קידום אתר בגוגל: הדרכים לנצח את האלגוריתם ולהגביר את החשיפה לעסק שלך בדיגיטל

לא קל לתחזק נכס דיגיטלי, אבל אם עושים זאת נכון – קוצרים את הפירות, ובגדול. שדרגו את התוכן, בנו אתר שקל להתמצא בו ואל תשכחו לוודא התאמה למובייל: כמה טיפים לשיפור הנוכחות של העסק שלכם ברשת

מאת: 
ספטמבר 2020
זמן קריאה: 02:35 דק'

2020-09-03

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/seo/%d7%a7%d7%99%d7%93%d7%95%d7%9d-%d7%90%d7%aa%d7%a8-%d7%91%d7%92%d7%95%d7%92%d7%9c-%d7%94%d7%93%d7%a8%d7%9b%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a0%d7%a6%d7%97-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%90%d7%9c%d7%92%d7%95%d7%a8%d7%99/

בעלי עסקים קטנים ובינוניים חייבים להשקיע בנראות ובנוכחות דיגיטלית כדי לחשוף את העסק שלהם, לייצר נכס דיגיטלי בעל ערך ולקבל לידים איכותיים שקל להפוך למכירות בפועל. קידום אתרים מבוסס על טכניקות שונות בעולם ה-SEO, לעיתים כדאי לשלב בין קידום אורגני לקידום (פרסום) ממומן בגוגל.

קידום אתר בגוגל מתחיל מתהליך קידום נכון ולא מתפשר של העסק

קידום אתר בגוגל מתחיל מתהליך קידום נכון ולא מתפשר של העסק

מהם שלבי תהליך קידום אתרים? כמה זמן לוקח תהליך קידום אתרים? למי זה מתאים? הכנו עבורכם כתבה בנושא קידום אתר בגוגל וריכזנו למענכם טיפים חשובים שיסייעו לכם תכלס לקדם לבד את האתר שלכם במנוע החיפוש הפופולרי.

תהליך קידום אתרים אורגני

קידום אורגני (SEO) מתייחס לפעולות ולטכניקות שונות שמטרתן לשפר את הדירוג של האתר שלך במנועי החיפוש, בעיקר בגוגל. מנועי החיפוש, ובראשם גוגל, פיתחו אלגוריתמים משוכללים ומתוחכמים המסייעים לגולשים המחפשים ביטוי מסוים לקבל מידע איכותי ורלוונטי לשאילתה שהם ביצעו.

תהליך קידום אתרים אורגני מיועד לשפר את דירוג האתר שלך, ישנם מספר שלבים לקידום אורגני של האתר והתהליך יחסית ממושך ומחייב התמדה והשקעת זמן ומשאבים. קידום אתר בגוגל מבוסס על השלבים הבאים:

  • ניתוח ומחקר מילות מפתח.
  • אופטימיזציה של האתר המקודם.
  • אפיון קהלי יעד.
  • חקר שוק ומתחרים.
  • שיפור והוספת תוכן לאתר המקודם.
  • אופטימיזציה של קישורים פנימיים באתר.
  • בניית קישורים חיצוניים.
  • מעקב ובקרה.

מעבר לקידום האורגני של האתר ניתן לשלב גם קידום ממומן, זהו תהליך קצר ומיידי המאפשר לחשוף את האתר שלך בפני לקוחות פוטנציאליים רבים. קידום ממומן, הנקרא גם פרסום ממומן, הוא אפיק שיווק קריטי ויעיל במיוחד לעסקים קטנים ובינוניים ומטרתו בין היתר לחשוף את המותג שלך ולייצר לידים איכותיים.

בקידום אתרים אורגני מקדמים את האתר שלך, לכן אם עדיין לא הקמת אתר לעסק כדאי להשקיע בכך. אתר באינטרנט נחשב לכרטיס ביקור דיגיטלי, זהו נכס דיגיטלי חשוב וקידום האתר בגוגל מאפשר לך לקבל פניות מלקוחות חדשים.

תהליך קידום ממומן

גוגל ושאר מנועי החיפוש מרוויחים מפרסום. בכל מנוע חיפוש יש פלטפורמת פרסום ייעודית המאפשרת לך לנהל קמפיינים מוצלחים ולחשוף את העסק שלך בפני לקוחות פוטנציאליים רבים. בעלי עסקים קטנים יכולים לפרסם בגוגל גם אם התקציב שלהם קטן ומוגבל, פלטפורמת הפרסום הנקראת גוגל אדס מציעה כלים רבים ומתקדמים ונדרש ידע וניסיון כדי לנהל קמפיינים מצליחים.

פלטפורמת הפרסום של גוגל מאפשרת לך לפרסם ברשת החיפוש, ברשת המדיה, ביוטיוב ובאתרים מובילים נוספים. מודעות הפרסום ברשת החיפוש מוצגות מעל התוצאות האורגניות ובגלל המיקום המרכזי הן זוכות לקליקים רבים ולחשיפה עצומה. חשוב לציין כי מודעת הפרסום שלך תופיע בהתאם לשאילתה שגולש ביצע בגוגל, לכן חשוב לבחור נכון את מילות המפתח ולאפיין היטב את קהלי המטרה.

לאחר רישום מהיר בגוגל אדס אפשר להקים קמפיינים חדשים תוך זמן קצר. פרסום ממומן בגוגל מאפשר לך להשיג תוצאות מיד, יש אפשרות לחבר את החשבון לגוגל אנליטיקס כדי לבדוק את תוצאות הקמפיין ולשפר אותו בזמן אמת.

התהליך מבוסס על מספר שלבים:

  • רישום בגוגל אדס.
  • בחירת סוג הקמפיין.
  • הגדרת מילות מפתח.
  • עריכת המודעה.
  • אפיון קהלי יעד.
  • הגדרת תקציב.

קידום אתר בגוגל: טיפים מעשיים

עסקים קטנים מתמודדים עם ארגונים גדולים ובעלי תקציב פרסום גבוה. במציאות של היום כאשר יש תחרות קשה בכל התחומים ועל כל לקוח, כל עסק חייב להשקיע בקידום אתרים אורגני וממומן. כדי לסייע לך בפעולות של קידום אתר בגוגל פנינו למומחים וקיבלנו מהם טיפים מעשיים שתוכל ליישם הן בקידום אורגני והן בפרסום ממומן בגוגל:

  • שדרוג תכנים קיימים באתר – מומלץ לשדרג ולעבות את התכנים הקיימים, חשוב לשלב ביטויי מפתח נפוצים כדי לשפר את הדירוג שגוגל מעניק לאתר שלך. בנוסף, כדאי לנהל בלוג באתר ולפרסם תכנים מעמיקים, ארוכים ובעלי ערך לגולשים.
  • בדיקת תכנים של המתחרים – תוכן הוא המלך של גוגל, האלגוריתם של מנוע החיפוש מעניק דירוג על פי איכות התוכן ומידת הרלוונטיות שלו לגולשים. כדי להוסיף לאתר המקודם תכנים איכותיים מומלץ לבדוק אילו תכנים זוכים להצלחה אצל המתחרים שלך, הן מבחינת תגובות והן מבחינת שיתופים ודירוג בגוגל.
  • מובייל פירסט – לפני קידום אתר בגוגל יש לבצע אופטימיזציה לאתר ולוודא כי הוא מותאם לעדכון מובייל פירסט מבית גוגל. רוב הגולשים יגיעו לאתר ולמודעות הפרסום שלך באמצעות הסמארטפונים, לכן יש לוודא כי האתר רספונסיבי ומוצג היטב במסכי המובייל. בקשו מחברת קידום האתרים שלכם לעדכן אתכם בכל שינויי שמתרחש בגוגל.
  • זמן טעינה – גוגל מעניק דירוג גבוה לאתרים הנטענים במהירות, חשוב לוודא כי האתר שלך נטען במהירות ותוך כ-3 שניות בלבד אחרת גולשים רבים ינטשו את האתר ויעברו למתחרים. וודאו מול חברת בניית האתרים שהאתר אכן עומד בקנה אחד עם הנחיות גוגל בנושא מהירות האתר.
  • היררכיה – גוגל מעניק דירוג גבוה יותר לאתרים עם מבנה ברור ונוח לגולשים, לכן יש לבנות היררכיה ברורה ולספק לגולשים תפריטי ניווט נוחים וחוויית גלישה ייחודית.
  • שירות גוגל לעסק שלי – שירות חינמי מבית גוגל המקנה לך נקודות זכות בדירוג האתר. השירות מבטיח הופעה של העסק שלך בגוגל מפות ומסייע בקידום אורגני של האתר במנוע החיפוש הפופולרי. שירות גוגל לעסק שלי מגביר את ההופעה בגוגל על ביטויי מותג וחיפושים מדוייקים.
  • פרסום ממומן אפקטיבי – כדי להשיג את התוצאות הרצויות מומלץ להקים ולנהל את הקמפיינים בעזרת מומחים לשיווק ולפרסום בדיגיטל.
תהליך הקידום מורכב ממספר גדול של פרמטרים המתעדכנים קבוע

תהליך הקידום מורכב ממספר גדול של פרמטרים המתעדכנים קבוע

לסיכום, קידום אתר בגוגל (אורגני + ממומן) נועד לשפר את החשיפה של העסק שלך בפני קהל לקוחות שמאפייניו ידועים מראש. מיקום גבוה בתוצאות החיפוש וקידום ממומן אפקטיבי ומקצועי מבטיח לך לידים איכותיים, תעבורה גבוהה לאתר, יצירת נכסים דיגיטליים ושיפור בתוצאות העסקיות.

כתבות נוספות בנושא
קידום אורגני

 דילוג לתוכן