שלום כיתה א': למה אתם חייבים להתחיל לעבוד עם מילות מפתח לשיווק העסק שלכם

גם מי שאין לו מושג ב-SEO או בשיווק דיגיטלי יכול לקדם את העסק שלו בעצמו בעזרת מילות מפתח. המדריך המלא בפנים

מאת: 
ספטמבר 2020
זמן קריאה: 02:00 דק'

2020-09-24

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/seo/%d7%90%d7%aa%d7%9d-%d7%97%d7%99%d7%99%d7%91%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%94%d7%aa%d7%97%d7%99%d7%9c-%d7%9c%d7%a2%d7%91%d7%95%d7%93-%d7%a2%d7%9d-%d7%9e%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%aa-%d7%9e%d7%a4%d7%aa%d7%97/

יש לכם אתר, וזה נהדר וחשוב, אבל השלב הבא הוא לגרום לכך שתהיה תנועה גדולה יותר של גולשים לאתר הזה. איך עושים את זה? בעזרת מילות מפתח!

מילות מפתח הן בעצם כותרות ונושאים שמגדירים במה עוסק התוכן של העסק שלך. אלו המילים והביטויים שהגולשים מחפשים בגוגל ובמנועי החיפוש כדי למצוא את השירות או המוצרים שאתם מספקים, ומטבע הדברים, הן חוזרות על עצמן באופנים שונים באתר, בבלוג ובעמודים העסקיים של מנועי החיפוש שלכם.

מפתח עם המילה "מילים"

למילות מפתח יש קסם מיוחד

למה מילות מפתח חשובות כל כך?

מילות המפתח הן בעצם הקשר בין מה שאנשים מחפשים ובין התוכן שבאתר שלכם. שילוב מילות מפתח רלוונטיות בתוכן שלכם תגרום לכך שהדירוג של האתר שלכם יעלה במנועי החיפוש השונים (בעיקר בגוגל), וכך תהיה יותר תנועה אורגנית של גולשים אל האתר.

חשוב מאוד שהמילים באתר שלכם יהיו רלוונטיות למה שאנשים מחפשים ותואם למוצר/שירות שהעסק שלכם מספק. לשם הדוגמה, אם אתם בעלי חנות ציוד לספורט, ותבחרו במילת המפתח "מזרנים" אתם עלולים למשוך קהל שמחפש מזרון חדש לחדר השינה, מה שעלול לפגוע באמון של הקהל באתר שלכם שישליך על הדירוג במנועי החיפוש.

אז איך מוצאים את מילות המפתח הנכונות?

כדי ליצור תוכן שגם ימשוך את הקהל הנכון וגם ידורג בצורה טובה בגוגל, אתם חייבים להבין את השפה שבה הגולשים משתמשים כשהם מחפשים משהו בתחום שלכם. איך תעשו את זה? אתם יכולים לשאול את הלקוחות שלכם, אתם יכולים להיעזר בקבוצות פייסבוק רלוונטיות ולהיעזר בחוכמת ההמונים, אך הדרך הטובה ביותר לערוך חיפוש מילות מפתח היא בעזרת כלי חיפוש מילות המפתח של גוגל. מדובר בכלי נוח לשימוש שמאפשר לכם לרשום את התחום הרלוונטי – ונותן לכם רשימה של המילים הרלוונטיות ביותר.

בחיפוש של מילות המפתח כתבו קודם כל את הקטגוריות השונות בעסק שלכם. למשל, חנות חיות יכולה לכתוב: מזון לבעלי חיים, ציוד לחיות מחמד וכלובים לתוכים. אחר כך, חשבו על המונחים או הביטויים שכל קטגוריה יכולה לכלול. זה המקום להיות כמה שיותר יסודיים, אז קחו לכם כוס קפה והתחילו לצלול לתוך כל הביטויים שאתם מעלים בדעתכם. חשוב: תיכנסו לראש של הלקוח! חשבו מה הוא מקליד לתוך מנוע החיפוש – אלו המילים שאתם צריכים להתמקד בהן.

זכוכית מגדלת על מקלדת

כדי למצוא את מילות המפתח הטובות ביותר עליכם להיכנס לראש של הלקוח

אם כתבתם את כל המילים הרלוונטיות, קיבלתם טבלה עם רשימת מילות מפתח. את רשימת המילים תוכלו לייצא בקלות לקובץ אקסל, לסמן בו מילים שתרצו או לשנות את הסדר בטבלה.

מתוך רשימת המילים תצטרכו לסנן את הרלוונטיות ביותר. התחילו בפסילת כל המילים שאינן רלוונטיות בכלל לעסק שלכם. בהמשך, חלקו את המילים לקטגוריות ודרגו את המילים השונות לפי רלוונטיות ולפי כמות החיפושים. המטרה היא להגיע לרשימה של 15-20 ביטויי מפתח חשובים, המחולקים לקבוצות לפי קטגוריות או תתי נושאים.

כדי לשפר את הקידום האורגני של האתר שלכם (SEO) עליכם לשלב את הביטויים הללו בחכמה ברחבי האתר שלכם: בטקסטים השונים, במאמרים, בכותרות ובסרגל התחתון של האתר – כך תוכלו לייעל את תהלאך הפרסום בגוגל של העסק שלכם.

רוצים שיווק דיגיטלי שמשיג תוצאות אמיתיות? צרו קשר עכשיו עם המומחים של B144 ותתחילו לראות את השינוי!

 

אל תכתבו לאלגוריתם, כתבו לאנשים!

שימו לב, בשילוב מילות מפתח צריך להיזהר משני דברים: עונש מגוגל, ועונש מהגולשים. למה הכוונה? אם נשתול את מילות המפתח בצורה גסה באתר, מבלי לעשות זאת במינון נכון ובאופן אלגנטי, גוגל ישים לב לכך ועלול "להעניש" את האתר שלכם ולהוריד מהחשיפה שלו, ובנוסף – הגולשים שיגיעו לאתר עלולים להתאכזב מהתוכן הרדוד והלא קריא (שנכתב לאלגוריתם, ולא לבן אדם אינטליגנטי) ולנטוש את האתר (מה שיביא לתוצאה ההפוכה – ירידה בדירוג שלכם בגוגל).

לכן, מומלץ לשתול 3-4 מילות מפתח רלוונטיות בכל מאמר, בצורה שתשתלב עם התוכן ולא תבלוט. בנוסף, חשוב לבדוק באופן מתמיד את התוצאות שלכם – כמה אנשים נכנסו למאמרים שלכם דרך גוגל? לאיזה מאמרים נכנסו הכי הרבה? איפה אתם נמצאים בתוצאות? ולבסוף, אל תפסיקו להעלות תוכן חדש, ולעדכן במידת הצורך את מילות החיפוש, בהתאם לטבלת מילות החיפוש (גם היא מתעדכנת כמובן).

למדתם מושג חדש? אל תחששו להתחיל ליישם. מילות מפתח הן כלי חשוב – וחינמי, לשיווק העסק, שכל אחד יכול להשתמש בו בעצמו. בהצלחה!

כתבות נוספות בנושא
קידום אורגני

 דילוג לתוכן