רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

שומעים? חדרי האודיו שוטפים את הרשת וכל הרשתות החברתיות הגדולות כבר בפנים

טלגרם השיקה פיצ'ר דומה, טוויטר ופייסבוק בשלבי פיתוח מתקדמים. למה טרנד האודיו זוכה לכזאת הצלחה ומה אתם יכולים ללמוד מזה?

2021-05-09

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/facebook-advertising/%d7%a9%d7%95%d7%9e%d7%a2%d7%99%d7%9d-%d7%97%d7%93%d7%a8%d7%99-%d7%94%d7%90%d7%95%d7%93%d7%99%d7%95-%d7%a9%d7%95%d7%98%d7%a4%d7%99%d7%9d-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%a8%d7%a9%d7%aa-%d7%95%d7%9b%d7%9c-%d7%94/

מאת: | זמן קריאה: 01:50 דק' | מאי 2021 | מערכת B144 דיגיטל |

  • הפופולריות הגוברת של חדרי האודיו ברשתות החברתיות בשנה האחרונה, היא אחד מהטרנדים המדוברים ביותר לאחרונה. האם עתידן של הרשתות החברתיות באמת טמון באודיו? עם אפליקציות חדשות ונחשקות כמו קלאבהאוס ושחקניות גדולות כמו טוויטר ופייסבוק שקפצו מהר על הטרנד, ייתכן מאוד שהתשובה היא חיובית.

    תמונה

    איך הכל התחיל

    הודעות אודיו אינן דבר חדש, ווטסאפ והמקבילה הסינית וו'יצ'אט, אימצו הודעות קוליות כדרך מהירה ואישית לתקשר, כבר לפני שנים. הסאונד נחשב לאינטימי יותר, לנגיש יותר (אנחנו הופכים לעצלנים יותר ויותר ואת הודעות הטקסט הרבה יותר נוח להחליף בהקלטה), תוסיפו לזה את עייפות העיניים מהאינטנסיביות של המסכים – כל אלו סללו את הדרך לזרם של אפליקציות שמע של הרשתות החברתיות.

    לפני שנה בערך, באביב של שנת 2020, צצה לה קלאבהאוס, אפליקציה אקסקלוסיבית, שההצטרפות אליה בהזמנה בלבד. העיתוי לא היה יכול להיות טוב יותר, הבידוד החברתי עקב משבר הקורונה גרם לאנשים צימאון למפגשים חברתיים. קלאבהאוס יצרה באז מטורף.

    קלאבהאוס: אפליקציית הסאונד שזכתה להצלחה ענקית

    קלאבהאוס נשענה על ה-FOMO, הפחד של אנשים לפספס או להפסיד. מיד לאחר סיום השיחה, החדר נסגר, ושיחות האודיו החיות נעלמות. כך קרה שסלבריטאים החלו להשתמש באפליקציה וריתקו את הקהל עם וידויים אינטימיים.

    בעקבות ההצלחה המיידית והמסחררת של קלאבהאוס, הרשתות החברתיות הגדולות כולן במסע לקראת השימוש באודיו לרשת החברתית. הפיתוח החדש של פייסבוק נמצא כרגע בבדיקות אחרונות, גם טוויטר הצטרפה לחגיגה, ולינקדאין הודיעה שגם היא מתכוונת להוסיף פיצ'ר של חדר אודיו.

    האם האקסקלוסיביות משתלמת?

    קלאבהאוס מציגה את עצמה מראש כאפליקציה שפתוחה רק למוזמנים, ובאופן בלעדי לבעלי אייפון (iOS). האם היא תעמוד בלחץ שמפעילות הרשתות החברתיות האחרות והותיקות יותר ותאפשר לכל מי שרוצה להצטרף סוף סוף? מצד אחד, היא יכולה להרוויח משתמשים רבים ולצמוח, ומצד שני, היא עלולה לאבד את סוד הקסם שלה ולהיעלם. קשה לומר עכשיו מה יקרה, אבל בכל אופן ברור שלכל אסטרטגיית שיווק יש מחירים שחשוב לקחת בחשבון כשיוצאים לדרך.

    מה אנחנו יכולים ללמוד מזה?
    האם יש דרך להשתמש בתובנות האלה וליישם אותן באסטרטגיית השיווק של העסק?

    1. תוכן נישתי

    כמו בכל רשת חברתית אחרת, הכל מתחיל בהיכרות טובה עם הקהל שלכם. טרנד חדרי האודיו וגם הפופולריות הגוברת של הפודקאסטים מצביעים על כך שיש פוטנציאל עצום לכל עסק כשהוא פונה לקהל נישה מסויים. אם תבינו על מה הקהל שלכם רוצה לנהל שיחות, ואם תגרמו לו להאזין לכם – זה מקום טוב להתחיל בו בשיווק העסק.

    רוצה להרחיב את קהל הלקוחות של העסק? זה הזמן לשיווק אפקטיבי בגוגל עם המומחים של B144

    2. ספרו סיפור

    בני אדם אוהבים סיפורים. אנחנו כל הזמן מספרים ומשתפים דברים ששמענו, בין אם זה שיר חדש ששמענו ברדיו, עצות טובות או רכילות. זו הדרך הטובה ביותר לשווק את העסק – לספר סיפור ובאמצעותו לקדם את המוצר, האירוע, או השירות שאנחנו רוצים. הטרנד של האודיו מספק לנו מדיה נוספת שבאמצעותה אפשר לשתף את הקהל בנרטיב שסביבו העסק קיים ולגרום לאנשים להתחבר.

    תמונה: פודקאסטים וחדרי אודיו מאפשרים לכם לספר את הסיפור של העסק ולאפשר לאנשים להתחבר אליו ולחבב אותו

    3. האודיו כבר כאן, השתמשו בו

    אם אתם מאותם אנשים שמתחברים פחות למצלמות ויותר למיקרופון – הנה ההזדמנות של השיווק שלכם לזרוח. תוכלו להקליט פודקאסט קבוע ולארח אנשי מקצוע הנושקים לתחום שלכם או לפתוח חדר צ'אט באחת מהרשתות החברתיות סביב נושא נישתי הקשור העסק שלכם.

    לסיכום, אפשר לומר שטרנד האודיו המשגשג מפתיע. לחלקנו הוא אפילו יכול להיראות כנסיגה לאחור. בעידן שבו אנחנו מרותקים למסכות כמעט 24 שעות ביממה, העולם מגלה מחדש מדיה הרבה יותר פשוטה ובסיסית שמקדשת את הסאונד בלבד, ללא תמונה. כך או כך, תפקידנו כבעלי עסקים המעוניינים לשווק את העסק לנצל את הטרנדים הללו כדי לחזק את אסטרטגיית השיווק. אז קבלו עוד כלי שחשוב להשתמש בו, בנוסף לטקסטים, לתמונות ולוידאו. זה הזמן לפתח את מיתרי הגרון! בהצלחה.

  • דילוג לתוכן