כלים לקידום בגוגל
כלי הקידום של גוגל הם כמו מפת דרכים שמסייעת לבעלי אתרים לשפר את הנראות שלהם בתוצאות החיפוש של גוגל. קבלו 7 כלים חינמיים חשובים שיעזרו לכם להציב את האתר שלכם בראש תוצאות החיפוש
תוכן עניינים; ניתן לדלג לתוכן הרלוונטי
כל בעל עסק היה רוצה שהאתר שלו יתברג במקומות הראשונים בתחומו בתוצאות החיפוש בגוגל. הדירוג הגבוה במנוע החיפוש הגדול בעולם מבטיח חשיפה גבוהה יותר ללקוחות פוטנציאליים והגדלת המכירות.
אלא שאיש איננו יודע מהם הקריטריונים המדויקים והמלאים שעל פיהם גוגל מדרגת את האתרים. כך שמדובר במשימה לא פשוטה המצריכה עבודה קשה, סבלנות והבנה מעמיקה של האלגוריתם של גוגל וטכניקות קידום אתרים (SEO). למרות זאת, לגוגל יש מספר עקרונות בסיסיים העומדים מאחורי הדירוג, ביניהם: זמן הגלישה, תוכן האתר, ביטויי מפתח, מערך קישורים, התאמה למובייל, ביקורות חיוביות ועוד.
בשורות הבאות נעשה היכרות עם כלים בסיסיים חינמיים של גוגל שיסייעו לכם לקדם את האתר שלכם בתוצאות החיפוש.
-
Google My Business (פרופיל העסק בגוגל)
מה זה? למעשה, זהו כרטיס הביקור הווירטואלי של העסק שלכם, שמציג מידע חיוני כמו: מיקום העסק על המפה, שעות הפתיחה והסגירה, מספר הטלפון של העסק, תמונות איכותיות של העסק, המוצרים והשירותים הנמכרים, ביקורות של לקוחות ואפשרות לפרסם מבצעים מיוחדים.
למה זה טוב? הכלי מאפשר ללקוחות פוטנציאליים למצוא את העסק שלכם בקלות בחיפוש המקומי, מגדיל את הסיכויים להגיע אליכם פיזית ומעניק לעסק מראה מקצועי ואמין. אתם יכולים לענות על ביקורות, לשלוח הודעות ללקוחות ולנהל שיחות ישירות איתם. בנוסף, Google My Business מספק נתונים אנליטיים על ביצועי הכרטיס, כגון מספר החיפושים, הקליקים וההתקשרויות, המאפשרים לך לעקוב אחר ההצלחה של הכרטיס ולשפר אותו.
https://www.google.com/intl/en_us/business/
-
Google Search Console
מה זה? כלי לניתוח ביצועי האתר. הוא מספק נתונים איך האתר שלכם מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל.
למה זה טוב? מאפשר לכם לזהות בעיות טכניות באתר, לעקוב אחר ביצועי האתר בתוצאות החיפוש ולשפר את הנגישות שלו למנועי החיפוש. הכלי מספק נתונים על מילות המפתח שמשתמשים מחפשים כדי למצוא את האתר שלכם, מה שמאפשר לכם להתמקד במילות מפתח רלוונטיות ולהשתמש בהן באופן יעיל יותר בתוכן שלכם. בנוסף, Google Search Console מאפשר לעקוב אחר התנועה האורגנית לאתר שלכם (כלומר, כמה מבקרים שהגיעו אליכם דרך תוצאות החיפוש בגוגל). הכלי מספק נתונים על הקישורים הנכנסים לאתר, מה שיאפשר לכם לזהות הזדמנויות לבניית קישורים. Google Search Console יכול לעזור לכם לזהות בעיות בדפים באתר שאינם כלולים באינדקס (מאגר הנתונים הענק של גוגל) ולתקן את הבעיה. הכלי שולח נתונים על בעיות באתר שלכם כמו למשל, בעיות טכניות או עונשים מגוגל.
https://search.google.com/search-console
-
Google Analytics
מה זה? כלי לניתוח התנועה באתר..
למה זה טוב? הכלי מספק תובנות עומק על התנהגות המשתמשים באתר: כמה ביקרו בו, מאיפה הגיעו המבקרים, מה הם עשו באתר וכמה זמן שהו בו. הכלי מאפשר להתאים את התוכן והשיווק לצרכים של הקהל ולמדוד את ההצלחה של שינויים באתר. בנוסף, מסייע להבין אלו דפים מושכים את תשומת הלב של הגולשים ואלו דפים זקוקים לשיפור.
-
Google Trends
מה זה? כלי המאפשר מעקב אחר נפח החיפושים של מילות מפתח ונושאים שונים במנוע החיפוש של גוגל. באמצעותו תוכלו לקבל תמונה ברורה על הפופולריות של נושאים מסוימים לאורך זמן, להשוות בין מילות מפתח שונות ולזהות מגמות עולות ויורדות.
למה זה טוב? כדי לזהות נושאים חמים וטרנדים בתחום שלכם, מעניק תובנות על אירועים עונתיים, מוצרים חדשים או נושאים חמים שיכולים להוות הזדמנות לקמפיינים שיווקיים. הכלי מסייע בבחירת מילות מפתח רלוונטיות לתוכן שלכם, תוכלו להשוות את הפופולריות של מילות מפתח שונות ולראות כיצד הן משתנות לאורך זמן ולזהות את המילים המתאימות ביותר לקמפיין שלכם.
-
Google Alerts
מה זה? כלי המאפשר קבלת התראות ישירות לתיבת הדואר האלקטרוני שלכם בכל פעם שמתפרסם תוכן חדש הקשור למילות מפתח או נושאים ספציפיים שהגדרתם.
למה זה טוב? מעקב אחר הזכרת שם המותג שלכם ברחבי הרשת תאפשר לכם לזהות במהירות ביקורות, חדשות או כל התייחסות אחרת אליכם. כשאתר אחר מזכיר האתר שלכם זאת הזדמנות מצוינת לפנות אליהם ולבקש להוסיף קישור לאתר שלכם. קישורים חיצוניים הם גורם חשוב מאוד בקידום אורגני, והם מסמנים לגוגל שהאתר שלכם נחשב חשוב ורלוונטי. בנוסף, תוכלו לעקוב אחרי המתחרים שלכם ולראות אלו פעילויות שיווקיות הם מבצעים ומה האנשים אומרים עליהם. תוכלו למצוא הזדמנויות לשיתופי פעולה עם אתרים אחרים בתחומכם ולגלות תוכן משוכפל של האתר שלכם, שעלול לפגוע בדירוג שלכם בגוגל.
-
Google PageSpeed Insights
מה זה? כלי שמטרתו לספק תובנות מעמיקות על מהירות הטעינה של אתר האינטרנט שלכם. הכלי סורק את האתר מעריך את הביצועים שלו הן על מכשירים ניידים והן על מחשבים נייחים. לאחר סריקת האתר, הכלי מציג דו"ח מפורט הכולל ציון ביצועים, המלצות לשיפור וניתוח מפורט של מהירות הטעינה של כל רכיב בדף.
למה זה טוב? מהירות הטעינה היא גורם מכריע בחוויית המשתמש, בקידום האתר במנועי החיפוש ובשיעור ההמרות.
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
-
Google Keyword Planner
מה זה? כלי המוצע על ידי Google Ads המספק תובנות יקרות ערך על דפוסי החיפוש של הגולשים, ומאפשר לכם לבחור את מילות המפתח המתאימות ביותר לקמפיינים שלכם.
למה זה טוב? כלי זה עוזר לכם לזהות את המילים והביטויים שאנשים משתמשים בהם כדי לחפש מוצרים או שירותים דומים לשלכם, מה שיוביל לתנועה אורגנית לאתר שלכם. באמצעות הבנת מילות המפתח שקהל היעד שלכם משתמש בהן, תוכלו ליצור תוכן ממוקד ומותאם לצרכים שלהם. בנוסף, Google Keyword Planner יכול לשפר ביצועי קמפיינים ממומנים ב-Google Ads באמצעות בחירת מילות מפתח רלוונטיות, הוא אף יחסוך לכם כסף כי הוא ימנע מכם להשקיע במילות מפתח לא רלוונטיות.
כדי להגיע ל-Keyword Planner היכנסו לחשבון Google Ads שלכם באמצעות כתובת האימייל וסיסמת Google שלכם. לאחר הכניסה, תוכלו למצוא את כלי התכנון (Tools) בתפריט העליון. בחרו באפשרות "Keyword Planner".