ממוסחר זו לא מילה גסה, כל עוד היא משולבת עם תוכן

תוכן איכותי וקניות יכולים להשתלב ביחד? מסתבר שכן, וזה אפילו מומלץ. הבאז וורד החדש שאתם חייבים להכיר!

מאת: 
אוגוסט 2020
זמן קריאה: 01:52 דק'

2020-08-24

https://www.b144biz.co.il/%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%9d/%d7%9e%d7%93%d7%91%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%99%d7%96%d7%a0%d7%a1/%d7%9e%d7%9e%d7%95%d7%a1%d7%97%d7%a8-%d7%96%d7%95-%d7%9c%d7%90-%d7%9e%d7%99%d7%9c%d7%94-%d7%92%d7%a1%d7%94/

אם אתם חיים בזמן האחרון במרחב הדיגיטלי, סביר להניח שנתקלתם יותר מפעם אחת בשתי מילים: תוכן, ואיקומרס (מסחר אלקטרוני). למרות ששני המושגים הללו הם מושגי מפתח שקיימים במקביל, עד עכשיו, המושג של תוכן קמעונאי או תוכן מסחרי לא היה קיים בפני עצמו. חיפוש פשוט בגוגל למושג "Content Commerce" מתבצע רק כמה מאות פעמים בחודש.

עגלה קניות עם קופסאות

תוכן שמביא למכירות באונליין

באופן אירוני, מדובר במושג שהוא תעשייה שלמה שמגלגלת מיליארדים, וקיים כבר שנים, פשוט בצורה בלתי רשמית ומבלי לקרוא לדבר בשמו. ניקח לדוגמה את איקאה, שהגיעה לארץ בשנת 2001, לפני 19 שנים.

איקאה מניחה לנו בתיבות הדואר מידי שנה חוברות שהן קטלוג המוצרים שלה, אבל למעשה הן הרבה יותר מקטלוג: יש בהן טיפים והצעות לעיצוב וארגון הבית, משפטי השראה בנושא משפחה, חיים ועיצוב פנים. הקטלוג הזה, שאפשר היה לראות בו עוד פרסומת שאנחנו מקבלים בדואר, זכה להמון תגובות ובהרבה בתים הוא קיבל מקום של כבוד על המדף בספרייה. למה בעצם?

פרסומות בחוץ. תוכן בפנים.

כדי להבין את ההתלהבות סביב תוכן מסחרי, צריך להתחיל ביחס של אנשים לפרסומות. רוב האנשים נוטים להתייחס לתוכן בפרסומות כאל משהו מוגזם ולא אמין שאינו מייצג את המציאות. הפרסומות הן מעין "רעש לבן", הן קיימות שם ברקע, אבל בגלל שאנחנו מוצפים בהן, למדנו לא לשמוע אותן, לא להתייחס אליהן.

לעומת הפרסום המסורתי, קיים התוכן, שיש מי שמשווה אותו למגדלור בים הפרסום. תוכן מאפשר למפרסמים להתבלט מהמתחרים שלהם, לספר את הסיפור שלהם ואת ערכי המותג, וליצור קשר רגשי עם הלקוחות באמצעות משפטים מעוררי השראה.

איך משלבים תוכן עם קניות ומסחר?

אם נחזור לרגע לדוגמה של איקאה: ענקית הריהוט השוודית הבינה היטב שכדי למכור רהיטים, היא צריכה קודם כל לרגש ולגעת. הקטלוג של איקאה מבליט את הערכים שלה: הפשטות, העיצובים בגובה העיניים, השימושיות של מה שהיא מוכרת, התחושה ש'כל אחד יכול לעצב חדר בעצמו'.

מה שאיקאה עושה כבר שנים באמצעות קטלוג מודפס, אפשר לעשות בקלות יותר על ידי תוכן און ליין, מכיוון שיש בו יתרון נוסף שאי אשפר להתעלם ממנו: הוא יוצר תשוקה אצל הלקוח לקנות ומיד מספק פתרון לתשוקה הזאת באמצעות ההזדמנות לרכישה מיידית, עם משלוח עד הבית. מושלם!

איש מחזיק קטלוג

קטלוג איקאה – תוכן מסחרי שדוחף לקנייה ומעורר עניין

במילים אחרות, אם אתם רוצים להגדיל מכירות בחנות האונליין שלכם, אתם צריכים להתמקד בתוכן שימושי, אותנטי, מעניין ומעורר השראה, במקום להתמקד בהנחות ומבצעים כדי למכור.

למשל, אם יש לכם חנות אונליין של צעצועים לילדים, תוכלו לשלב ציטוטי השראה שעוסקים בחינוך ילדים ובצורך של ילדים בגירויים ובהתנסויות, טיפים להורים לחופש הגדול, סקירות בוידאו שבהן אתם נותנים לילד לבדוק משחקים, עצות שעוסקות במה לקנות ליומולדת של האחיין, או מתנות לפי גיל ועוד. כל התוכן הזה מניע את הלקוח לפעולה, ואתם צריכים לתת לו את האפשרות לרכוש – בצורה ישירה, נוחה ומהירה.

רוצים למשוך יותר לקוחות לאתר שלכם? זה הזמן ליצור קשר עם המומחים של 144B ולהבטיח לעצמכם שיווק דיגיטלי שעובד!

 

זה עובד גם להיפך: תוכן שמשלב מסחר

הקשר בין תוכן למסחר עובד לא רק למי שרוצה למכור משהו, אלא גם להיפך: למי שרוצה להפיץ תוכן ומשתמש במסחר כדי לממן את התוכן. למשל, בלוגר מזון שמשלב בתוך הפוסטים שלו או בספר אפייה אלקטרוני אפשרות לקנות באופן ישיר את המצרכים למתכון או את התבניות וכלי האפייה. עוד דוגמה: בלוגרית בתחום הכושר והבריאות, שמשלבת בתוך המאמרים שלה קישור ישיר לתוספי מזון או בתוך הוידאו של האימון קישור לרכישת אביזרי כושר.

הדגש כשעושים את זה מבלי להוריד בערך של התוכן הוא להקפיד על מוצרים איכותיים שמזוהים עם הערכים שלכם, על תוכן אותנטי ובעל ערך ועל תהליך קצר ופשוט ככל האפשר מהקריאה לקנייה.

לסיכום, הקשר בין תוכן ואיקומרס משדרג את שניהם והופך אותם ליותר נחשקים. אנחנו מהמרים שבקרוב, נראה יותר ויותר עסקים שמשדרגים את הרכישות בחנות אונליין שלהם בעזרת תוכן שמניע לרכישה. בינתיים, אתם מוזמנים להתחיל לשנן את המונח החדש: Content Commerce.

כתבות נוספות בנושא
מדברים ביזנס

 דילוג לתוכן