מודעות תמונה בפייסבוק – מדריך לעסקים קטנים

רוצים לקדם מוצר או שירות שלכם? מודעת תמונה בפייסבוק תוכל לחשוף אתכם בקלות לקהלים חדשים. איך עושים את זה נכון? קבלו את המדריך המלא. כתבה ראשונה בסדרה

מאת: 
זמן קריאה: 01:03 דק

2 מיליארד משתמשים פעילים בפייסבוק מהווים כוח חברתי וכלכלי עצום. לא פלא שבעלי עסקים רבים עומדים נבוכים מול שלל האפשרויות שמציעה הרשת החברתית. "בעקבות עדכונים שנעשו בפייסבוק, הפוסטים שתפרסמו בעמוד שלכם יגיעו באופן אורגני רק ל- 2-3 אחוזים מהקהל שלכם", מסביר אורן והב, מנהל מחלקת קמפיינים בבזק לעסקים קטנים, "סוג המודעות שתבחרו נגזר מהשאלה מה מטרת הקמפיין שלכם. אם תרצו להשיג לידים תשתמשו באפשרות אחרת מאשר אם תרצו להשיג חשיפה.  שתי מטרות לקמפיין יכולות להגדיל את מספר הלייקים בעמוד או להגדיל את החשיפה של התוכן שאתם מפרסמים. קידום פוסטים יבטיח שקהל היעד שלכם ייחשף לתוכן".

בכתבה זאת נערוך היכרות על קצה המזלג עם חלק מהאפשרויות העומדות בפניכם ונתמקד באפשרות הבסיסית ביותר: מודעת תמונה.

 

דוגמאות לסוגי קמפיינים שמציע פייסבוק

קמפיין תנועה: תפקידו להזרים תנועה לאתר שלכם או להגדיל את כמות המבקרים בו או לשלוח משתמשים לדפי נחיתה. קמפיין תנועה מתבצע באמצעות מודעת תמונה, מודעת וידיאו או מודעת קרוסלה. מודעת וידאו, מציגה את המוצר או השירות בצורה דינמית באמצעות סרטון. מודעת קרוסלה מציגה את המוצר באמצעות תמונות או סרטונים (מקסימום 10) בכמה וריאציות. מודעת תמונה כוללת תמונה וכותרת.

קמפיין קידום מכירות: מציע הנחה או מבצע מיוחד.

קמפיין לידים: מעודד את הגולשים למלא טופס עם פרטי ההתקשרות שלהם מבלי לצאת מהפלטפורמה של פייסבוק. זוהי דרך מצוינת להשיג מידע על לקוחות פוטנציאליים.

קמפיין המבוסס על קישורים: סוג מודעות שעוזר לקדם אתרים חיצוניים באמצעות הפניית המשתמשים לדפי נחיתה או לפוסטים של הבלוג שלכם. אפשר להשתמש בו במיקומים שונים בפייסבוק ולהגיע לקהל רחב יותר. רק זכרו לענות לתגובות.

קמפיין מסנג'ר/ ווטסאפ: מאפשר אינטראקציה עם לקוחות פוטנציאליים באמצעות המסנג'ר או הווטסאפ.

מדוע לבחור במודעת תמונה?

בגלל הפשטות: "תמיד נעדיף שתשתמשו בתמונה של הלקוח או של המוצר מאשר תמונה גנרית מהמאגר של פייסבוק", מסביר והב, "ברגע שמשלבים את הטקסט המתאים בתוך התמונה הביצועים של המודעה אפקטיביים יותר. אם אתה יועץ משכנתאות, למשל, פרסם צילום שלך לצד הכיתוב 'ככה חסכתי לאיקס 200 אלף שקל'. המודעה משדרת אמינות ויותר אנשים יתחברו אליה".

בגלל היעילות: תמונה אחת שווה אלף מילים. מחקר של פייסבוק הראה כי הפורמט הזה יעיל להגדלת המודעות למותג.

בגלל הגמישות: המודעה מתאימה למטרות שיווקיות רבות (לעורר מודעות, לעודד מכירות, לבנות רשימת תפוצה של לקוחות פוטנציאליים ועוד).

 

איך לבחור את התמונה הנכונה?

שתהיה איכותית וברזולוציה גבוהה ומתאימה לתנאים של פייסבוק.

שתהיה ממוקדת במוצר או בשירות שלכם.

שהצבעים יתאימו לתוכן: למשל, גוונים חזקים למבצע קיץ או צבעי פסטל רגועים למודעת ספא.

שתמשוך את העין.

שתהיה רלוונטית לעסק שלכם: מוכרים מזון? פרסמו תמונה מגרה של אוכל.

שתהיה רלבנטית לקהל היעד שלכם. מוכרים אופנה לבנות +50? תמונת דוגמנית לא צעירה.

שתעורר את הרגש שלכם: רוצים לפרסם חופשה ביוון? צלמו ים תכול ורגוע, שעל חופו זוג מתרווח בכיסאות נוח לוגמים שייק מגרה. התמונה הזאת תגרום לכל גולש שמתכנן לצאת לחופשה לפנטז על עצמו בסיטואציה הזאת. הרגש שיתעורר יניע לפעולה.

  • הערה: חשוב שתוודאו שהתמונות שבחרתם פטורות מזכויות יוצרים.

 

איך לערוך את התמונה למודעה?

באמצעות תוכנת עריכה תמונה כמו Photoshop או GIMP או באמצעות שירותי עריכה מקוונים.

הטיפים ליצירת מודעה אפקטיבית:

  • התמקדו במוצר או בשירות המוצע.
  • השתמשו בכותרת קצרה ותמציתית.
  • הוסיפו כפתור קריאה לפעולה (CTA): למשל, "הירשמו כאן".
  • בצעו אופטימיזציה של המודעה לצפייה גם במסך הקטן של הטלפון הנייד.
  • צרו בידול. והב: "תמחישו לגולש למה כדאי לבחור בכם. האם אתם מציעים הנחה חריגה מיוחדת? או האם אתם עושים משלוחים לכל הארץ בזמן שמתחרים שלכם עובדים רק באזור מסוים".
  • השתמשו בשאלה: "התחילו את התוכן בשאלה. באופן טבעי הוא יענה עליה בראשו וכך כבר תפסתם את תשומת ליבו. מומלץ לתת מענה מיידי שיעודד אותו לקבל תשובה באמצעות רכישה, הורדת מדריך או הרשמה לסדנא שלכם".
  • השתמשו במספרים: מומחים בתחום השיווק מצאו שמספרים שיופיעו בתוך תוכן של מודעה, יבלטו יותר בעיני הגולש ויעזרו להחדיר את המסר לתודעה. והב: "העין שלנו כבר רגילה לסנן פרסום אבל מספרים עדיין לוכדים את תשומת ליבנו ומעבירים את המסר בקלות. אין צורך בנתונים מסובכים מדי אלא במספרים פשוטים כמו כמויות, אחוזים ומחירים".
  • דברו בגובה העיניים. "במודעה ממומנת אין סיבה להכניס מושגים מקצועיים גבוהים או ידע אינטלקטואלי מתוך העולם שלכם. זה מסבך ומיותר. דברו בשפה פשוטה שגם ילד יוכל להבין מה אתם מוכרים".
  • תבהירו מה אתם רוצים: "הגולש חייב להבין מה אתם מצפים ממנו לעשות. תדריכו אותו לפעולה אחת פשוטה שאתם רוצים שיעשה: הרשמה, קנייה או הורדה. אל תטריחו אותו בכמה פעולות במקביל".
  • תוכן מתאים לתמונה: "שימו לב שהתמונה או הגרפיקה שאתם משתמשים בה מתאימה לטקסט שלכם. תמונה מתאימה תעצים את המסר".

 

איך לבדוק את הביצועים של המודעה?

"בדיקת הביצועים תהיה בהתאם למטרת הקמפייין", מסביר והב, "אם אנו רוצים לקבל לידים, נבדוק איזה מודעה הביאה הכי הרבה לידים וכו'".

בדו"חות של מנהל המודעות בפייסבוק תמצאו, בין היתר, את המידע הבא:

  • חשיפה: מספר האנשים שראו את המודעה.
  • קליקים: מספר האנשים שלחצו על המודעה.
  • עלות ללקוח פוטנציאלי (CPL): העלות הממוצעת עבור כל אדם שהקליק על המודעה.
  • שיעור הקלקות ל-1,000 חשיפות (CTR): שיעור האנשים שהקליקו על המודעה ביחס להיקף ההופעות שלה
  • עלות לקליק (CPC): כמה שילמתם על כל קליק על המודעה.
  • המרות: מספר האנשים שביצעו את הפעולה הרצויה, כמו רכישה או הרשמה לניוזלטר לאחר לחיצה על המודעה.
  • עלות להמרה (CPA): העלות הממוצעת עבור כל אדם שבצע את הפעולה הרצויה.
  • עלות ל-1,000 הופעות (CPM): כמה שילמתם על כל 1,000 הופעות של המודעה.

בנוסף, תוכלו להשתמש בכלי ניתוח של מנהל המודעות כדי לקבל תובנות נוספות על המתעניינים במודעה שלכם כמו: גיל, מין ומיקומים גאוגרפיים.

 

היכן מוצגת המודעה?

ניתן לשלוט במיקום המודעה בפייסבוק על ידי בחירה במיקומים ספציפיים או שילוב ביניהם. "יכול להיות שבהתחלה תפרסמו בכל הסגמנטים של פייסבוק ובהמשך תגלו שתנועת הלקוחות איכותית יותר בסגנט מסוים", מסביר והב, "במקרה כזה תתמקדו במיקום שהעניק לכם יותר תנועה".

הנה כמה אפשרויות למיקום המודעה שלכם:

פיד החדשות בפייסבוק.

הפיד של אינסטגרם.

Marketplace:  מעין קניון וירטואלי המאפשר לקנות ולמכור מוצרים בקלות.

 Stories: מודעות תמונה ב-Stories יהיו גלויות למשך 5 שניות או עד שהמשתמש יחליק כדי לצאת מהסטורי.

Meta Audience Network : (רשת קהלים, בעברית) מאפשרת להציג את המודעה שלכם

באתרים ובאפליקציות שעובדים עם פייסבוק.

כתבות נוספות בנושא
פרסום ושיווק דיגיטלי

 דילוג לתוכן