איך לבחור מילות מפתח לקידום ממומן

השלב הראשוני והמכריע באפקטיביות של קידום הקמפיין שלכם קשור למילות המפתח שתבחרו. איך בוחרים מילות מפתח שרלבנטיות לכם? באילו כלים כדאי להיעזר ואיך הבינה המלאכותית תסייע לכם בתהליך? כתבת מדריך

מאת: 
זמן קריאה: 01:03 דק

קידום ממומן הוא אחת הדרכים היעילות ביותר להגדיל את הנראות של אתר האינטרנט שלכם במנועי החיפוש כמו גוגל או בפלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק, אינסטגרם ויוטיוב. העיקרון פשוט: אתם משלמים למנוע החיפוש בעבור קידום ממומן, כלומר, על כל הקלקה של הגולש על המודעה שלכם, ובתמורה מנוע החיפוש יציג את המודעות שלכם בתוצאות החיפוש.

מאחר ואינכם בעלי העסקים היחידים שמכירים את העיקרון הזה, המודעה שלכם תצטרך להתחרות לעיתים באלפי מודעות דומות, שגם בעליהן השקיעו בקמפיין קידום ממומן. כדי לבדל אותה מאחרות ולגרום ללקוחות הפוטנציאלים להקליק דווקא עליה תצטרכו להשקיע בכלי המוכר בעגה המקצועית "מילות מפתח".

במאמר זה, נלמד מהן אותן מילות מפתח, מהם הגורמים שיש לקחת בחשבון בזמן בחירת מילות מפתח לקידום ממומן, איך נבחר מילות מפתח יעילות ואיך יכולה הבינה המלאכותית לסייע לנו בתהליך.

מהן מילות מפתח?

מילות מפתח הן ביטויים או משפטים קצרים שבהם משתמשים הגולשים כדי לחפש מידע במנועי חיפוש. מחקר מילות מפתח הוא בעצם תהליך בירור ראשוני שנעשה לפני שהתחלנו את קמפיין הקידום במטרה לזהות אילו ביטויים הלקוחות הפוטנציאלים שלנו מחפשים בגוגל בהתאם לנישה בה אנחנו מתחרים. מדובר בתהליך חשוב שנועד להבטיח שהעבודה שנבצע לאורך תהליך הקידום תהיה יעילה ואפקטיבית ושלא נשקיע אנרגיה מיותרת על ביטויים לא רלוונטיים, שיביאו לנפח חיפושים נמוך מדי או לתחרות בלתי אפשרית.

 

מה צריך לקחת בחשבון כשבוחרים מילות מפתח?

קהל היעד

מי קהל היעד של העסק שלכם, האם הוא מקומי או ארצי? קידום ממומן לעסקים מקומיים הוא אסטרטגיה שיווקית המאפשרת לעסקים להופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש של גוגל בביטויים רלוונטיים לתחום הפעילות שלהם (למשל, "מסעדת שף בשרית בחיפה"), בנוסף, תצטרכו לענות על שאלות כמו: מהם הצרכים והרצונות של קהל היעד? ("מסעדת בשרים כשרה למהדרין"), מהם הביטויים שבהם הם עשויים להשתמש כדי לחפש את השירותים או המוצרים שלכם? ("מסעדת שף בשרית כשרה למהדרין בחיפה").

מטרות העסק

מהן המטרות של העסק שלכם מהקידום הממומן? האם תרצו להגביר את המודעות למותג שלכם, למשוך לקוחות חדשים או להגדיל את המכירות?

לדוגמה, אם אתם מוכרים ריהוט לבית, מטרות העסק שלכם עשויות להיות: להגדיל את המודעות למותג, להגדיל את המכירות של מוצרים מסוימים ולהגיע לקהל יעד חדש. מחקר המילים יתמקד במילים הקשורות לבית, לריהוט ולקהל היעד אליו אתם פונים. מילות מפתח אפשריות: בית, רהיטים, עיצוב, זוגות צעירים, משפחות (למשל, "ריהוט בסגנון נקי ומודרני לזוגות צעירים").

 

רלוונטיות

האם מילות המפתח שלכם רלוונטיות לשירותים או למוצרים שאתם מציעים. שאלו את עצמכם: מהם המוצרים או השירותים שהעסק מציע? מהם המאפיינים העיקריים שלהם?

אם אתם מוכרים ריהוט לבית מילות המפתח הכלליות שלכם יהיו: רהיטים/רהיטים חדשים/רהיטים יד שנייה/רהיטים מעוצבים/רהיטים זולים/רהיטים איכותיים.

מילות מפתח לפי סוג הרהיטים: ספות/כיסאות/שולחנות/ארונות/מיטות/מזנונים/פינות אוכל, כורסאות.

מילות מפתח לפי סגנון העיצוב: ריהוט מודרני, ריהוט כפרי, ריהוט וינטג', ריהוט אקלקטי.

מילות מפתח לפי חדר: ריהוט לסלון/למטבח/לחדר השינה/לחדר הילדים/לחדר העבודה/לחדר הרחצה.

מילות מפתח לפי מחיר: רהיטים זולים/בינוניים/יקרים.

(למשל: "מיטות בסגנון כפרי לחדרי ילדים במחירים זולים").

 

 

נפח חיפוש

נפח חיפוש הוא מדד שמראה כמה פעמים ביטוי מסוים מופיע בשאילתות חיפוש בגוגל בחודש נתון. אתם צריכים לבחור מילות מפתח עם נפח חיפוש מספיק גבוה כדי לקבל מספיק תנועה לאתר שלכם.

אם העסק שלכם הוא משרד עורכי דין ואתם מתמחים בצוואות, מילות המפתח יהיו בין השאר: צוואה, ייעוץ משפטי לצוואה, איך לכתוב צוואה, צוואה מומלצת, צוואה נוטריונית, צוואה הדדית, צוואה מתנה, צוואה ללא ילדים.

(דוגמה לכותרת למאמר באתר משפטי: "צוואה הדדית: מה זה ואיך זה עובד"? הכותרת הזו כוללת את מילות המפתח "צוואה הדדית". היא קצרה, קולעת ומעוררת את העניין של הקורא).

 

תחרות

תחרות היא מספר המודעות המתחרות על מילות המפתח שלכם. אתם צריכים לבחור מילות מפתח עם תחרות נמוכה מספיק כדי שלא תצטרכו לשלם הרבה עבור כל הקלקה.

(למשל, "עורך דין לענייני משפחה ביבנה גירושין". מבחינת נפח החיפוש, כל המילים הללו נמצאות בטווח של 100-1,000 חיפושים בחודש. רמת התחרות עבורן היא נמוכה, מה שאומר שיש פחות אתרים המתחרים על הדירוג בהן).

 

 

טיפים לבחירת מילות מפתח יעילות

  • אל תשתמשו במילה אחת: מילה אחת תחשוף אתכם לתחרות גדולה מדי. אם אתם מוכרים נעלי ריצה, סביר להניח שהמיקוד במילת המפתח "נעליים" לא יהיה יעיל במיוחד, מכיוון שהיא גנרית מדי ואינה מכוונת ספציפית לאנשים שמחפשים נעלי ריצה.
  • השתמשו במילות מפתח הרלבנטיות לעסק שלכם, הן צריכות להיות קשורות למוצרים, לשירותים או לתחום העיסוק שלכם (למשל, "מנות טבעוניות ללא גלוטן"). התמקדות במילות מפתח לא רלוונטיות עלולה לפגוע בתוצאות הקידום, מאחר ומנועי החיפוש עשויים לראות את האתר כספאמי או באיכות נמוכה.
  • השתמשו במילות מפתח עם 'זנב ארוך': מדובר במילות מפתח מורכבות יותר שכוללות לרוב יותר מ-3 מילים. הן בדרך כלל, בעלות נפח חיפוש נמוך אך הן עשויות להניב תנועה איכותית יותר לאתר שלכם (למשל, "נעלי ריצה זולות ממותגים לגברים בתל אביב").
  • היו אמינים. שימוש במילות מפתח מטעות עלול להשפיע לרעה על האמינות והמוניטין של האתר. לדוגמה, אם האתר מוכר מוצרים טבעוניים אבל אתם מתמקדים במילת המפתח "בשר", אתם עלולים להטעות לקוחות פוטנציאליים ולפגוע במוניטין של העסק שלכם.

 

איך הבינה מלאכותית עוזרת במציאת מילות מפתח?

אם בעבר מחקר מילות מפתח נעשה באמצעות ניתוח אתרים של מתחרים והתבוננות ידנית בדפי תוצאות החיפוש לביטויים נבחרים, כיום כלים המבוססים על בינה מלאכותית יכולים לעזור בתהליך הזה באמצעות מתן תובנות מבוססות נתונים, כמו אלו כותרות לתת, ממוצע ספירת מילים ושאלות שכדאי לענות עליהן כדי להיכלל בתשובות המיידיות שגוגל מציגה לגולשים. ניתן להיעזר במילות מפתח קיימות כדי לקבל רשימה ארוכה של מילות מפתח חדשות וביטויי זנב ארוך שאולי לא חשבתם עליהם קודם. בנוסף, כלים מבוססי בינה מלאכותית מעריכים נפחי חיפוש חודשיים, מסייעים בזיהוי מילות מפתח תחרותיות, שדורשות מאמצי אופטימיזציה מוגברים ובחיזוי מגמות של תחרות מילות מפתח לאורך זמן, מה שיאפשר לכם לעדכן בזמן אמת את אסטרטגית העבודה שלכם.

כלים מבוססי AI לחיפוש מילות מפתח  

כלים חינמיים:

Google Keyword Planner (מתכנן מילות המפתח של גוגל): מאפשר להזין מילת מפתח ולקבל מידע על נפח החיפוש שלה, התחרות עליה והצעות מחיר מומלצות. נוכל להגיע אליו דרך כניסה לחשבון גוגל ads.

Google Trends: מציע תובנות לגבי מגמות מילות מפתח ופופולריות באזורים בהם יש דוברי עברית.

Ubersuggest: מנתח את הביטויים שמצאנו ומספק רעיונות נוספים. מראה נפח החיפושים, רמת התחרות והמחיר הממוצע לקליק. בנוסף, נוכל לראות את הפער בין כמות המחפשים של ביטוי מסוים במובייל וכמות החיפושים במחשב.

כלים בתשלום:

SEMrush: מציע נתונים נרחבים על מילות מפתח בעברית, ניתוח תחרותי ומעקב אחר מגמות.

Ahrefs: מספק מחקר מילות מפתח וניתוח מתחרים לשוק דובר העברית.

Moz Keyword Explorer: מסייע להבין כיצד הגולשים  מחפשים את המוצרים או השירותים שלכם וכן מזהה מילות מפתח שבהן המתחרים שלכם מצליחים.

:Keywordtool.io מסייע למצוא מילות מפתח רלוונטיות מגוגל, YouTube, Bing, Amazon, eBay ומקורות אחרים, מספק נתונים על נפח החיפוש של מילות מפתח, CPC (עלות לקליק) ורמות תחרות, מתמחה במציאת מילות מפתח זנב ארוך, מאפשר לקבץ מילות מפתח לרשימות לצורך ארגון וניתוח טובים יותר, ומייצא את רשימות מילות המפתח שלכם בפורמטים שונים כמו CSV, Excel ו-PDF.

(*הערה: הכלי מציע תוכנית חינמית עם תכונות מוגבלות, המאפשרת לבדוק אותו לפני התחייבות לתוכנית בתשלום).

טיפים לשימוש בכלים מבוססי בינה מלאכותית לחיפוש מילות מפתח:

  • השתמשו במספר כלים כדי לקבל תמונה מקיפה יותר.
  • השתמשו בכלי הנכון למשימה: כלים שונים טובים יותר עבור משימות שונות. לדוגמה, SEMrush הוא כלי טוב לניתוח תחרותי בעוד ש-Google Keyword Planner הוא כלי טוב לנתוני חיפוש.
  • השתמשו בכלי באופן מושכל: אל תסמכו עליו באופן עיוור. בדקו את התוצאות שקיבלתם.

B144 עסקים
פתרונות פרסום דיגיטליים

כתבות נוספות בנושא
פרסום ממומן בגוגל

 דילוג לתוכן