים להקים עסק בדיגיטל ולא מצליחים להחליט האם חנות באינטרנט או אתר אינטרנט רשמי? החלטנו לפשט את הדברים ולהסביר שלב אחר שלב על ההבדל בין חנות דיגיטלית לבין אתר אינטרנט

2021-12-29

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/%d7%a2%d7%95%d7%a9%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%9b%d7%9d-%d7%a1%d7%93%d7%a8-%d7%94%d7%94%d7%91%d7%93%d7%9c-%d7%91%d7%99%d7%9f-%d7%97%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%98%d7%a8%d7%a0%d7%98%d7%99%d7%aa/

מאת: | זמן קריאה: 02:00 דק' | דצמבר 2021 | מערכת B144 דיגיטל |

  • מה ההבדל בין הקמת אתר אינטרנט רגיל לבין הקמת חנות אינטרנטית? לאיזה עסקים כדאי להקים אתר סחר אלקטרוני ואיזה עסקים זקוקים לאתר תדמית? המומחים שלנו עושים לכם סדר בנושא ומציגים בפניכם מידע עדכני לשנת 2022 שיסייע לכם אחת ולתמיד להבין איזה אתר מתאים לעסק שלכם.

    מהו אר מכירות ומהו אתר אינטרנט

    באופן כללי, לעסקים יש שלוש אפשרויות עיקריות לבניית אתר חדש:

    • אתר תדמית – האתר משמש כמעין כרטיס ביקור דיגיטלי ומיועד למיתוג העסק ולמתן מידע כללי אודותיו. בניית אתר תדמית נחשבת למשימה יחסית פשוטה מאחר ואין צורך לחבר את האתר למערכות סליקה ולמערכות נוספות, ואין בו אפשרות לקניית מוצרים ולהזמנת שירותים מהעסק.
    • חנות וירטואלית – חנות באינטרנט מתאימה לבעלי חנויות פיזיות ולבעלי עסקים קטנים, עלות הקמתה יחסית זולה, האתר כולל דפי מוצר, עגלת קניות, מערכת סליקה, תמונות וסרטונים להמחשת המוצרים, מידע כללי על העסק, מדיניות משלוחים ועוד. את החנות באינטרנט ניתן להקים בפלטפורמות ייעודיות או באמצעות וורדפרס. ניתן לפתוח חנות גם בפלטפורמות למסחר מקוון כמו אמזון, איביי, קונימבו ועוד.
    • אתר מכירות – אתר סחר אלקטרוני גדול מתאים בעיקר לארגונים, לעסקים גדולים ולחברות בינלאומיות. אתר מכירות כולל קטגוריות רבות של מוצרים, ועשוי להגיע למאות ואפילו לאלפי דפי מוצר. הליך בניית האתר מורכב ומבוסס על 6 שלבים עיקריים, עליהם נרחיב בהמשך הכתבה, ויש בו מערכת סליקה מתקדמת, פתרונות אבטחה, תקנון, מדיניות החזרת מוצרים ומשלוחים, בלוג, תוכן מקצועי ועוד. האתר מגיע עם מערכת ניהול המאפשרת ללקוח להוסיף מוצרים ועמודים בנוחות, לעדכן מחירים, לפרסם מבצעים ועוד.

    מהם ההבדלים המרכזיים בין אתר תדמית לבין חנות וירטואלית או אתר סחר מקוון?

    בעלי עסקים הבינו כי עליהם לבנות אתר ולקדם אותו ברשת האינטרנט כדי להגדיל מכירות, לחדור לשווקים חדשים וליהנות מצמיחה עסקית. תקופת הקורונה האיצה את תהליכי הדיגיטליזציה בקרב עסקים מכל הסוגים והגדלים, במיוחד אצל עסקים קטנים, אך בניית האתר דורשת תכנון, מחשבה מעמיקה, אפיון צרכים, הגדרת תקציב ומטרות וקבלת החלטות נכונה.

    כדי לבנות אתר אינטרנט יש להחליט האם זקוקים לאתר תדמית המשמש ככרטיס ביקור בעולם הדיגיטל, האם להקים חנות אונליין בפלטפורמה ייעודית לסחר אלקטרוני כמו אמזון איביי או האם להשקיע בניית אתר ייעודי ומותאם לצרכי העסק. מן הסתם, הקמת אתר אינטרנט מאפס מחייבת את ההשקעה הגדולה והמשמעותית ביותר מבחינת בעלי העסקים, ותהליך הבנייה של אתר הסחר יכול להימשך מספר חודשים, בהתאם למורכבות האתר.

    ההבדל המרכזי בין סוגי האתרים לעסקים הוא עלות הקמת האתר, עלות התחזוקה והניהול השוטף של האתר באינטרנט, אופציה למכירה ישירה באתר (חנות וירטואלית) וזמן ההקמה. האופציה הזולה ביותר היא בניית אתר תדמית, אך חשוב לזכור כי אין אפשרות למכור מוצרים באתר זה.

    לכן, המומחים ממליצים לעסקים הגדולים לבנות אתר סחר אלקטרוני שיהיה בבעלות שלהם ולא להסתפק באתר תדמית או בחנות בפלטפורמה קיימת. אתר מכירות מתאים לעסקים שמוכרים שלל מוצרים ללקוחות ולכל מי שמעוניין למכור מוצרים ישירות ללקוח, ללא תלות במרחק גיאוגרפי, כלומר למכור מוצרים גם ללקוחות בחו"ל.

    אתר אינטרנט לעסקים

    תהליך הקמת אתר מכירות באינטרנט

    כפי שציינו, יש 6 שלבים עיקריים להקמת חנות וירטואלית/אתר מכירות:

    שלב האפיון – שלב ראשון והכרחי להקמת אתר מכירות באינטרנט, בשלב זה מתקיימת פגישה בין נציגי העסק (לקוח) לבין המומחים של חברת בניית אתרים, ומסמך האפיון כולל יעדים המוגדרים על ידי הלקוח, אפיון מתחרים, תוכנית עבודה כללית, תקציב, לוח זמנים וכו'.

    עיצוב האתר – צוות מעצבים מגבש קונספט עיצוב ראשני לאתר באינטרנט, העיצוב חייב להתאים למאפייני העסק והמותג, לקהל היעד ולצרכי הלקוח.

    פיתוח האתר – צוות מפתחים דואג להיבט הטכני ומפתח את האתר בטכניקות מתקדמות, בדרך כלל בפיתוח פרונט אנד, אך אם מפתחים אתר לעסק קטן ניתן להקים אותו בפלטפורמה ייעודית.

    הקמת האתר וחיבור למערכות חיצוניות – לאחר שלב הפיתוח מקימים את האתר מבחינת טכנית ומחברים אותו למערכות שונות כמו מערכת סליקה, אבטחה, תוכנה להפקת חשבוניות וקבלות דיגיטליות ועוד.

    הלבשת האתר – בשלב זה יוצקים תוכן ומלבישים את האתר, כלומר מוסיפים טקסטים לעמודים השונים, משלימים את הקמת דפי המוצרים, מעלים תמונות וסרטונים, מוסיפים תוכן לבלוג, תקנון וכו'.

    העלאת האתר לרשת – לאחר הצגת האתר ללקוח ואישור ממנו מעלים את החנות הוירטואלית לרשת האינטרנט והחל משלב זה האתר נמצא בבעלותו המלאה של העסק ועליו לתפעל אותו, לקדום ולשווק אותו בערוצי הדיגיטל ולנהל את המכירות והמשלוחים.

  • דילוג לתוכן