השישייה המנצחת: הכירו את מטרות הקמפיינים החדשות של פייסבוק

פייסבוק מצמצמת את מטרות הקמפיינים שלה כמעט בחצי, כחלק מהרצון להתקדם אל חווית פרסום משודרגת. מהן 6 המטרות שנשארו אחרי הסינון, ואיך הן הולכות להשפיע על העסק שלכם?

מאת: 
זמן קריאה: 00:57 דק

כולם יודעים שקמפיין ממומן הוא חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה השיווקית של רוב העסקים. כשמדובר בעסק קטן, הקמפיין הממומן מאפשר להם למקסם את הנראות ולבלוט על פני המתחרים. ממשק הפרסום הממומן של פייסבוק מגיע עם יתרונות משמעותיים, שרלוונטיים מאוד לעסק קטן וכוללים חשיפה ממוקדת בפני קהל יעד מדויק, בתקציב מוגדר. כדי להציע למפרסמים את חוויית הפרסום האיכותית והנכונה ביותר, בפייסבוק מעדכנים מדי פעם את אופן יצירת הקמפיינים.

מה השתנה בקמפיין הזה?

עבורכם, בתור בעלי עסק שכבר פועלים בפייסבוק ומפרסמים בו, השינוי הנוכחי רלוונטי במיוחד. לכן, בין אם אתם מפרסמים בעצמכם קמפיינים או נעזרים באנשי מקצוע, תרצו לדעת מה בדיוק השתנה ואיך זה צפוי לעבוד מעכשיו.

בבסיס השינוי עומד ממשק חדש בשם ODAX, שהוא קיצור ל-Outcome Driven Ad Experiences. בתרגום פשוט מדובר בחוויית פרסום מודעות מוּנעת תוצאות. מה שאומר שאתם בוחרים את המטרה הנדרשת לכם, והממשק של פייסבוק מציע לכם את סוג הקמפיין הרלוונטי. אם יצא לכם לפרסם קמפיין בפייסבוק בעצמכם, ייתכן שאתם תוהים במה זה שונה מהמצב הנוכחי, והתשובה היא – בכמות המטרות ובסוג שלהן.

החידושים הבולטים בממשק הפרסום

פחות מטרות, פחות התלבטות

מכירים את זה שאתם נכנסים לחנות, ומרוב אפשרויות לא יודעים במה לבחור? זה בדיוק המצב שבפייסבוק מנסים למנוע. מטרת העדכון הנוכחי היא לפשט את הממשק של יצירת קמפיין חדש, על ידי צמצום מטרות הקמפיינים מ-11 אפשרויות ל-6 בלבד.

מטרות הקמפיין הנותרות, מתאימות למסע הגולש

מסע גולש הוא למעשה כל השלבים שלקוח פוטנציאלי עובר, עד שהוא הופך לקונה מרוצה. החל מהשלב שבו הוא שומע על בית העסק לראשונה, ועד לרגע שהוא יוצא ממנו עם שקית (או עם מספר מעקב לחבילה). במציאות של היום, פייסבוק היא אחד מהמקומות המובילים שבהם לקוחות עוברים את המסע שהזכרנו. ומאחר שקמפיין ללקוחות חוזרים אמור להיות שונה מקמפיין שמיועד למי שעדיין לא מכיר אתכם – התאמת המטרות למסע הגולש היא הכרחית.

אילו אפשרויות מחכות לכם במנהל המודעות החדש?

כמו שכבר הזכרנו, ב-ODAX יחכו לכם שש אפשרויות שונות, שמותאמות לשלב שבו הלקוחות שלכם נמצאים. נמחיש כל אחת מהן באמצעות מצב רלוונטי:
Awareness  קמפיין שמיועד בדרך כלל לגולשים שעדיין לא מכירים אתכם לעומק.
לדוגמה: אתם פותחים עסק חדש לליווי הורים, ורוצים לקדם אותו בפני קהל יעד רלוונטי באזור הגיאוגרפי הנדרש. אותו קהל יעד כנראה לא שמע עליכם עדיין, ומדובר ב"מפגש" הראשון שלכם.
Traffic  קמפיין שיוצר תנועה ושולח אנשים לאתר, דף נחיתה, אוונט בפייסבוק ועוד.
לדוגמה: אתם מקדמים כנס שצפוי להתקיים בחודש הבא, ורוצים לספר עליו לכמה שיותר מתעניינים. תוכלו לקדם את עמוד האירוע בפייסבוק, את דף הנחיתה שיצרתם וכל נכס דיגיטלי רלוונטי אחר.
Engagement  קמפיין להגדלת מעורבות שמעוניין להשיג קליקים, צפיות, דיונים בתגובה לפוסט, לייקים וכדומה.
לדוגמה: אתם מנהלים בעמוד הפייסבוק שלכם פעילות לקראת פסח, ומבקשים מהגולשים לשתף סיפורים משפחתיים מהחג – כשהסיפור המשעשע ביותר יזכה בפרס.
 Leads  אתם רוצים לאסוף לידים עבור העסק או המותג שלכם.
לדוגמה: אתם רוצים לעודד מתעניינים להזין פרטים אל טופס מקוון שיצרתם באתר. לאורך תהליך יצירת הקמפיין, תוכלו לציין באיזו פלטפורמה מדובר (אתר האינטרנט, טופס בפייסבוק וכדומה).
 App Promotion אתם מעוניינים למצוא גולשים נוספים שיתקינו את האפליקציה שלכם.
לדוגמה: במקרה הזה, המסקנה פשוטה. יש לכם אפליקציה חדשה, והגיע הזמן שכולם ישמעו עליה!
 Sales  קמפיין בעל אוריינטציה שיווקית מאוד, שמעוניין לקדם מכירה ברגע זה.
לדוגמה: אתם בעלי עסק למוצרי חשמל, ומציעים מבחר מוצרים בהנחה בחנות הדיגיטלית שלכם ממש עכשיו. ספרו על המבצע לגולשים בפייסבוק.

העדכונים החדשים של פייסבוק נועדו לשפר ולדייק את ניהול הקמפיינים, ולכן מדובר בשינוי שיכול לעזור לכם למקסם חשיפה. עם זאת, בתור בעלי עסק קטן, ייתכן שאין לכם זמן לבצע את כל העבודה בעצמכם או שאתם פשוט רוצים להגיע לתוצאה המקצועית ביותר – באופן מהיר ויעיל. המקצוענים של B144 ישמחו לעמוד לרשותכם בכל השלבים עד ליצירת קמפיין פייסבוק מנצח. עם התאמת מודעות לקהל היעד, ניסוח טקסטים שיווקיים, עיצוב גרפי למודעה וכמובן גם דוחות מעקב ובקרה – שיעזרו לכם להישאר עם אצבע על הדופק. עדיין לא הצטרפתם? עכשיו זו ההזדמנות שלכם.

B144 עסקים
פתרונות פרסום דיגיטליים

כתבות נוספות בנושא
קידום ממומן בפייסבוק

 דילוג לתוכן