קידום בגוגל מפות
קידום בגוגל מפות הוא כלי שיווקי חיוני עבור כל עסק מקומי. רוצים להיות ראשונים בתוצאות החיפוש של הלקוחות שלכם? קבלו את המדריך שלנו
תוכן עניינים; ניתן לדלג לתוכן הרלוונטי
בין אם אתם מחפשים עסק מקומי ובין אם אתם בעליו של עסק כזה, גוגל מפות תהווה עבורכם פלטפורמה הכרחית. המחפשים ימצאו בה את בית העסק הנחוץ להם ואילו לכם, בעלי העסק נוכחות חזקה בגוגל מפות היא קריטית להגדלת החשיפה ולמשיכת לקוחות חדשים.
אבל לא די בנוכחות. אתם צריכים להיות הראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל. קידום בגוגל מפות מתייחס למכלול הפעולות שמבצע עסק במטרה לשפר את הנראות שלו בתוצאות החיפוש המקומיות של גוגל במטרה שהעסק יופיע בראש הרשימה, לפני המתחרים.
האלגוריתם של גוגל מפות שוקל מגוון רחב של גורמים כדי לקבוע איזה עסק יופיע ראשון. בין הגורמים החשובים נמצא: מידע מדויק ומלא על העסק, ביקורות חיוביות מלקוחות, תמונות איכותיות של העסק וקישורים לאתר של העסק מאתרים מקומיים רלוונטיים.
למה חשוב לקדם את העסק בגוגל מפות?
- קידום נכון יביא את העסק שלכם לראש תוצאות החיפוש.
- פרופיל עסקי פעיל ומעודכן וביקורות חיוביות מעניק לעסק מראה מקצועי ואמין יותר.
- ככל שיותר אנשים יגלו את העסק שלכם בגוגל מפות, כך יגדל מספר הלקוחות הפוטנציאליים.
- לקוחות פוטנציאליים שמגיעים אליכם דרך גוגל מפות כבר מחפשים את המוצרים או השירותים שאתם מציעים.
- השקעה בקידום בגוגל מפות היא רווחית ביותר, שכן היא מביאה לתוצאות מדידות ומאפשרת לעקוב אחר ההחזר על ההשקעה.
איך תקדמו את העסק שלכם בגוגל מפות?
- ודאו שכל המידע בפרופיל העסקי שלכם בגוגל מפות הוא מדויק ומעודכן. הוסיפו תיאור מפורט של העסק, תמונות איכותיות, שעות פתיחה וסגירה ופרטי התקשרות.
- עודדו לקוחות מרוצים לכתוב ביקורות חיוביות על העסק שלכם בגוגל מפות. ביקורות חיוביות משפרות באופן משמעותי את המיקום של העסק בתוצאות החיפוש.
- הגיבו לשאלות של לקוחות ולביקורות. התגובה שלכם תסייע לבניית הקשר עם קהל היעד.
- השתמשו במילות מפתח רלוונטיות לנישה העסקית שלכם הן בתיאור העסק והן בתמונות.
- ודאו שהאתר שלכם מקושר לפרופיל העסק שלכם בגוגל מפות ולהפך.
- עדכנו את המידע על העסק שלכם באופן קבוע (מבצעים חדשים, מוצרים חדשים או שינויים בשעות הפעילות).
- שתפו את הכרטיס שלכם ברשתות החברתיות והזמינו אנשים לבדוק את העסק שלכם.
- ודאו שהאתר שלכם מותאם למובייל.
- השתמשו בפרסום ממומן של גוגל כדי להגיע לקהל יעד רחב יותר.
כלים שיעזרו לכם לעקוב אחר ביצועי הקידום בגוגל מפות
כלים חינמיים:
Google My Business : זהו הכלי הראשי של גוגל לניהול כרטיס העסק שלכם. כאן תוכלו לראות סטטיסטיקות כמו: מספר הצפיות בכרטיס שלכם, מספר הלחיצות על כפתורים שונים (כמו "התקשר עכשיו" או "קבל הצעות מחיר") ומקור התנועה. הכלי מספק נתונים חשובים על השאלה איך אנשים מוצאים את העסק שלכם, מה הם עושים אחרי שהם מוצאים אותו ואיך הם מתקשרים איתכם.
Google Analytics: אם תחברו את האתר שלכם עם Google Analytics, תוכלו לעקוב אחר תנועת המבקרים שמגיעה ממשתמשים שמצאו אתכם דרך גוגל מפות. תוכלו לראות באלו עמודים הם מבקרים, תוכלו להשוות את התנועה מגוגל מפות לבין מקורות תנועה אחרים (חיפוש אורגני, פרסום ממומן, מדיה חברתית ועוד).
Google Search Console: כלי המאפשר לעקוב אחר ביצועי האתר שלכם בגוגל. תוכלו לראות באלו מילות מפתח משתמשים מחפשים כדי להגיע לאתר שלכם. באמצעות יצירת תוכן איכותי המותאם למילות המפתח הרלוונטיות, תוכלו לשפר את הסיכויים של האתר שלכם להופיע בראש תוצאות החיפוש בגוגל ובגוגל מפות.
כלים בתשלום:
BrightLocal: מסייע למעקב אחר דירוגים מקומיים, ביקורות וסטטיסטיקות נוספות. הכלי מספק תובנות מעמיקות על נוכחותכם ברשת.
Moz Local: מסייע לנהל את הנוכחות המקומית של העסק שלכם כולל עדכון מידע ברשתות חברתיות, דפי עסקים מקומיים ותיקון שגיאות.
Yext: מאפשר לעקוב אחר המידע על העסק שלכם בכל הפלטפורמות המקומיות, כולל גוגל מפות.
SEMrush: מספק ניתוחים מעמיקים על מילות מפתח, תחרות ודירוגים מקומיים. מאפשר לכם להשוות את הביצועים שלכם לעומת המתחרים.
Local Falcon: מתמקד בדירוגים מקומיים ומציע תכונות מעקב אחר שינויים בדירוג במיקומים שונים. מסייע להבין את הנראות של העסק מול המתחרים באזור.