רישום עסק בגוגל מפות
אם יש לכם עסק קטן ואין לכם כסף להשקיע בקידומו אתם חייבים להכיר את גוגל מפות. למה? הנה התשובות שלנו

תוכן עניינים; ניתן לדלג לתוכן הרלוונטי
ש. היא בעלת חנות יד שניה קטנה בחיפה. כל מי שעובר ברחוב בו ממוקמת חנותה מכיר את מרכולתה. אלא שהיא רצתה להגיע לקהלים גדולים יותר ולא להסתפק רק בעוברים ושבים האקראיים ברחוב. כאשר ש. הבינה שאין לה משאבים כספיים להשקיע בשיווק דיגיטלי כדי לקדם את העסק באתרים וברשתות החברתיות, היא החליטה לנצל את הכלים החינמיים של גוגל: Google My Business וGoogle Maps- ומאז היא נהנית מחשיפה ללקוחות פוטנציאליים חדשים, מה שמתורגם, לא פעם, לכסף בקופה הרושמת בחנותה.
מה זה גוגל מפות (Google Maps)?
יישום רשת של גוגל שנולד בפברואר 2005 המציג מפות על גבי תמונות לוויין וצילומי אוויר של העולם כולו. השירות יכול להציג ארבעה מצבים: מפה רגילה, צילומי לוויין, הדמיה תלת־ממדית של פני השטח ותצלומים מפני השטח. גוגל מפות מאפשר גם לראות תמונות של הרחוב על ידי לוויין שמקומו בחלל שמצלם את הרחוב.
אלא שגוגל מפות היא הרבה יותר מאפליקציית ניווט. מדובר בכלי שיווקי רב עוצמה שיכול לעזור לבעלי עסקים קטנים להגיע לקהל לקוחות רחב יותר, להגדיל את המודעות למותג ולמשוך יותר תנועה לעסק.
למה כדאי לכם לפרסם את העסק בגוגל מפות?
• כדי שלקוחות שמחפשים עסקים בקרבתכם יראו את העסק שלכם בתוצאות החיפוש ובמפות.
• כדי שלקוחות פוטנציאליים ימצאו בקלות את כתובתכם, שעות הפעילות, פרטי הקשר ועוד.
• כדי שתנהלו אינטראקציה טובה עם הלקוחות באמצעות ביקורות, שאלות ותשובות והודעות ישירות.
• כדי שתקדמו את העסק שלכם בחינם ותשיגו חשיפה רחבה מבלי להשקיע כסף בפרסום.
• כדי שתקבלו תובנות עסקיות לגבי האופן שבו הלקוחות מוצאים את העסק שלכם. גלו אלו מילות מפתח אנשים מזינים כדי לחפש את העסק שלכם וקבלו תובנות לגבי שיחות, ביקורות, הזמנות ועוד. מידע זה יעזור לכם להבין איך מתנהל הקשר בין העסק לבין הלקוחות מה שיאפשר לכם להתאים את האסטרטגיה השיווקית.
איך רושמים את העסק שלכם בגוגל מפות?
1. צרו חשבון ב-Google My Business (GMB): זהו תהליך פשוט ומהיר שדורש רק כתובת דוא"ל וחשבון Google. GMB הוא כלי חינמי המאפשר לעסקים קטנים ובינוניים לנהל את נוכחותם המקוונת בגוגל. באמצעות GMB, ניתן לעדכן ולנהל מידע עסקי חשוב, כגון: שם העסק, כתובת, שעות פעילות, פרטי קשר, תמונות, סרטונים, תיאור העסק, ביקורות, שאלות ותשובות ועוד.
2. אמתו את הבעלות על העסק שלכם לפי הדרישות של גוגל (באמצעות גלויה, שיחת טלפון או אימות אחר).
3. השלימו את פרופיל העסק שלכם ודאו שכל המידע מדויק ומעודכן, כולל שם העסק, כתובת, שעות פעילות, פרטי קשר, תמונות ועוד.
4. הוסיפו תמונות איכותיות של העסק שלכם.
5. בקשו מלקוחות מרוצים להשאיר ביקורות חיוביות.
6. ענו לשאלות של לקוחות פוטנציאליים.
7. עדכנו את המידע בקביעות. כולל אירועים מיוחדים ומבצעים.
חשוב לציין, שגם אם אין לכם חנות פיזית או משרד לקבלת קהל תוכלו לפתוח פרופיל עסק ב-Google בתנאי שבאיזשהי נקודה תפגשו את הלקוחות שלכם (כמו למשל, במקרה של שרברב או חשמלאי, שלא נותן שירות בכתובת העסק אלא בכתובת של הלקוח). בעת יצירת פרופיל עסקי ב-GMB עבור עסק ללא חנות פיזית, יש לבחור באפשרות "אזור שירות" במקום "כתובת". כך תוכלו לציין את האזור הגיאוגרפי שבו אתם מספקים את השירותים שלכם ותוכלו להופיע בתוצאות החיפוש של לקוחות פוטנציאליים באותו אזור.
למידע נוסף בקרו באתר https://www.google.com/intl/iw_il/business/.