ידע זה כוח: הקשר בין דאטה פלנינג לעסק שלכם
אתם אולי מניחים שאתם מכירים את הלקוחות, את הצרכים שלהם ואת הדרך הנכונה לפרסם עבורם. אבל עד כמה האינטואיציה מבוססת על נתונים בשטח, ואיזה מידע יכול לעזור לכם לקראת הקמפיין הבא?
תוכן עניינים; ניתן לדלג לתוכן הרלוונטי
דני שוקל לפתוח פיצרייה בעיר מגוריו. רגע לפני שהוא ייצא לחפש מקום ולקחת הלוואה, הוא יתחיל באיסוף נתונים שיעזרו לו בקבלת ההחלטה. נתונים כאלה יתייחסו בין היתר לצורך בעסק נוסף בתחום המזון באזור, למתחרים, לאופי השכונה וכדומה. מדובר במידע שילווה את העסק של דני גם בהמשך הדרך, והוא כמובן לא לבד.
עסקים נבנים על בסיס נתונים ומחקר מקדים, וזקוקים למידע רציף ועדכני לאורך כל שלבי הפעילות שלהם. מדובר בכלי משמעותי שעוזר להם לקבל החלטות, להכיר את פרופיל הלקוח הממוצע ולהבין מה מעניין אותו.
ומה קורה אונליין?
אם נעביר את הצורך הזה לפעילות של עסקים ברשת, נראה שנתונים הם גם הבסיס לכל קמפיין שרץ בגוגל, בפייסבוק ובפלטפורמות נוספות. בעזרת המידע הנכון, עסקים יכולים לקבל תובנות בנוגע להתנהגות של הלקוחות הפוטנציאליים שלהם ברשת, כולל מה הם מעדיפים, מה מניע אותם לקנות באתר ועוד. הנתונים הנכונים יכולים להתבסס על פרמטרים שונים כמו נטישות סלי קניות, סקרי שביעות רצון, נתוני פתיחת מיילים ומידע שנאסף במהלך קמפיינים קודמים.
כל אלה מיועדים לשפר את שיעורי ההמרה בקמפיין הבא, להרחיב את כמות המתעניינים ולהגדיל רכישות. דאטה פלנינג משרת בדיוק את המטרות האלה.
אז מה זה בעצם דאטה פלנינג?
דאטה פלנינג הוא למעשה תחום שמתרכז בנתונים עסקיים, ומלווה את התהליך של הקמת מאגר נתונים, ארגון, אחסון וניתוח שלו. הוא נועד לעזור לכם להבין לאילו נתונים אתם זקוקים כדי להניע את הקמפיין הבא למשל, כיצד הם ייאספו ובאיזו תדירות, היכן הם יאוחסנו, באילו צורות הם יעובדו, וכמובן גם איך לאבטח אותם.
נתונים עדכניים יכולים לעזור לעסקים להשיג יתרון תחרותי, לזהות טרנדים, להיחשף לשינויים בהעדפות הלקוחות ולדעת איך להתייעל. חלק מהעסקים הקטנים לא בהכרח מקדישים מחשבה לנושא ומקבלים החלטות "תוך כדי תנועה", אבל מדובר כמובן בטעות. התבססות על נתונים ואיסוף מידע כבר בתחילת הדרך, יעזרו לכם להתנהל בצורה חכמה יותר עם הכסף והזמן שלכם – שהם אלמנטים משמעותיים במיוחד לעסקים שעושים את צעדיהם הראשונים.
מאיפה מתחילים?
דאטה פלנינג מתחיל בדרך כלל בקביעת שיטות לאיסוף נתונים, ממשיך לחשיבה על הארגון שלהם, ומוביל לטכניקות של ניתוח ועיבוד במטרה להגיע לתובנות המתאימות וליישם אותן כחלק מהאסטרטגיה השיווקית של העסק.
בתור בעלי עסק קטן, ייתכן שתרצו להיעזר באנשי מקצוע כדי להתאים ולהתניע תהליכי דאטה פלנינג גם בעסק שלכם. עסקים שעובדים עם המומחים של B144, נהנים משקיפות מלאה וקבלת עדכונים לגבי כל שלבי הקמפיינים – כולל דוחות מעקב ובקרה הכוללים מידע רלוונטי שיכול לסייע להם בקמפיינים הבאים.