איך פודקאסט עסקי יכול לתרום לקידום העסק שלכם ברשת?

5 סיבות מעולות להתחיל להשמיע את הקול שלכם לעולם ברשתות החברתיות

מאת: 
יולי 2019
זמן קריאה: 01:56 דק'

2019-07-21

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/facebook-advertising/%d7%90%d7%99%d7%9a-%d7%a4%d7%95%d7%93%d7%a7%d7%90%d7%a1%d7%98-%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99-%d7%99%d7%9b%d7%95%d7%9c-%d7%9c%d7%aa%d7%a8%d7%95%d7%9d-%d7%9c%d7%a7%d7%99%d7%93%d7%95%d7%9d-%d7%94%d7%a2%d7%a1/

הטרנד של האזנה לפודקאסטים, שצובר פופולריות אדירה בעולם, כובש בהדרגה גם את הישראלים. אז האם כדאי גם לעסק שלכם לתחזק פודקאסט משלו? כך תדעו אם זה מתאים לכם:

 

לפני הכול – מה זה פודקאסט ולמי זה מתאים?

פודקאסטים (הסכת בעברית), הם למעשה תכניות הרדיו של דור הדיגיטל. אלו קבצי קול דיגיטליים שזמינים להאזנה ישירה בכל עת וכוללים שיחות, ראיונות, סיפורים ועוד – כמעט בכל נושא שתוכלו לחשוב עליו. אם תחפשו פודקאסטים בפלטפורמות מובילות כמו SoundCloud או iTunes תראו שהם מכסים אינספור תחומי עניין ונישות – הורות, התנהלות כלכלית חכמה, פנסיה, השקעות בבורסה, תזונה נכונה, טיפים לכושר ועוד המון נושאים מעולמות שונים.

 

זה הרבה יותר קל ממה שאתם חושבים

 

ניהול פודקאסט מתאים פחות למי שמוכר מוצרים ויותר לאנשי מקצוע שרוצים לחזק את מעמדם כמקור ידע בתחומם, כמו עורכי דין, סוכני ביטוח, יוצרי תוכן, תזונאים, פסיכולוגים, קאוצ'רים עסקיים ועוד רבים אחרים. הנה 5 דרכים שבהן פודקאסט יכול לתרום לאנשי מקצוע לקדם את המטרות העסקיות שלהם:

 

1. כי זה באמת הדבר החם הבא

כפי שרבים כיום זונחים את הערוצים המסחריים בטלוויזיה לטובת צפייה בתכנים ברשת, כך בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מעדיפים פחות להאזין לרדיו בנהיגה, בעבודה ובבית ובמקום זאת להתחבר לפודקאסטים שמעניינים אותם.

בארצות הברית, יותר מ-73 מיליון בני אדם מאזינים באופן קבוע לפודקאסטים והענף מגלגל לא פחות מ-514 מיליון דולרים בשנה. בארץ, הטרנד אמנם בחיתוליו, אך אנחנו כבר יודעים שאופנות נוטות להגיע אלינו קצת באיחור – וכבר עכשיו אפשר לראות ניצנים של "גיור" הטרנד הזה גם כאן בישראל.

 

רוצים לשדרג את הפעילות שלכם ברשת? קבלו הצעה מנצחת לקידום העסק מהמומחים של B144>>

 

נהיגה – הזמן המושלם להתעמק בפודקאסט שמעניין אתכם

 

2. כי זה יכול להגדיל מאוד את ההכנסות שלכם

פודקאסט מצליח שמנוהל נכון, יכול לבנות לכם מוניטין כאנשים בעלי ידע בתחום העיסוק שלכם וגם למשוך לקוחות חדשים. לדוגמה, קן גריני, בעלים של חברת ביטוח ומימון, התחיל פודקאסט בתחומו ומספר שתוך כמה פרקים הוא הצליח למשוך כמה לקוחות חדשים וקבועים לעסק שלו. בראיון הוא אמר שמדובר ב"אחד הצעדים החכמים ביותר שעשיתי בשיווק העסק".

 

3. כי זה יחסית קל וזול להוציא לפועל

אנשים חושבים שפודקאסט הוא דבר שקשה להפיק ושהוא מצריך ציוד יקר להקלטה, עריכה וניהול ברשת. האמת היא שכדי להתחיל פודקאסט מספיק לרכוש מיקרופון סטנדרטי בעשרות שקלים ולהשתמש בתוכנת עריכה בסיסית שניתן למצוא גם בחינם. גם אחסון הפודקאסט ברוב המקרים לא דורש הוצאה כספית משמעותית.

כמובן שאתם עדיין צריכים ללמוד את הנושא, לבנות תכנית תוכן לפודקאסט, להקליט ולערוך אותו – אך יכול מאוד להיות שתגלו בדרך תחביב חדש שדווקא תיהנו להקדיש לו זמן וגם יתרום לעסק שלכם.

 

יש סיכוי טוב שדווקא תאהבו מאוד את התחביב החדש הזה

 

4. כי זה מעמיק את החיבור הרגשי של המאזינים

פודקאסטים ארוכים בהרבה מכל תוכן שתייצרו לעסק שלכם. האורך הממוצע שלהם עומד על לא פחות מ-43 דקות, אבל באופן מפתיע, מחקר מראה שכ-80 אחוזים מהאנשים מאזינים לרוב או לכל ההקלטה בכל פעם. כאמור, אנשים נוטים להאזין לפודקאסטים ב"שעות המתות" שלהם ולכן הם מקדישים להם יותר תשומת לב וגם מתחברים בצורה עמוקה יותר לדובר ולתכנים.

חלומו של כל מפרסם הוא לייצר תוכן עם חיבור רגשי משמעותי – לפעמים דווקא כשלא מנסים לפרסם, משיגים בדיוק את התוצאה הזאת.

 

5. כי זה מאפשר לכם להתמקד בנישה הספציפית שלכם

אחד הדברים שהכי חשובים לכל עסק הוא למצוא את הנישה הייחודית שלו, להתמקצע בה ולאתר קהלים שמתעניינים בדיוק בה. רבים מהפודקאסטים עושים בדיוק את זה – הם מתמקדים בתחום מאוד ספציפי – ומעמיקים בו באמצעות ראיונות עם מומחים, טיפים שימושיים ודיונים מעניינים.

כך גובר הסיכוי שאנשים שמתעניינים בנישה הספציפית הזאת יתחברו לתכנים ויעקבו אחריהם באדיקות – וכמובן שזה תורם להגברת הסיכוי שהם ייעזרו בכם כשיצטרכו מוצר או שירות הקשור בתחום הזה.

B144 עסקים
פתרונות פרסום דיגיטליים

כתבות נוספות בנושא
קידום ממומן בפייסבוק

 דילוג לתוכן