המדריך המלא לפרסום בפייסבוק 2025
אם אתם רוצים להפיק את המקסימום מפרסום בפייסבוק וזקוקים למדריך ברור ומאורגן, המאמר הזה נועד במיוחד בשבילכם.

תוכן עניינים; ניתן לדלג לתוכן הרלוונטי
- 1 למה לפרסם בפייסבוק?
- 2 סיבה 1: הגעה לקהלים נבחרים
- 3 סיבה 2: עלות-תועלת גבוהה
- 4 סיבה 3: תובנות מעמיקות על קהל היעד
- 5 איך עובד הפרסום בפייסבוק?
- 6 עדכניות המדריך
- 7 סוגי מודעות פייסבוק
- 8 מודעות תמונה
- 9 מודעות וידאו
- 10 מודעות קרוסלה
- 11 מודעות אוסף (Collection)
- 12 מודעות מצגת
- 13 מודעות סטוריז
- 14 מודעות מסנג'ר
- 15 סקירה כללית של חשבון Facebook Ads
- 16 Meta Business Suite
- 17 מנהל מודעות
- 18 חשבון מודעות
- 19 דף פייסבוק עסקי
- 20 קמפיינים
- 21 סדרת מודעות
- 22 מודעות
- 23 פרסום בפייסבוק בפועל
- 24 שלב 1: צרו חשבון Meta Business Suite
- 25 שלב 2: חברו את דף הפייסבוק שלכם
- 26 שלב 3: צרו חשבון מנהל מודעות
- 27 שלב 4: הוסיפו את פיקסל הפייסבוק לאתר שלכם
- 28 מבנה קמפיין פייסבוק
- 29 שלב 5: הגדרות קמפיין חדש: בחרו את המטרה שלכם
- 30 שלב 6: בחרו הגדרה לקמפיין
- 31
- 32 שלב 7: בחרו שם לקמפיין
- 33 שלב 8: צרו קבוצת מודעות
- 34 בחירת מיקום המרה:
- 35 בחירת יעד ביצועים:
- 36 בחירת תקציב ולוח זמנים:
- 37 קביעת קהל היעד:
- 38
- 39 בחירת מיקום הצגת המודעות:
- 40 שלב 9: עצבו את המודעה
- 41 קביעת זהות
- 42 בחירת פורמט המודעה
- 43 הוספת קריאייטיב (אם בחרתם ליצור מודעה)
- 44 כתיבת טקסט המודעה
- 45 בחירת קריאה לפעולה (Call to Action – CTA)
- 46 הוספת אלמנטים נוספים (תלוי בסוג המודעה)
- 47 שלב 10: עצות נוספות
- 48 אופטימיזציה לשיפור תוצאות הקמפיין
- 49 המדד החשוב ביותר: החזר על השקעה (ROI)
- 50 המדד החשוב ביותר: החזר על השקעה(ROI)
- 51 דוגמה:
- 52 חשיבות ROI:
- 53 הצגת נתונים בפייסבוק
- 54 ניתוח נתונים
- 55 זיהוי מגמות:
- 56 השגת תובנות:
- 57 ביצוע שינויים:
- 58 טיפים לאופטימיזציה
- 59 יצירת קהלים מתקדמים בפייסבוק (כולל רימרקטינג)
- 60 קהלים מותאמים אישית
- 61 קהל על פי קובץ לקוח:
- 62 קהל על פי מעורבות:
- 63 מעורבות בסרטון:
- 64 מעורבות בדף פייסבוק:
- 65 מעורבות באינסטגרם:
- 66 טיפים ליצירת קהלים מותאמים אישית
- 67 קהלים דומים (Lookalike)
- 68 זיהוי קהל חדש בעל התנהגות דומה לקהל קיים:
- 69 הגדרת קהל דומה:
- 70 טיפים ליצירת קהלים דומים:
- 71 רימרקטינג
- 72 אפשרויות רימרקטינג
- 73 טיפים לרימרקטינג
- 74 צרו קהלים מותאמים אישית לכל קמפיין רימרקטינג:
- 75 השתמשו במודעות מותאמות לקהל ולשלב בתהליך הרכישה:
- 76 עקבו אחר ביצועי הקמפיין ופרסמו מודעות מותאמות:
- 77 לסיכום:
- 78 ביבליוגרפיה
פייסבוק היא פלטפורמה עוצמתית להגעה לקהל רחב. על פי נתוני StartCounter נכון למרץ 2025, נתח השוק של פייסבוק בישראל הוא 65.75% מכלל ערוצי המדיה החברתית. בין המבוגרים, המספר גבוה אף יותר. זה אומר שבסבירות גבוהה, קהל היעד של העסק שלכם נמצא שם. המדריך הזה יעזור לכם להתמצא בפרסום בפייסבוק, כדי שתוכלו להגיע ביעילות ללקוחות הפוטנציאליים הרלוונטיים ביותר עבורכם.
פייסבוק לא מפסיקה להתחדש, ובשנה האחרונה הושקו מספר פיצ'רים משמעותיים:
- אופטימיזציה מתקדמת עם AI: פייסבוק הטמיעה כלים מבוססי בינה מלאכותית, שמייעלים את ביצועי המודעות שלכם (ינואר 2024).
- מודעות תמונה אינטראקטיביות: פורמטים חדשים למודעות תמונה מאפשרים למשתמשים ליצור אינטראקציה עשירה יותר (מרץ 2024).
- ניתוח ROI משופר עם AI: האלגוריתם של פייסבוק מנתח כעת את החזר ההשקעה (ROI) שלכם ומספק המלצות מדויקות יותר (ספטמבר 2024).
- פרטיות משתמשים: כלי פרטיות חדשים ב-Meta Business Suite עוזרים לכם לשמור על נתוני המשתמשים בהתאם לתקנות (מאי 2024).
- שיפורים בפרטיות ושקיפות: פייסבוק הציגה את תכונת "היסטוריית הקישורים" בפברואר 2025, המאפשרת למשתמשים לנהל את היסטוריית הגלישה שלהם בתוך האפליקציה.
- מיקוד קהל משופר: פייסבוק ממשיכה לשפר את אפשרויות המיקוד שלה, במיוחד באמצעות ניתוח התנהגותי ותחומי עניין, כדי לאפשר הגעה מדויקת יותר לקהל הרלוונטי (עדכונים בינואר-מרץ 2025).
- כלי AI מתקדמים לעסקים: פייסבוק שילבה כלי AI במסנג'ר בנובמבר 2024, שיכולים לסייע לכם בטיפול בשאלות לקוחות, בהמלצת מוצרים ובמעקב אחר עגלות נטושות.
- שיפורים ב-Reels: פייסבוק משדרגת את כלי העריכה של Reels עם אפשרויות מתקדמות יותר ליצירת סרטונים קצרים ומרתקים, שיכולים לשמש גם כפורמט פרסומי יעיל (עדכונים בדצמבר 2024 – מרץ 2025).
השינויים האלה משפרים את חוויית המשתמש ומגדילים את האפקטיביות של הפרסום בפייסבוק.
למה לפרסם בפייסבוק?
פרסום בפייסבוק מספק לעסקים כלים רבי עוצמה להשגת מטרות שונות:
- הגדלת התנועה לאתר
- יצירת לידים חדשים
- הגברת מכירות
- ביסוס מותג חזק
לפרסום בפייסבוק יש גם השפעה עקיפה חיובית: הוא מגדיל את מספר העוקבים בדף העסק ואת כמות התגובות לפוסטים, מה שעשוי לשפר את החשיפה של התוכן האורגני שלכם.
הנה שלוש סיבות חשובות לכך שמודעות פייסבוק הן מרכיב חיוני באסטרטגיית שיווק דיגיטלית:
סיבה 1: הגעה לקהלים נבחרים
פייסבוק הוא כלי חיוני להגעה לקהל לקוחות מסיבי, בשל מספר המשתמשים הפעילים הגבוה במיוחד בפלטפורמה. מערכת המיקוד המתקדמת של פייסבוק מאפשרת להגיע באופן מדויק לקהל היעד הרלוונטי ביותר לעסק שלכם.
מניסיוני, עסקים רבים בישראל משתמשים בפייסבוק ככלי פרסומי עיקרי. יתרה מזאת, שימוש יומיומי נרחב בפייסבוק הופך אותה לאחת הפלטפורמות הפופולריות והיעילות ביותר ליצירת השפעה על קהל היעד שלכם.
סיבה 2: עלות-תועלת גבוהה
פייסבוק מציעה את אחת מתמחורי העלות לקליק (CPC) הנמוכים ביותר ביחס לפלטפורמות מדיה חברתית אחרות. בנוסף, יכולות המיקוד המדויקות של פייסבוק מבטיחות מקסימום תמורה להשקעה הפרסומית שלכם.
סיבה 3: תובנות מעמיקות על קהל היעד
באמצעות פרסום בפייסבוק, ניתן לאסוף מידע רב ערך על קהל היעד שלכם. נתונים מפורטים על התנהגות משתמשים מספקים תובנות חשובות, שמאפשרות לכם לחדד ולמקד קמפיינים עתידיים בצורה יעילה יותר (בפייסבוק ובפלטפורמות אחרות).
איך עובד הפרסום בפייסבוק?
הפרסום בפייסבוק מבוסס על מודל בתשלום, שבו מפרסמים משלמים כדי להציג את המודעות שלהם בפני קהל יעד מוגדר. פייסבוק מאפשרת למקד את המודעות בצורה מדויקת על פי מיקום, נתונים דמוגרפיים ומידע על תחומי העניין של המשתמשים. יכולות המיקוד הייחודיות של פייסבוק מסייעות גם להגדיל את החשיפה של התוכן האורגני (הלא ממומן) של העסק.
לאחר הגדרת הקמפיין והשקתו, המודעות מתחרות ביניהן במעין מכירה פומבית על הזכות להופיע בפיד של המשתמשים. אם המודעה שלכם זוכה, היא תוצג בפני משתמשים רלוונטיים. עלויות הפרסום נקבעות בהתאם לחשיפה, לפעולות המשתמשים ולתנועה שהמודעה מייצרת.
בהמשך המדריך, אסביר את כל מה שצריך לדעת כדי לתכנן, להקים ולנהל קמפיין פייסבוק אפקטיבי.
עדכניות המדריך
חשוב לזכור שפייסבוק מבצעת שינויים תכופים בממשק הפרסום ובאפשרויות שהוא מציע. כתוצאה מכך, חלק מהמידע במדריך זה עשוי להיות לא רלוונטי במועד הקריאה. עם זאת, אנו עושים מאמצים לעדכן את המדריך באופן קבוע ולהבטיח שתקבלו את המידע העדכני ביותר.
סוגי מודעות פייסבוק
פייסבוק מציעה מגוון סוגי מודעות, כל אחד עם פורמט ייחודי ויתרונות שמתאימים למטרות פרסום שונות. חשוב לבחור את סוג המודעה המתאים ביותר לקמפיין שלכם, כדי להשיג את התוצאות הרצויות.
מודעות תמונה
מודעות תמונה הן אחת האפשרויות הבסיסיות והפופולריות ביותר בפייסבוק. הן בנויות מתמונה אחת, טקסט קצר וברור וקריאה לפעולה (כפתור או קישור שמפנה לפעולה מסוימת). בדרך כלל, משתמשים במודעות תמונה כדי לפרסם מוצר או שירות ספציפי.
כשיוצרים מודעת תמונה, חשוב לזכור את הדברים הבאים:
- טקסט מינימלי: נסו לצמצם את כמות הטקסט במודעה ולהעביר את המסר העיקרי באמצעות התמונה.
- פוקוס על התמונה: התמונה היא האלמנט החשוב ביותר במודעה, ולכן היא צריכה להיות באיכות גבוהה ומושכת את העין.
- גמישות בטקסט: עד 2021, פייסבוק הגבילה את כמות הטקסט על התמונה ל-20%. כיום, ההגבלה הזו פחות נוקשה, ואפשר להשתמש ביותר טקסט על התמונה.
חשוב לדעת: פייסבוק הציגה פורמטים אינטראקטיביים חדשים למודעות תמונה (מרץ 2024), שמאפשרים למשתמשים ליצור מעורבות גבוהה יותר. כדי להשיג תוצאות טובות יותר, כדאי לשקול להשתמש בפורמטים אלו.
מודעות וידאו
מודעות וידאו מציגות סרטונים במקום תמונות, וזהו פורמט מעולה למספר סיפורים על המותג, לבניית קהילה ולקידום מוצרים או שירותים מסוימים.
באמצעות מודעות וידאו, תוכלו להדגים ללקוחות פוטנציאליים איך המוצר או השירות שלכם עובד ואיך הוא יכול להועיל להם. הדגמות ויזואליות אלו לרוב מעודדות מעורבות גבוהה יותר, מכיוון שהמוח האנושי נוטה להגיב באופן טבעי לסרטונים יותר מאשר לתמונות.
כדי להפיק את המקסימום ממודעות וידאו, יש להקפיד על מספר כללים:
- קצר וקולע: למרות שפייסבוק מאפשרת סרטונים באורך של עד שלוש דקות, מומלץ לשמור על אורך של עד 30 שניות, כדי לא להפריע לחוויית הגלילה של המשתמשים.
- התמקדות בעניין: הסרטון צריך להיות מספיק מעניין כדי לגרום לצופים להתעניין במוצר, מבלי להיות ארוך או מעצבן.
חשוב לזכור: מודעות וידאו קצרות (עד 15 שניות) מקבלות עדיפות באלגוריתם של פייסבוק (מרץ 2024). לכן, חשוב מאוד לייצר סרטונים קצרים, ממוקדים וקליטים.
מודעות קרוסלה
מודעות קרוסלה מאפשרות לכם להציג עד עשר תמונות או סרטונים במודעה אחת. פורמט זה מצוין כשרוצים לקדם קטלוג של מוצרים או להדגיש תכונות שונות של מוצר מסוים.
היתרון הגדול של מודעות קרוסלה הוא הגמישות שלהן:
- לכל תמונה או סרטון בקרוסלה תוכלו להוסיף טקסט ייחודי וקישור נפרד.
- אם אתם רוצים לפרסם מספר מוצרים במקביל, מודעות קרוסלה מאפשרות לכם להפנות כל מוצר לדף הנחיתה הייעודי שלו.
בנוסף, אתם יכולים לבחור איך התמונות והסרטונים יוצגו:
- להגדיר סדר ידני.
- לאפשר לאלגוריתם של פייסבוק לקבוע את הסדר האופטימלי (אפשרות מומלצת למתחילים).
עם הזמן, כשתצברו ניסיון, מומלץ להתחיל להתאים את הסדר בעצמכם כדי לקבל שליטה מלאה על המודעה.
חשוב לזכור: פייסבוק הוסיפה פיצ'ר של תצוגה דינמית למוצרים במודעות קרוסלה (אוגוסט 2024). התצוגה הדינמית מציגה לכל משתמש את המוצרים הרלוונטיים ביותר עבורו, על סמך תחומי העניין וההתנהגות שלו בפייסבוק.
מודעות אוסף (Collection)
מודעות אוסף נוצרו במיוחד כדי לעזור לעסקי מסחר אלקטרוני להפוך את קהל היעד שלהם בפייסבוק ללקוחות פעילים. מודעות אלו מורכבות בדרך כלל מתמונה מרכזית גדולה ומספר תמונות קטנות יותר (לרוב שלוש). ישנם שלושה פורמטים עיקריים של מודעות אוסף:
- חלון ראווה מיידי: הפורמט המתאים ביותר כשרוצים להדגיש מגוון מוצרים ולעודד רכישות, במיוחד כשקיימים ארבעה מוצרים ומעלה.
- מראה מיידי: פורמט שמציג את המוצרים שלכם בהקשר של סגנון חיים או סיטואציות שימוש. פורמט זה מצוין ליצירת סיפור למותג ולהגברת המודעות אליו.
- רכישת לקוחות מיידית: פורמט שמטרתו העיקרית היא הגדלת ההמרות או פעולות רכישה אחרות.
מודעות מצגת
מודעות מצגת מאפשרות לכם להרכיב סרטוני וידאו קצרים מתמונות קיימות. פייסבוק משתמשת בתמונות שאתם מעלים כדי ליצור מצגת וידאו. פורמט זה יכול להיות יעיל אם אתם רוצים ליהנות מהיתרונות של מודעות וידאו (מעורבות גבוהה) בלי להשקיע ביצירת סרטוני וידאו מורכבים.
את מודעות המצגת יוצרים ישירות בתוך פייסבוק, ללא צורך בכלי חיצוני. בנוסף לתמונות, אפשר גם להוסיף מוזיקה ואלמנטים ויזואליים נוספים כדי לגוון את המצגת.
מודעות סטוריז
מודעות סטורי מופיעות בסטורי של הקהל כשהם גוללים בהם. מכיוון שרוב המשתמשים אוהבים לצפות ולפרסם סיפורים, השימוש בהם לפרסומות הוא הזדמנות מצוינת להביא עוד יותר אנשים להכיר את העסק שלך.
מודעות סטורי תמיד מופיעות בפורמט אנכי, אז יש לוודא שהן מתאימות לפורמט. לאחר שיצרת את מודעות הסיפור שלך, תוכל גם לפרסם אותן באינסטגרם ובמסנג'ר כדי להפיק מהן יותר.
חשוב לדעת: מודעות סטוריז כוללות כעת אפשרות לשילוב אפקטי מציאות רבודה (יולי 2024), המאפשרות למשתמשים ליצור חוויות אינטראקטיביות וייחודיות.
מודעות סטוריז משתלבות באופן טבעי בסטוריז שמשתמשים צופים בהם. מכיוון שמיליוני אנשים אוהבים לצפות ולפרסם סטוריז, זהו כלי מצוין לחשיפת העסק שלכם לקהל רחב יותר.
חשוב לזכור את הפורמט:
- מודעות סטוריז מוצגות תמיד בפורמט אנכי (מאונך).
- ודאו שהמודעות שלכם מותאמות לגודל ולעיצוב האנכי.
כדי למקסם את החשיפה, אפשר לפרסם את מודעות הסטוריז גם באינסטגרם ובמסנג'ר.
חשוב לזכור: פייסבוק הוסיפה אפשרות לשילוב אפקטי מציאות רבודה (AR) במודעות סטוריז (יולי 2024). זה מאפשר ליצור חוויות אינטראקטיביות, מהנות וייחודיות למשתמשים.
מודעות מסנג'ר
אנשים רבים משתמשים באפליקציית Facebook Messenger גם בזמן שהם לא גוללים באופן פעיל בפייסבוק. כדי למקסם את ההגעה לקהל, זה רעיון מצוין למקד לאנשים האלה מודעות Facebook Messenger.
מודעות אלו מופיעות בטאב של האפליקציה ובין הודעות ב-Messenger כך שקל להבחין בהן. ניתן להשתמש בקריאייטיבים מסוגי מודעות אחרים, כמו גם אפשרויות מיקוד מפורטות, ולתת לפייסבוק לטפל בכל השאר.
מסנג'ר היא אפליקציה פופולרית מאוד, שבה משתמשים רבים נמצאים בקשר עם חברים ובני משפחה. לכן, מודעות שממוקדות למשתמשי מסנג'ר הן דרך מצוינת למקסם את החשיפה של העסק שלכם, גם כשמשתמשים לא גוללים באופן פעיל בפיד של פייסבוק.
מאפיינים חשובים של מודעות מסנג'ר:
- הן מופיעות בטאב ההודעות של האפליקציה ובתוך שיחות המסנג'ר, כך שהן בולטות יחסית.
- ניתן להשתמש באלמנטים קריאייטיביים ממודעות אחרות, כמו תמונות וסרטונים.
- אפשרויות המיקוד המפורטות של פייסבוק זמינות גם במודעות מסנג'ר.
בגדול, פייסבוק מטפלת בהצגה ובהגשה של המודעות האלו.
סקירה כללית של חשבון Facebook Ads
כדי שתוכלו ליצור קמפיינים יעילים בפייסבוק, חשוב שתכירו את המרכיבים העיקריים של חשבון הפרסום שלכם:
Meta Business Suite
זוהי הפלטפורמה המרכזית לניהול כל הנכסים העסקיים שלכם בפייסבוק ובאינסטגרם. היא מאפשרת לכם לנהל את הגדרות החשבונות, אמצעי התשלום, לתזמן פוסטים, להגדיר מעקב, לקבל תובנות והתראות, להשיב להודעות ועוד.
-
- חשוב לזכור: מטא הטמיעה כלי פרטיות מתקדמים בתוך Meta Business Suite כדי לעמוד בתקנות ה GDPR (מאי 2024). כלים אלה מאפשרים לכם לנהל את נתוני המשתמשים בצורה שקופה ולכבד את הפרטיות שלהם.
מנהל מודעות
הכלי שדרכו יוצרים, מנהלים ועוקבים אחר ביצועי קמפייני הפרסום שלכם בפייסבוק. בעזרת מנהל המודעות תוכלו לעקוב אחר מדדים חשובים כמו מעורבות, קליקים והמרות. אם אתם מנהלים חשבון פרסום רק עבור עסק אחד, אינכם חייבים להשתמש ב-Meta Business Suite.
חשבון מודעות
כל דף עסקי בפייסבוק צריך להיות מקושר לחשבון מודעות אחד. לא ניתן לפרסם מודעות בפייסבוק ללא דף עסקי וחשבון מודעות.
דף פייסבוק עסקי
כדי לפרסם בפייסבוק, עליכם ליצור דף פייסבוק לעסק שלכם. ניתן ליצור דף מפרופיל הפייסבוק האישי שלכם או דרך Meta Business Suite, אך יצירה דרך Meta Business Suite היא לרוב מהירה ונוחה יותר.
קמפיינים
במסגרת חשבון המודעות, אתם יוצרים קמפיינים פרסומיים. מומלץ להפעיל מספר מודעות במקביל כדי לבחון את ביצועיהן ולהבין מה עובד הכי טוב.
סדרת מודעות
כל קמפיין מורכב מסדרות של מודעות קשורות. תוכלו ליצור מספר סדרות מודעות במסגרת קמפיין אחד. בכל סדרת מודעות, אתם מגדירים את התקציב, אפשרויות ההצעה, לוחות הזמנים וקהל היעד של המודעות.
-
- חשוב לזכור: פייסבוק הטמיעה כלי ניהול תקציב מתקדמים, המאפשרים לכם לשלוט ולבצע אופטימיזציה של ההוצאות שלכם בזמן אמת, על בסיס ביצועי הקמפיין (יולי 2024).
מודעות
אלו המודעות עצמן, שהלקוחות רואים. כל מודעה מורכבת מהטקסטים ומהאלמנטים הקריאייטיביים (תמונות, סרטונים וכו') שבחרתם. מומלץ ליצור לפחות שתי מודעות לכל סדרת מודעות.
פרסום בפייסבוק בפועל
אחרי שעברנו על הבסיס, הגיע הזמן להתחיל לבנות את הקמפיין שלכם בפייסבוק. יש כמה שלבים, אבל אל דאגה, זה לא מסובך.
שלב 1: צרו חשבון Meta Business Suite
Meta Business Suite הוא המרכז של כל פעילות הפרסום והניהול של העסק שלכם בפייסבוק ובאינסטגרם.
כדי ליצור חשבון:
- כנסו לקישור : https://creators.facebook.com/tools/meta-business-suite/
- לחצו על "צור חשבון".
- הזינו את הפרטים שלכם (שם העסק, השם שלכם, ואימייל).
- אשרו את האימייל.
https://business.facebook.com/latest/home
שלב 2: חברו את דף הפייסבוק שלכם
אם כבר יש לכם דף פייסבוק עסקי, חברו אותו ל-Meta Business Suite.
כך עושים זאת:
- ב Meta Business Suite עברו להגדרות (Settings).
- בצד שמאל, תחת "חשבונות", לחצו על "דפים".
- לחצו על "הוסף" ובחרו את הדף שלכם.
אם אין לכם דף, תוכלו ליצור אחד כאן או לבקש גישה לדף קיים.
שלב 3: צרו חשבון מנהל מודעות
בשלב זה, תידרשו ליצור חשבון מנהל מודעות, שדרכו תנהלו את קמפייני הפרסום שלכם.
כך עושים זאת:
- ב Meta Business Suite עברו אל "חשבונות" ובחרו ב"חשבונות מודעות".
- לחצו על הכפתור "הוסף".
- הזינו את הפרטים הנדרשים: שם החשבון, מטבע ואזור זמן.
- תצטרכו לציין אם אתם מפרסמים עבור העסק שלכם או עבור חברה אחרת.
- הוסיפו משתמשים לחשבון המודעות והגדירו את רמות הגישה שלהם. מומלץ לתת לעצמכם הרשאות מלאות לפני הוספת משתמשים אחרים.
מנהל המודעות נראה כך:
שלב 4: הוסיפו את פיקסל הפייסבוק לאתר שלכם
בשלב זה, נתקין את פיקסל הפייסבוק באתר שלכם. למרות שזה לא חובה בשלב זה, מומלץ לעשות זאת מוקדם ככל האפשר.
פיקסל הפייסבוק הוא קוד קטן שמספק לפייסבוק מידע על פעולות המבקרים באתר שלכם לאחר שלחצו על המודעה. מידע זה חשוב מכמה סיבות:
- הוא מאפשר לכם לבצע אופטימיזציה למודעות שלכם ולהשיג תוצאות טובות יותר.
- הוא מסייע ביצירת קמפייני רימרקטינג, שמציגים מודעות ממוקדות למבקרים שביצעו פעולות מסוימות באתר שלכם.
כדי להתקין את הפיקסל:
- במנהל האירועים של פייסבוק, עברו אל "מקורות נתונים" ובחרו "פיקסלים".
- לחצו על "הוסף".
- פייסבוק תציע לכם שתי אפשרויות: התקנה ידנית או אינטגרציה אוטומטית. אם אתם חדשים בתחום, האפשרות האוטומטית לרוב פשוטה ומהירה יותר.
- אם בחרתם באפשרות האוטומטית, תוכלו לבחור מבין מספר פלטפורמות ושותפים, כמו WordPress, Shopify, Magento, WooCommerce, Google Tag Manager ועוד.
- אם האפשרות האוטומטית לא זמינה, תצטרכו ליצור את הפיקסל ולהתקין אותו ידנית. זה דורש ידע טכני מסוים.
מבנה קמפיין פייסבוק
למשל:
שלב 5: הגדרות קמפיין חדש: בחרו את המטרה שלכם
בשלב זה, תתבקשו להגדיר את המטרה של הקמפיין שלכם.
תראו את האפשרויות הבאות:
- יצירת קמפיין חדש או סדרת מודעות.
- סוג קנייה (למשל, מכירה פומבית).
- בחירת מטרת הקמפיין (6 אפשרויות: מודעות, תנועה, מעורבות, לידים, קידום אפליקציה, מכירות).
בחרו את המטרה המתאימה ביותר ליעדים העסקיים שלכם.
שלב 6: בחרו הגדרה לקמפיין
הגדרות מומלצות היא אופציה טובה למתחילים, אך קמפיין תנועה ידנית מספק הרבה יותר גמישות.
שלב 7: בחרו שם לקמפיין
בחירת שם ברור לקמפיין היא חשובה כדי שתוכלו לעקוב אחריו ולנתח את ביצועיו בהמשך.
הנה כמה טיפים לבחירת שם טוב לקמפיין:
- היו ספציפיים: כללו בשם פרטים כמו מטרת הקמפיין (למשל, "המרות אתר"), קהל היעד ("נשים 25-35"), או תקופת זמן ("סייל סוף שנה").
- היו עקביים: השתמשו בפורמט אחיד לשמות הקמפיינים שלכם כדי לשמור על סדר.
- השתמשו בקיצורים רלוונטיים: אם יש קיצורים מקובלים בעסק שלכם, אפשר להשתמש בהם כדי לקצר את השם.
שם ברור יחסוך לכם זמן ומאמץ בניתוח התוצאות וניהול הקמפיינים העתידיים.
שלב 8: צרו קבוצת מודעות
קבוצת המודעות מגדירה את הפרטים הטכניים של המודעות שלכם, כולל מי יראה אותן, איפה הן יוצגו וכמה תשלמו עבורן.
-
בחירת מיקום המרה:
ציינו היכן אתם רוצים שהפעולה החשובה (המרה) תתרחש. האפשרויות הן:
-
- אתר
- אפליקציה
- וואטסאפ או מסנג'ר
- אינסטגרם
- שיחות
-
בחירת יעד ביצועים:
הגדירו את המטרה שלכם עבור ביצועי המודעות בהתאם למטרת הקמפיין שבחרתם בשלב 5.
-
בחירת תקציב ולוח זמנים:
קבעו כמה אתם רוצים להוציא וכמה זמן הקמפיין יפעל:
-
- תקציב יומי: סכום כסף מקסימלי שתוציאו בכל יום. מתאים לניסוי וטעייה ולגמישות.
- תקציב כולל: סכום כסף מקסימלי שתוציאו במשך כל תקופת הקמפיין. מתאים לקמפיינים עם מסגרת זמן ותקציב מוגדרים.
- המלצה: התחילו עם תקציב יומי של 25-50 ש"ח והתאימו אותו בהתאם לתוצאות.
- תאריך התחלה וסיום: קבעו מתי הקמפיין יתחיל ומתי יסתיים.
-
קביעת קהל היעד:
הגדירו את האנשים שאתם רוצים שהמודעות שלכם יגיעו אליהם:
-
- פרמטרים בסיסיים: גיל, מין, מיקום גיאוגרפי ותחומי עניין.
- דיוק בפייסבוק: פייסבוק מאפשרת מיקוד מדויק מאוד על סמך המידע שמשתמשים משתפים בפלטפורמה.
- סוגי קהלים:
- קהל ליבה: מבוסס על נתונים דמוגרפיים ותחומי עניין שהוגדרו.
- קהל קיים: מיועד לרימרקטינג (שיווק חוזר לאנשים שכבר הכירו את העסק שלכם), ודורש התקנת פיקסל פייסבוק באתר.
- קהל דומה (Lookalike): פייסבוק מוצאת אנשים עם מאפיינים דומים לקהל הקיים או ללידים שלכם.
-
בחירת מיקום הצגת המודעות:
החליטו היכן המודעות שלכם יופיעו:
-
- מיקומים אוטומטיים: פייסבוק ממקמת את המודעות באופן אוטומטי במקומות שבהם סביר להניח שהן ישיגו את התוצאות הטובות ביותר. זוהי ברירת מחדל מומלצת למתחילים.
- מיקומים ידניים: אתם בוחרים באופן ספציפי היכן המודעות יוצגו בפייסבוק (למשל, פיד, סטוריז, סרטונים). לאחר שתצברו ניסיון, בחירה ידנית יכולה לעזור לכם לנצל בצורה מיטבית את מיקומי הפרסום.
שלב 9: עצבו את המודעה
זה השלב שבו אתם יוצרים את המודעה בפועל, האלמנטים הגרפיים והטקסטואליים שהקהל שלכם יראה.
קביעת זהות
- דף פייסבוק: בחרו את דף הפייסבוק העסקי שייצג את המודעה.
- חשבון אינסטגרם (אופציונלי): אם רלוונטי, חברו גם את חשבון האינסטגרם העסקי שלכם כדי שהמודעה תוכל להופיע גם שם.
בחירת פורמט המודעה
החליטו אם ליצור מודעה חדשה מאפס או לקדם פוסט קיים מהדף שלכם.
- יצירת מודעה: מאפשרת לכם להתאים אישית את כל האלמנטים של המודעה במיוחד עבור הקמפיין.
- קידום פוסט: משתמש בפוסט שכבר פורסם בדף שלכם ומציג אותו לקהל רחב יותר.
הוספת קריאייטיב (אם בחרתם ליצור מודעה)
- תמונה או סרטון: העלו את התוכן הויזואלי של המודעה. הקפידו על איכות גבוהה ורלוונטיות למסר.
- טיפ: התאימו את גודל התמונה/סרטון לדרישות הפלטפורמה כדי למנוע עיוותים.
כתיבת טקסט המודעה
צרו טקסט קצר ואיכותי שימשוך את תשומת הלב ויעביר את המסר שלכם:
- כותרת ראשית (Headline): עד 40 תווים. צריכה להיות קליטה ומושכת.
- טקסט ראשי (Primary Text): עד 125 תווים. מספק פרטים נוספים ומניע לפעולה.
- תיאור (אופציונלי): עד 30 תווים. טקסט קצר נוסף שמופיע מתחת לכותרת.
- טיפ: התמקדו בתועלת ללקוח ובקריאה ברורה לפעולה.
בחירת קריאה לפעולה (Call to Action – CTA)
כפתור או טקסט שמנחה את המשתמשים לבצע פעולה (למשל, "למידע נוסף", "קנה עכשיו", "צור קשר"). בחרו את הCTA המתאים ביותר למטרת הקמפיין.
הוספת אלמנטים נוספים (תלוי בסוג המודעה)
- דף נחיתה (Landing Page) : הקישור שאליו יגיעו המשתמשים לאחר הקליק על המודעה. ודאו שהוא רלוונטי למודעה ומותאם למטרות ההמרה.
- פרמטרים למעקב (Tracking Parameters) : אם אתם משתמשים במערכות מעקב חיצוניות (כמו Google Analytics), הוסיפו פרמטרים כדי לעקוב אחר מקור התנועה והביצועים של המודעה.
שלב 10: עצות נוספות
הקמפיין שלכם צריך להיות ברור, ממוקד ועם מטרה ספציפית.
בצעו מחקר על קהל היעד שלכם כדי ליצור מודעה רלוונטית.
השתמשו בתמונות וסרטונים איכותיים ומושכים את העין.
עקבו אחר תוצאות הקמפיין והתאימו אותו לפי הצורך.
חשוב לדעת: האלגוריתם לניתוח החזר ההשקעה (ROI) שופר, ומציע המלצות מבוססות AI (ספטמבר 2024), המאפשרות אופטימיזציה מתקדמת של קמפיינים.
אופטימיזציה לשיפור תוצאות הקמפיין
ניהול קמפיינים מוצלחים בפייסבוק דורש מעבר ליצירת מודעות מושכות. ניתוח נתונים ומעקב אחר ביצועים הם קריטיים להבנת אפקטיביות הקמפיינים שלך, ולביצוע התאמות ושיפורים נדרשים.
המדד החשוב ביותר: החזר על השקעה (ROI)
ROI הוא המדד המכריע בהערכת הצלחת קמפיין. הוא משקף את היחס בין ההכנסות שהושגו מהקמפיין לבין ההוצאות שהושקעו בו.
המדד החשוב ביותר: החזר על השקעה(ROI)
- ROI הוא המדד המכריע בהערכת הצלחת קמפיין. הוא משקף את היחס בין ההכנסות שהושגו מהקמפיין לבין ההוצאות שהושקעו בו.
- חישוב ROI : (הכנסות – הוצאות) / הוצאות
-
דוגמה:
- הוצאת 50 ש"ח על פרסום בפייסבוק.
- 2 מכירות בוצעו כתוצאה מהקמפיין, במחיר 25 ש"ח כל אחת.
- סך ההכנסות: 50 ₪.
- (50 – 50) / 50 = 0 על פי ה ROI לא הפסדת ולא הרווחת.
-
חשיבות ROI:
- ROI חיובי: הקמפיין רווחי.
- ROI שלילי: הקמפיין מפסיד.
- ROI מאפשר השוואה בין קמפיינים שונים.
הצגת נתונים בפייסבוק
- טבלאות נתונים במנהל המודעות:
- מציגות נתונים ברמת הקמפיין, סדרת מודעות ומודעה.
- ניתן לסנן לפי זמן, פרמטרים (מין, גיל, מיקום) ועוד.
- ניתן להתאים אישית עמודות וסדרן.
- פירוט נתונים:
- מאפשר ניתוח מעמיק יותר של קהלים, שעות פעילות, מודעות יעילות ועוד.
ניתוח נתונים
-
זיהוי מגמות:
- אילו קהלים מגיבים טוב יותר?
- באיזו שעה יש הכי מעורבות?
- איזו מודעה הכי רלוונטית?
-
השגת תובנות:
- מה גורם להמרות?
- מה גורם לקליקים?
- מה ניתן לשפר?
-
ביצוע שינויים:
- אופטימיזציה של סדרות מודעות ומודעות.
- שיפור ה-ROI.
טיפים לאופטימיזציה
- התמקדו ב-ROI:
- זהו המדד החשוב ביותר.
- ודאו שהקמפיינים שלכם רווחיים.
- נתחו נתונים באופן קבוע:
- עקבו אחר ביצועים לאורך זמן.
- זהו מגמות ותובנות.
- התאימו את הקמפיינים בהתאם:
- השתמשו בנתונים כדי לשפר את הביצועים.
- הגדילו תקציבים לקמפיינים מוצלחים.
- השתמשו בכלים זמינים:
- פייסבוק מציעה מגוון כלים לניתוח נתונים.
- כלים חיצוניים יכולים לספק תובנות נוספות.
יצירת קהלים מתקדמים בפייסבוק (כולל רימרקטינג)
מדריך זה מיועד למי שכבר מכיר את יסודות הפרסום בפייסבוק ומעוניין להעמיק את הבנתו ביצירת קהלים מתקדמים, כלי רב עוצמה המאפשר להגיע לקהל מדויק ורלוונטי יותר.
קהלים מותאמים אישית
-
קהל על פי קובץ לקוח:
- העלאת רשימת לקוחות קיימים (מיילים או טלפונים)
- יצירת קהל מותאם אישית לפילוח מדויק
- אפשרויות מתקדמות: עדכון ידני, העתקה והדבקה, חיתוך לפי גיל,
מיקום ועוד.
-
קהל על פי מעורבות:
-
מעורבות בסרטון:
- יצירת קהל מצופים (משך צפייה)
- בחירת סרטון ספציפי
- הגדרת טווח זמן (עד 365 ימים)
- יצירת משפך שיווקי אוטומטי
-
מעורבות בדף פייסבוק:
- יצירת קהל ממעורבים (ביקורים, לייקים, תגובות, לחיצות)
- בחירת טווח זמן (עד שנה)
- אפשרויות חיתוך מתקדמות (הכללה/אי הכללה)
-
מעורבות באינסטגרם:
- יצירת קהל ממעורבים בפרופיל עסקי
- פונקציונליות זהה למעורבות בדף פייסבוק
טיפים ליצירת קהלים מותאמים אישית
- הגדירו את המטרות שלכם: מה אתם רוצים להשיג באמצעות הקמפיין?
- בחרו את סוג הקהל המתאים: קובץ לקוח, מעורבות, רימרקטינג ועוד.
- הגדירו את תנאי הקהל בצורה מדויקת: גיל, מין, מיקום, תחומי עניין ועוד.
- השתמשו באפשרויות חיתוך מתקדמות: שילוב תנאים ("כלשהו" או "הכל").
- תנו שם ברור לקהל: קל לזיהוי ולניהול.
- עקבו אחר ביצועי הקהל: ניתוח נתונים ושיפור מתמיד.
קהלים דומים (Lookalike)
-
זיהוי קהל חדש בעל התנהגות דומה לקהל קיים:
- יעיל יותר מתחומי עניין.
- מתאים לקהלים גדולים ומעורבים (100-1,000+).
- מומלץ לקהל איכותי (לדוגמה, לקוחות משלמים).
-
הגדרת קהל דומה:
- בחירת קהל מקור (קהל מותאם אישית).
- בחירת מיקום (ישראל).
- בחירת גודל הקהל (1%-3% מומלץ).
- אפשרויות מתקדמות: יצירת קהלים בגדלים שונים.
-
טיפים ליצירת קהלים דומים:
- השתמשו בקהל מקור איכותי ורלוונטי.
- בחרו גודל קהל מתאים למטרות שלכם.
- עקבו אחר ביצועי הקהל ופרסמו לו מודעות מותאמות.
רימרקטינג
שיווק מחדש לאנשים שכבר הביעו עניין בעסק. יעיל מאוד להגדלת המרות ומכירות.
אפשרויות רימרקטינג
- קהל על פי מעורבות (צפייה בסרטון, ביקור בדף).
- קהל על פי קובץ לקוח (העלאת רשימת לקוחות קיימים).
- פיקסל פייסבוק (מעקב אחר גולשים באתר).
טיפים לרימרקטינג
-
צרו קהלים מותאמים אישית לכל קמפיין רימרקטינג:
- פילחו את הקהל לפי רמת המעורבות (צופים מזדמנים vs. צופים מושבעים).
- התאימו את המסרים וההצעות לכל קבוצה.
-
השתמשו במודעות מותאמות לקהל ולשלב בתהליך הרכישה:
- הציגו מודעות דינמיות עם מוצרים/שירותים שרלוונטיים לגולש.
- השתמשו בקריאה לפעולה ברורה (CTA).
- הציעו הטבות מיוחדות לקהל רימרקטינג.
-
עקבו אחר ביצועי הקמפיין ופרסמו מודעות מותאמות:
- ניתוח נתונים: תגובות, קליקים, המרות.
- אופטימיזציה של המודעות והקהל.
- שיפור מתמיד של תוצאות הקמפיין.
לסיכום:
יצירת קהלים מתקדמים היא כלי רב עוצמה המאפשר לכם להגיע לקהל מדויק ורלוונטי יותר, להגדיל את המודעות למותג ולשפר את תוצאות הפרסום שלכם.
בהצלחה!
ביבליוגרפיה
- Meta for Business – מרכז העזרה הרשמי של פייסבוק לעסקים ופרסום –
https://www.facebook.com/business/help
- StartCounter – נתח שוק של פייסבוק בישראל (נכון למרץ 2025) –