מספרים רבותיי, מספרים: למה חשוב לעקוב אחרי ביצועי הקמפיין, ואיך עושים את זה?

הגדרת מטרות, פילוח קהלי יעד וניסוח טקסטים שיווקיים, הם הבסיס ליצירת קמפיין חדש לעסק שלכם. אבל מה לגבי השלב הבא? כך תדעו מה מצב הקמפיין בכל רגע נתון, מבלי לחכות לסיום

מאת: 
יולי 2022
זמן קריאה: 00:56 דק

2022-10-13T10:28:02+02:00

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/google-ads-and-ppc/%d7%9e%d7%a1%d7%a4%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%a8%d7%91%d7%95%d7%aa%d7%99%d7%99-%d7%9e%d7%a1%d7%a4%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%9e%d7%94-%d7%97%d7%a9%d7%95%d7%91-%d7%9c%d7%a2%d7%a7%d7%95%d7%91-%d7%90%d7%97/

במציאות שמאופיינת בתחרות גדולה כל כך בין עסקים ברשת, מותגים חייבים לעשות את המרב כדי שיבחינו בהם. הדרכים האפקטיביות ביותר להגדיל חשיפה במצב כזה הן באמצעות קמפיין ממומן בגוגל או בפלטפורמות החברתיות, אבל זה כמובן לא פשוט. בעלי עסקים שרוצים למקסם את הצלחת הקמפיינים שלהם, נדרשים לעמוד בקצב של החידושים והשינויים שמתבצעים בממשקים של כל מערכת, או לחילופין לפנות אל אנשי מקצוע שמנוסים בעולמות הקידום הממומן. הבעיה היא שרבים מהעסקים מתייחסים אל השקת הקמפיין כאל נקודת הסיום, כשזה לחלוטין לא המצב.

 

רגע ההשקה מסמן את תחילתו של השלב המשמעותי השני, במסגרתו אתם חייבים לעקוב אחרי ביצועי הקמפיין ולהסיק את המסקנות הנדרשות.

 

האם לא כדאי לי להמתין עד לסיום הקמפיין?

חשוב לזכור שאין נוסחה מומלצת אחת לקמפיין מצליח, וכל קמפיין צריך להיות תפור למאפייני העסק הספציפי. בדיוק בגלל זה, בדיקת ביצועי הקמפיינים שלכם צריכה להתבצע בשתי תחנות זמן, בסיומו אבל גם במהלכו. מיפוי התוצאות בסיום הקמפיין, מאפשר לכם ללמוד וליישם לקחים לעתיד, מתוך הבנה מה עבד עבור המותג, מה פחות ולמה זה קרה. ככל שתכירו טוב יותר את תוצאות המהלכים השיווקיים שלכם, תוכלו להגיע לתובנות שיעזרו לכם לשפר את הביצועים של קמפיינים נוספים.

 

עם זאת, מומלץ לבצע את התהליך הזה גם בשלב מוקדם יותר, בזמן שהקמפיינים עדיין "רצים", כדי לענות על כמה מטרות מרכזיות:

  • מעקב אחר ההתקדמות ומדידת ביצועים – אחרי שנעצתם מטרות בתחילת הדרך, חיוני לראות אם הן מניבות את התוצאות הרצויות בזמן אמת.
  • ביצוע התאמות – איסוף המידע הנדרש בנוגע לביצועי הקמפיין, יאפשר לכם לבצע התאמות ושינויים ב"לייב". בין אם מדובר בשינוי קהלים, דיוק המסר או התאמות בנוגע לקהלי היעד. מדובר בתהליך שיעזור לכם להגיע לתוצאות טובות ולעתים גם לחסוך כסף.
  • מתן מענה רלוונטי – קמפיינים חדשים עשויים לעורר שיח בין הגולשים לבין המותג שלכם, כמו גם בינם לבין עצמם. על ידי זיהוי חוזקות או לחילופין נקודות חולשה, תוכלו להגיב להערות באותו הרגע ולספק מענה בעל ערך.

 

אילו כלי פרסום מדידים יעזרו לכם?

קמפיינים ממומנים נועדו לענות על מספר מטרות עיקריות – ליידע, לשכנע ולהזכיר לצרכנים אודות המוצר או השירות שאתם מציעים. העדפות הצרכן העדכניות הן דבר שקשה להבין ללא איסוף נתונים, ולכן הדרך היעילה ביותר לקבוע אם אותם יעדים אכן הושגו, היא לקשר את הקמפיין למדדים רלוונטיים שניתנים לכימות ולהשוואה. אלה העיקריים שבהם:

  • צפיות במודעה – כמות הפעמים שהמודעה מוצגת לגולשים.
  • שיעור הקלקות (CTR) – אחוז הפעמים שהגולשים לחצו על המודעה שהוצגה. המטרה היא למדוד את ממוצע ההקלקות לכל מאה הופעות של המודעה, במטרה לתת לכם מידע אודות אחוז המשתמשים שבחרו ללחוץ על המודעה שלכם באופן אקטיבי.
  • עלות לקליק (CPC) – העלות שאתם משלמים עבור כל הקלקה. העלות תלויה במגוון גורמים ובתחום העיסוק של המותג שלכם.
  • שיעורי המרה – אחוז המקרים שבהם המודעה מובילה לפעולות נדרשות כמו מכירה או הזנת פרטים אישיים.
  • אזכורים אודות המותג – כמות התיוגים, הקישורים והאזכורים אודות המותג שלכם, מלקוחות או מתעניינים. המטרה היא להשוות בין כמות האזכורים עד לתחילת הקמפיין, בהשוואה לכמות שלו עם עליית הקמפיין לאוויר ובסיומו.
  • התייחסויות חיוביות – בהמשך לסעיף הקודם, חשוב כמובן לגזור מתוך הנתונים את ההתייחסויות החיוביות בהשוואה לשליליות, אם ישנן כאלה. הדרך הטובה והנוחה ביותר לעשות זאת היא באמצעות משובים ותיוגים שמתקבלים ברשתות החברתיות.
  • החזר על הוצאות פרסום (ROAS) – ההכנסות שלכם חלקי עלות הפרסום שהוצאתם. המטרה היא כמובן להבין אם אופן הפרסום אכן משתלם עבורכם.

 

כמו שניתן לשים לב, חלק מהכלים מתאימים לשימוש בסיום הקמפיין, אבל רבים מהם מיעדים לשימוש גם במהלכו. כאן תוכלו להכיר מושגים נוספים שיעזרו לעשות לכם סדר בקמפיינים הבאים. היכרות איתם תאפשר לכם להבין טוב יותר על מה מדברים מנהלי הקמפיינים שלכם, במטרה להבין עוד בזמן הקמפיין אם נדרש צורך בשינויים.

 

כדי שלא תצטרכו לחכות שהקמפיין שלכם יסתיים כדי להבין "מי נגד מי", ב-B144 דאגו לכם עם כמה פתרונות מובילים. בעלי עסקים שמצטרפים אל חבילת הפרסום הממומן של B144 בפייסבוק, מקבלים דוחות מעקב ובקרה על שלבי הקמפיין ותוצאותיו, בכל זמן ובכל מקום. מותגים שבחרו לפרסם בגוגל עם B144, נהנים לא רק מאחוזי הקלקה גבוהים אלא גם ממערכת ניהול קלה וידידותית, מוקד תמיכה אנושי ושמירה על תקציב ידוע מראש – שעוזר לתכנן את הקמפיין המדויק ביותר לצרכים שלכם.

B144 עסקים
פתרונות פרסום דיגיטליים

כתבות נוספות בנושא
פרסום ממומן בגוגל

 דילוג לתוכן