עכשיו זה רשמי: הפרסום הדיגיטלי עבר את כל אמצעי הפרסום המסורתיים בארה"ב

השינויים בעולם הפרסום: פרסום בדיגיטל מול אמצעי פרסום מסורתיים

מאת: 
נובמבר 2019
זמן קריאה: 03:06 דק'

2019-11-10

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/digital-advertising-outperformed-traditional-u-s-advertising/

אולי תתפלאו לשמוע (כיוון שנדמה שהרשתות החברתיות והפרסום הדיגיטלי נמצאים אתנו מאז ומתמיד) אבל בשנת 2018 סכום ההוצאה על אמצעי הפרסום המסורתיים בארה"ב: טלוויזיה, רדיו, עיתונים, עדיין עבר (מעט) את סכום ההוצאה על פרסום בדיגיטל עם כ-114 מיליון דולר בשנה לעומת 108 מיליון. אבל זו השנה האחרונה בה זה קרה… בשנת 2019 שוק הדיגיטל כבר דילג בקלות מעל השוק המסורתי והתחזיות לשנים הבאות רק מנבאות לו צמיחה גדולה יותר ביחס לאמצעי הפרסום האחרים.

 

פרסום מסורתי מול פרסום בדיגיטל

פרסום מסורתי מול פרסום בדיגיטל

 

מעוניינים לפרסם בדיגיטל בצורה נכונה שבאמת מביאה לידים?  קבלו הצעה מנצחת ממומחי הדיגיטל של B144>>

 

טלוויזיה ועיתונים – OUT, דיגיטל – IN

כן, זה נכון, כולם רואים את זה: פעם קנינו עיתונים וחיכינו לעיתון כל בוקר. היום? ממש לא. איפה התרכזו מירב הפרסומות? בעיתון כמובן ואחר כך בטלוויזיה ששלטה ללא עוררין בשוק הפרסום, לצד פרסומות ברדיו. היום זה פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק ובעוד אפיקים דיגיטליים שנוגסים בעוגת הפרסום העולמית, מושכים יותר לקוחות ומנשלים מהכתר את אמצעי התקשורת הישנים.

קידום בגוגל, כלומר במנוע החיפוש של גוגל או פרסום ממומן בגוגל כפי שרבים מכנים זאת הפך לאפיק הפרסום האפקטיבי ביותר ושלט בשוק הדיגיטל כבר לפני כעשור. כיום הוא חולק את הבכורה עם פייסבוק כמעט לחלוטין, אך עוד ועוד ערוצים דיגיטליים מאיימים לקחת חלקים משוק הדיגיטל כל שנה. התחרות בשוק הדיגיטל גדולה וזו הסיבה שפייסבוק רוכשת כל מתחרה שקם לה כדי למקסם את הרווחים שלה. וואטסאפ, מסנג'ר, אינסטגרם ואחרות, אשר גם בהן אפשר לפרסם כיום, כולן שייכות לפייסבוק. גוגל מצדה רכשה את יוטיוב ועוד פלטפורמות ושתי הענקיות הללו שולטות יחדיו בשני שליש משוק הדיגיטל העולמי. ארה"ב כמובן היא הסמן לבאות גם בשווקים העולמיים ובישראל.

תחזית הפרסום בשוק הדיגיטל בארה"ב

כל התחזיות הן שהפער בין שוק הפרסום בדיגיטל לבין שווקי הפרסום במדיות האחרות רק יגדל. לטלוויזיה ולעיתונים עדיין שמור מקום בעיצוב דעת הקהל והן שולטות גם בשוק החדשות אך מפרסמים גדולים וקטנים כאחד מבינים את הכוח הטמון בפרסום דיגיטלי ואת היתרונות הרבים של פרסום בשוק זה. בין היתרונות הברורים ניתן לציין את העובדה שפרסום בדיגיטל עובד 24/7 בניגוד לפרסומות בעיתונים שהופכות לאריזות דגים ביום למחרת ופרסומות טלוויזיה שמתנדפות לאוויר שנייה לאחר שעלו ושודרו.

בשנת 2020 ובשנים הבאות אם כן, שוק הדיגיטל רק יתעצם ויגדל. אבל לא רק פייסבוק וגוגל בעתיד… אף על פי שהן החזקות ביותר, מתחרות גדולות נוספות שרוצות לקרוא תיגר על פייסבוק וגוגל הן אמזון, מייקרוסופט ו-ורייזון האמריקאיות, אלו 5 הגדולות. מה יהיה בהמשך? מה שבטוח הוא שהפרסום בדיגיטל רק ילך וישתכלל ומי שרוצה להשיג תוצאות צריך להשיג אחיזה בשטח כבר עכשיו, כלומר ליצור נכסים דיגיטליים, לגבש קהל לקוחות ולהעביר את תקציביי השיווק והפרסום למדיות הרלוונטיות בהיקפים מתאימים.

 

תחזית הפרסום הדיגיטל בעלייה

מגמות בעולם הפרסום – Google Trends

 

מעוניינים לפרסם בדיגיטל בצורה נכונה שבאמת מביאה לידים? קבלו הצעה מנצחת ממומחי הדיגיטל של B144>>

 

ויראלי זה רק דיגיטלי

טוב האמת היא שאם תתפשטו ותרוצו ערומים מול מצלמת טלוויזיה בעת אירוע חדשותי או מאחורי קיר האולפן השקוף של גאולה ולונדון למשל, יש סיכוי שגם אתם תהפכו ויראליים… אבל מירב תשומת הלב מרוכזת כיום ברשת האינטרנט.

השכיל להבין זאת טוב מכולם לא אחר מאשר נשיא ארצות הברית שהפך את טוויטר לפלטפורמת העברת המסרים העיקרית שלו. כיום חברות ענק מעבירות את תקציבי הפרסום שלהם לדיגיטל בהיקפים חסרי תקדים ותהיו בטוחים שהחבר'ה בעמק הסיליקון ובתעשיית ההייטק לא הולכים לשום מקום. קשה לצפות את העתיד אבל נראה שהוא הולך להמשיך להיות מיוצג על ידי '0' ו-'1' לתקופה ארוכה ולהביא לנו עוד חידושים דיגיטליים שכולם ישתלבו בחיים שלנו (מציאות רבודה, IOT ועוד) עם פלטפורמות חדשות ומסעירות שאף אחת מהן לא תוותר על האפשרות לגרוף כסף מהמשתמשים.

קידום ממומן בגוגל לצד קידום בפייסבוק הם שני אפיקי הפרסום העיקריים שכל עסק חייב לתחזק בצורה הטובה ביותר. מעבר לכך שהמתחרים נמצאים בדיגיטל, ציינו קודם את יתרון הפרסום הבלתי פוסק שמאפשר למפרסמים להגיע לכל גולש בכל שעה ובכל מקום, אך יש עוד יתרונות לאמצעי הפרסום הדיגיטליים. אם בטלוויזיה או בעיתון מפורסמות משבצות פרסום 'מבוזבזות' שכן הן נקראות על ידי כולם, גם מי שהמודעה לא רלוונטית עבורו, הרי שבפרסום בדיגיטל אפשר לשגר את מודעות הפרסום אך ורק לקהל היעד הפוטנציאלי. לצד החיסרון שבחדירה לפרטיות על ידי ענקיות הדיגיטל אפשר לראות גם את היתרון שבליקוט מידע על הגולשים והאפשרות של המפרסמים להשתמש בהעדפות הגולשים, במיקומים שלהם וכדומה, כדי להגיע אליהם עם פרסומות ממוקדות בהתאמה אישית ובזמן אמת.

 

תוכן ויראלי

ליווי של אנשי מקצוע יבטיח תוכן וויראלי שיגביר את החשיפה למותג

 

תודעת השפע בעולם השיווק הדיגיטלי

תופעת הפרסום באוקיינוס האינטרנט מוכיחה לנו את תובנת תודעת השפע: יש מקום לכולם, יש מקום לעוד, יש. בטלוויזיה או בעיתון יש כמות מוגבלת של מקומות פרסום. בדיגיטל ממש לא. אם בעבר היה לעסקים, בעיקר קטנים, קשה להגיע לקהל הרצוי הריי שהיום כל אחד מוצא את הנישה שלו ואת הקהל שלו. מפרסמים כבר לא תלויים בתקציבי ענק וכל אחד יכול לפרסם כפי יכולתו בכל אחת מפלטפורמות הפרסום שמנינו.
כמובן שמפרסמים רבים קופצים למים בלי ידע מקצועי ושורפים את התקציב שלהם מהר מאוד ולפעמים לא משיגים תוצאות, לכן רצוי לפרסם רק בכלים שאתם מכירים ושולטים בהם ואם לא, להעביר את הפרסום לגופים המתמחים בכך.

אם אתם שוקלים לעשות פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק או כל פרסום בכל ערוץ דיגיטלי אחר, התייעצו עם בעלי ניסיון או לפחות עשו עבודת הכנה: בררו מי המתחרים, מי הקהל, מה השיטות והכלים למקסם את הפרסום וכדומה. עבודתם של מפרסמי הדיגיטל ברורה: הם צריכים להביא לכם תוצאות: לידים, מכירות, חשיפות, הקלקות וכו' אך עוד לפני כן אנשי השיווק צריכים ליצור את תכנית הפעולה המתאימה לכם ביותר. אל תתבלבלו – פרסום דיגיטלי יצליח רק אם העסק שלכם ממוקד מטרה ויודע מה הוא רוצה מעצמו. אל תצפו מאנשי הפרסום הדיגיטלי להציל את העסק שלכם או למלא אתכם בלידים אם אתם לא סגורים על המוצר או השירות שאתם מספקים, המיצוב, המיתוג וכדומה. כמובן שגם את את אלה אפשר לקדם בפלטפורמות הדיגיטליות אך רצוי לעשות זאת בלי קשר עוד לפני כן.

 

מעוניינים להגדיל את הנוכחות הדיגיטלית של העסק שלכם? השאירו פרטים וקבלו הצעה משתלמת >>

 

לסיכום, אי אפשר לעצור את הקידמה. אמצעי התקשורת שלנו הופכים דיגיטליים ווירטואליים. האדם אמנם ידע להרוס את כדור הארץ אבל מיליוני עצים שנכרתו בעבר לייצור נייר לעיתונים, ניצלים ויינצלו תודות למהפכה הדיגיטלית שהורידה משמעותית את צריכת העיתונים.

כתבות נוספות בנושא
פרסום ושיווק דיגיטלי

 דילוג לתוכן