המדריך לפיצ'ר המדריך: הכירו את פיצ'ר ה-Guides באינסטגרם

רוצים לשדרג את חשבון האינסטגרם שלכם ולצבור עוד עוקבים? קבלו דרך פשוטה להפוך את התוכן שלכם ליותר ויראלי ונגיש. כל הפרטים בפנים

מאת: 
מרץ 2021
זמן קריאה: 01:49 דק'

2021-03-10

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/instagram-advertising/%d7%94%d7%9b%d7%99%d7%a8%d7%95-%d7%90%d7%aa-%d7%a4%d7%99%d7%a6%d7%a8-%d7%94%d7%9e%d7%93%d7%a8%d7%99%d7%9b%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%a1%d7%98%d7%92%d7%a8%d7%9d/

על העובדה שהתוכן הוא המלך, איש לא יכול להתווכח. אם חשבתם שבאינסטגרם רק גוללים תמונות יפות במהירות, תחשבו שוב! גם ברשת החברתית השיקית הזאת התוכן מקבל יותר ויותר מקום, והפעם בפיצ'ר חדש יחסית – Guides, או בעברית – מדריכים, שהושק במאי 2020 למספר מצומצם של משתמשים ופתוח לכולם מאז נובמבר האחרון. הפיצ'ר הזה מאפשר לבעלי עסקים להציג תוכן בעל ערך – ולמשוך עוד עוקבים בעזרתו, בעזרת מקבץ פוסטים בנושא מסויים. אבל בואו נתחיל מההתחלה.

מה זה אינסטגרם Guides?

במקור, אינסטגרם שחררה את הפיצ'ר כדי לחלוק ידע ועצות להתמודדות עם משבר הקורונה. החל מנובמבר האחרון, גם גופים שאינם קשורים לבריאות הציבור יכולים להשתמש בפיצ'ר כדי ליצור מדריכים משלהם.

אינסטגרם מגדירה את Guides כ'דרך לגלות בקלות יותר המלצות, טיפים ותוכן נוסף מאושיות האינסטגרם האהובות עליכם, ידוענים, ארגונים ומפרסמים באינסטגרם' למעשה, ההגדרה הזאת היא מעט מעורפלת, וחושפת רק מעט ממה שהפיצ'ר החדש מסוגל לעשות. אינסטגרם Guides הם מדריכים – פיצ'ר שמקבץ יחד תכנים שונים המתייחסים לנושא מסוים, במתכונת שונה מפוסטים או סטוריז.

אז איך אפשר להשתמש בפיצ'ר כדי להגדיל מכירות ולהרחיב את קהל העוקבים בעסק שלכם? תוכלו לקבץ יחד תכנים בנושא מסוים, להוסיף מידע על מוצרים, לשתף בטיפים ועוד – ממש כמו בלוג קטן בתוך פרופיל האינסטגרם שלכם. אם ההיילייטס קיבצו יחד סטוריז תחת נושא מסוים, כאן אפשר לקבץ יחד פוסטים תחת נושא אחיד או שאלה. בדרך זו, קהל העוקבים שלכם יוכל למצוא את כל המידע והתוכן הרלוונטי למותג שלכם במקום אחד, בלי שיצטרכו לגלול בין הפוסטים שפרסמתם ולחפש מידע.

איזה סוגי תוכן אפשר לכלול באינסטגרם Guides?

אפשר לשתף 3 סוגי תוכן במדריכים, כולל תוכן מחשבונות אחרים, ולא רק מחשבון האינסטגרם שלכם:

  1. פוסטים

תוכלו לכלול עד 30 פוסטים במדריך אחד, מומלץ שכולם יהיו באותו הנושא. הכוונה היא לפוסטים שפורסמו בפרופיל העסקי שלכם, או כאלה ששמרתם מחשבונות של אחרים. כדי לכלול חומר מפוסטים של אחרים – תצטרכו לשמור אותו תחילה בסימניות שלכם. למשל, אם יש לכם סדרת פוסטים בנושא "טיפים", או פוסטים של מתכונים, המלצות וכו' – זה המקום לקבץ אותם יחד ולאפשר גישה נוחה לכל התוכן הזה.

  1. מדריך למוצרים

אם יש לכם חנות אינסטגרם, תוכלו לכלול את המוצרים המועדפים עליכם במדריך. תוכלו לקבץ יחד פוסטים שקשורים כולם למוצר אחד או לקטגוריית מוצרים.

  1. מדריך מסע

עוד סוג של מדריך מתייחס למיקומים מסוימים. תוכלו ליצור מדריך ייעודי לטיולים או אתרים ולהמליץ עליהם לקהל העוקבים שלכם, תוך ציון המיקום המדויק. בוחרים במיקום ואפשר לכלול עד 5 פוסטים הקשורים למקום שבחרתם.

איך צופים במדריכים?

כשאתם עוקבים אחרי פרופיל שיצר מדריך, תראו אותו בעמוד הפרופיל מתחת להיילייטס, בלשונית משלו:

איך ליצור Guides?

יצירת מדריכים היא תהליך פשוט ואינטואיטיבי:

  1. לחצו על סמל "+" בפינה העליונה של הפרופיל שלך. שם תהיה רשימה של סוגי תוכן שאפשר ליצור.
  2. בחרו באפשרות האחרונה, "מדריך"- guides
  3. לאחר מכן בחרו באחת משלוש הפורמטים של המדריך:
    • פוסטים – תוכלו לכלול תוכן מהפיד שלכם או מה"שמורים"
    • מוצרים – תוכלו לכלול תוכן הקשור למוצרים בחנות האינסטגרם שלכם
    • מקומות – תוכן שפורסם על מיקום ספציפי

מכאן ואילך, תוכלו להוסיף תוכן לכל מדריך שפתחתם, לבחור את הפוסטים שתרצו לכלול, להוסיף כותרת ותיאור קצר לכל פוסט, ולתת כותרת ותמונת נושא למדריך כולו.

כיצד לשתף ולקדם את מדריך האינסטגרם שכתבתם?

את מדריכי האינסטגרם ניתן ומומלץ לשתף בסטוריז שלכם או לשלוח קישור למדריך באמצעות הודעה. אפשר גם להעתיק את הלינק ולשתף את המדריך בפרופיל הפייסבוק שלכם או בקבוצת ווטסאפ שבה נמצא קהל הלקוחות שלכם.

בנוסף, קהל העוקבים שלכם יכול גם הוא לשתף את המדריך, לכן – אם המדריך שיצרתם מעניין, מחדש ושימושי – סביר להניח שאנשים ירצו לשתף אותו, וכך עוד לקוחות פוטנציאליים יחשפו לפרופיל האינסטגרם שלכם.

B144 עסקים
פתרונות פרסום דיגיטליים

כתבות נוספות בנושא
פרסום באינסטגרם

 דילוג לתוכן