מה חדש בגוגל? הכירו את החידושים המובילים של גוגל ל-2023

כדי לייצר קמפיין מצליח שכולם ידברו עליו, אתם צריכים להכיר את כל השינויים והעדכונים מבית גוגל. איזה חידושים צפויים להשפיע על בעלי עסקים בשנה הקרובה ומה כדאי לדעת עליהם?

מאת: 
ינואר 2023
זמן קריאה: 00:57 דק

2023-01-29T11:44:14+02:00

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/google-ads-and-ppc/%d7%9e%d7%94-%d7%97%d7%93%d7%a9-%d7%91%d7%92%d7%95%d7%92%d7%9c-%d7%94%d7%9b%d7%99%d7%a8%d7%95-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%97%d7%99%d7%93%d7%95%d7%a9%d7%99%d7%9d-%d7%94%d7%9e%d7%95%d7%91%d7%99%d7%9c%d7%99/

מנהלי קמפיינים מתמחים לא רק בתפעול הקמפיין הבא שלכם, אלא גם במעקב אחרי החידושים וההפתעות שגוגל עובדת עליהם. רגע אחרי שנפרדנו מהשנה החולפת, אלה כמה מהעדכונים שהחברה שחררה לאחרונה, והדרך שבה הם ישפיעו על בעלי עסקים: 

 

פרידה מ"קהלים דומים"

הפיצ'ר קהלים דומים (Similar Audiences) שהושק ב-2017, מאפשר למפרסמים לטרגט גולשים על בסיס החיפושים שלהם בגוגל. הכוונה לגולשים שלא ביקרו באתר שלכם, אבל שהחיפושים שלהם דומים לאלה של שגולשים שכן בחרו לבקר בו. ב-1 במאי 2023 האפשרות הזו תיסגר, ובגוגל מסבירים שהמטרה היא להגיע לקהלים הרלוונטיים בדרכים חדשות, כמו אופטימיזציית טרגוט או הרחבת קהלים.

 

אופטימיזציית טרגוט

המערכת תטרגט אנשים שהסיכוי שישלימו המרה הוא הגבוה ביותר.

הרחבת קהלים

אפשרות שתופיע בתהליך בחירת הקהלים, כחלק מהעבודה עם גוגל אדס. האפשרות מיועדת לעזור למפרסמים ליהנות מפוטנציאל חשיפה גבוה יותר, בתהליך פשוט יותר מזה שכלל הפיצ'ר של "קהלים דומים".

  • עדיין משתמשים ב"קהלים דומים"? קמפיינים פעילים יוכלו להשתמש בכלי הזה עד ה-1 באוגוסט, ורק לאחר מכן הוא יוסר באופן רשמי מכל הקמפיינים העתידיים.

שינויים עיצוביים שפועלים לטובת עסקים

החוויה הוויזואלית היא מאפיין שגוגל שמה עליו דגש באופן קבוע. כדי לקדם אותו גם השנה, בחברה הכריזו על הטמעת שינויים עיצוביים שישולבו גם בחיפושים עצמם וגם במודעות גוגל. ברשימת השינויים מופיעה בין היתר הדגשה של שמות עסקים ולוגואים בתוצאות החיפוש, כדי לחזק את הנראות שלהם, לבנות זהות מותג ולהקל על המשתמשים למצוא אותם.

עדכון "התוכן המועיל" ממשיך להשפיע על תוצאות החיפוש

באוגוסט האחרון השיקה גוגל את "עדכון התוכן המועיל", שנועד להפחית בתוכן שיווקי שמתמקד בעיקר בשיבוץ מילות מפתח. המטרה היא לאפשר למערכות של גוגל לזהות באופן אוטומטי תוכן בעל ערך מוסף נמוך, ולהציג לפניו אתרים בעלי תוכן איכותי יותר. חשוב לציין שהמטרה היא להשפיע על דירוג האתר כולו, ולא רק על העמודים בהם נכלל תוכן בעייתי.

 

בגוגל מקווים להשתמש בעדכון כדי לעודד בעלי עסקים לשלב תוכן מעניין, מעשיר ורלוונטי, ולוותר על תוכן שאין לו מה להציע לגולשים. בגוגל הכריזו שהעדכון מיושם תחילה על אתרים הכוללים תוכן באנגלית, והכוונה היא להרחיב אותו בהמשך גם לשפות נוספות. בשלב הראשון יישמו את העדכון על אתרים הכוללים תוכן באנגלית, וב-5 בדצמבר האחרון השיקה גוגל גרסה משופרת שפועלת על כל השפות – כולל עברית.

  • המסקנה: 2023 היא הזמן שלכם לייצר תוכן מקורי ושימושי יותר גם בעברית, שלפי גוגל "נכתב על ידי אנשים, ועבור אנשים".

מה מאפיין תכנים מועילים?

  • אלה תכנים שימושיים עבור קהל היעד שלכם, שעוסקים בנושאים שמעניינים אותו.
  • הם אינם מפזרים הבטחות ללא כיסוי, וכוללים התייחסות לכל הנושאים שקהל היעד ציפה להם.

עדכונים בקמפיינים מסוג פרפורמנס מקס (Performance Max)

קמפיין פרפורמנס מקס נעזר בלמידה האוטומטית של גוגל, כדי לחשוף גולשים רלוונטיים למודעות בכל ערוצי הפרסום השונים – החל מחיפוש בגוגל, דרך יוטיוב ועד לג'ימייל, ללא צורך לייצר קמפיין נפרד לכל פלטפורמה. האפשרות להשתמש בקמפיינים כאלה יצאה לדרך במהלך 2022, ומפרסמים יכלו להשתדרג אליהם באופן עצמאי בחודשים האחרונים. אז מה ישתנה השנה? מי שעדיין לא ביצע את המעבר, יועבר באופן אוטומטי במהלך 2023 – למרות שעדיין לא נקבע תאריך מסוים. מה שאומר שאם אתם עדיין לא שם, כדאי שתהיו מוכנים לשינויים אפשריים.

האם זה אומר שאפשר לעבוד בשיטת "שגר ושכח"?

למרות שאוטומציה מיועדת לפשט תהליכי עבודה, במקרה של קמפיינים זה לחלוטין לא אומר שניתן לוותר על עין מקצועית. קמפיינים מוצלחים מבוססים על מינוף הטכנולוגיה החדשה לצרכים שלכם, בעזרת הזנת מידע והערכת הביצועים לצורך הסקת מסקנות. במילים אחרות, כדי להגיע לתוצאות אתם חייבים להישאר עם אצבע על הדופק.

 

B144 עסקים
פתרונות פרסום דיגיטליים

כתבות נוספות בנושא
פרסום ממומן בגוגל

 דילוג לתוכן