לא רק לידים: איך הפכו קמפיינים בפייסבוק לכלי מוביל לבניית תדמית עסקית?
קמפיינים בפייסבוק לא תמיד מציפים אתכם בלידים? זו לא סיבה לוותר עליהם. הכירו את היתרונות של פייסבוק בכל הקשור לבניית תדמית, ואת הדרכים לקמפיין אפקטיבי שמגדיל חשיפה
תוכן עניינים; ניתן לדלג לתוכן הרלוונטי
לידים חדשים הם בין המטרות העיקריות של עסקים שפועלים ברשת. קמפיין ממומן בגוגל הכולל מודעה שיווקית מנצחת, כזו שתוצג במיקום גבוה ברשימת תוצאות החיפוש, עונה בדיוק על הצורך הזה. כי מי לא רוצה שהעסק שלו יוצג בפני גולש שזקוק ממש עכשיו לשירותים או למוצרים שהוא מספק? עם זאת, חשוב לזכור שגוגל הוא רק צד אחד במשוואה. כדי לזכות ביתרון בעולם תחרותי שבו הצרכנים נחשפים למסרים שיווקיים כמעט ללא הפסקה – אתם צריכים גם לחשוב על התדמית שלכם.
בניית תדמית, מיתוג חיובי ומה שביניהם
בואו נכיר גולשת בשם פזית. פזית עובדת במשרה מלאה בתפקיד משרדי, והחליטה שהגיע הזמן להכניס קצת כושר ללו"ז שלה. היא ניסתה בעבר לעשות מינוי לחדר כושר, אבל הגיעה למסקנה שהפעם היא מעדיפה למצוא מאמנת כושר אישית. פזית כבר הספיקה לגגל ביטויים כמו "אימון כושר" ולבקר באתרים שונים של מאמנים ומאמנות שקרובים למקום מגוריה, אבל ההיצע הרחב מצליח לבלבל אותה. היא זקוקה למידע נוסף כדי לקבל החלטה.
כאשר פוסט ממומן של מאמנת כושר צץ בפיד שלה בפייסבוק, היא נחשפת לא רק לפרטי המאמנת אלא גם לתוכן רלוונטי שאותה מאמנת מפרסמת. הפוסט הממומן פונה למתאמנות שמתגוררות בעיר של פזית, מציע שיטת אימון רלוונטית ומצליח לספק מענה לשאלות שפזית התמודדה איתן. כשהיא נכנסת לעמוד העסקי של המאמנת, היא רואה שכמה מהחברות שלה בפייסבוק כבר עשו לו לייק – ובוחרת לעשות זאת גם. כעת היא תיחשף לתכנים נוספים של אותה מאמנת, ובהמשך לכך יעלה הסיכוי שלה להצטרף כמתאמנת בהמשך.
למה זה קורה?
בניגוד לקמפיינים שבנויים בעיקר על לידים, קמפיין בפייסבוק מסייע לענות על כמה מטרות:
• חיזוק הנראות בפני קהל יעד רלוונטי – גולשים לא תמיד יהפכו ללקוחות כבר בחשיפה הראשונה לעסק שלכם. לפעמים הם זקוקים לזמן נוסף כדי לחשוב ולעכל את המסר, וכדאי לתת להם אותו. פרסום ממומן בפייסבוק יכול לשרת מטרה שדומה לזו של שלט חוצות, במטרה לחשוף אתכם בפני קהל חדש, לחזק את הרושם הראשוני שאתם יוצרים, ולגרום למשתמשים להיזכר בכם בפעם הבאה שיזדקקו לשירות או למוצר רלוונטי.
• הישענות על השפעה סביבתית – בשונה מגוגל, בפייסבוק אנחנו יכולים לראות אם העמוד העסקי שנחשפנו אליו אהוב על החברים שלנו. מדובר בפתרון שמחזק את האמינות של עסקים, ועשוי לגרום לנו לבצע רכישה גם בבית עסק שאנחנו לא מכירים עדיין.
• בניית תדמית – כשמדובר על נותני שירות כמו מאמני כושר, עורכי דין, תזונאיות, קואוצ'רים ובעלי מקצועות דומים, לקוחות יחפשו תמיד אזכורים חיוביים והמלצות. על ידי הגדלת כמות הפרסומים הממומנים תוכלו לבחור אילו מסרים תרצו להעביר, להשפיע על התדמית שתיווצר לכם ולהפוך למותג בתחומכם. ואגב, גם אם גולשת כמו פזית לא תהפוך למתאמנת משלמת בסופו של דבר, העובדה שגרמתם לה לעקוב אחריכם מגדילה את כמות העוקבים שלכם – ועל ידי זה תורמת למיתוג העסק ועשויה להשפיע על גולשים אחרים להצטרף אליכם כלקוחות.
אילו כיוונים נוספים לבניית תדמית כדאי להכיר?
בניית התדמית העסקית היא חלק בלתי נפרד ממיתוג העסק. נוסף לקמפיין בפייסבוק, קיימות דרכים רבות נוספים לבניית התדמית שלכם. אלה כמה מהעיקריות שבהן:
• היכרות עם הפלטפורמות הרלוונטיות ביותר עבור קהל היעד שלכם, במטרה להפגין בהן נוכחות. אתם לא רוצים להשקיע מאמץ, זמן ועלויות בקמפיינים במקומות שבהם הלקוחות שלכם פשוט לא נמצאים.
• הקמת קבוצה או קהילה בתחום העסק שלכם, כמקום שבו תוכלו לאגד לקוחות ומתעניינים, לספק תוכן רלוונטי ולהגיד את כמות הפניות אליכם.
• כתיבת תכנים מקצועיים ופרסומם בקבוצות קיימות ברשתות החברתיות, בעמוד העסקי, באתר האינטרנט שלכם וכדומה.
• יצירת שיתופי פעולה והתארחות בנכסים דיגיטליים של אחרים. מאמר אורח באתרי אינטרנט של עסק אחר, חשיפה באתרי תוכן גדולים באמצעות טאבולה, אירוח בפודקאסט, עלייה ללייב של גורם רלוונטי ועוד.
• תגבור מערך השירות שלכם על מנת לספק מענה מקצועי לכל שאלה וביקורת, במטרה לחזק תדמית של בית עסק שמסור ללקוחותיו.
האפשרות לבנות את התדמית העסקית ברשת ולהשפיע עליה, יוצרת מגוון הזדמנויות חדשות עבור עסקים קטנים ובינוניים. אם עדיין לא יצרתם את הקמפיין הראשון בפייסבוק, או שאתם רוצים לשדרג את הקמפיין הבא, עכשיו זו ההזדמנות לצאת לדרך. המומחים של B144 ישמחו לעזור לכם, עם חבילת פרסום שכוללת את כל מה שעסקים צריכים.