האלגוריתם של אינסטגרם: הלכה למעשה

אם בכל דקה פנויה אתם נשאבים לאינסטגרם זה בזכות האלגוריתם של האפליקציה, שלמד להכיר אתכם לא פחות משאתם מכירים את עצמכם. איך הוא עובד ואיך תוכלו לנצל אותו כדי לקדם את העסק שלכם? כתבת מדריך

מאת: 
ינואר 2024
זמן קריאה: 02:58 דק'

2024-01-11

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/instagram-advertising/instagram-algorithm/

אינסטגרם היא רשת חברתית פופולרית, שנוסדה בשנת 2010 על ידי קווין סיסטורם ומייק קריגר. ב-2012 הודיעה פייסבוק כי היא קונה את אינסטגרם תמורת מיליארד דולר (עבדו בה אז 13 עובדים בלבד…).

נכון לינואר 2024 יש ברחבי העולם כ-1.4 מיליארד משתמשים פעילים באינסטגרם. מתוכם, כ-500 מיליון משתמשים פעילים מדי יום. כ-32% ממשתמשי האפליקציה ברחבי העולם הם בני 18-34.

אינסטגרם מאפשרת למשתמשיה לצלם תמונות או סרטונים, לשתף אותם ברשתות חברתיות אחרות ולעקוב אחרי משתמשים אחרים. בנוסף, היא מציעה תכונות כמו: פילטרים (אפקטים גרפיים שמשפרים ויזואליות של תמונות וסרטונים), סיפורים Stories (שיתוף תמונות וסרטונים שזמינים ל-24 שעות בלבד), רילס Reels  (סרטונים שמורכבים מסרטונים או תמונות עד 30 שניות), IGTV (שיתוף סרטונים באורך של עד 60 דקות) ו- Live (שידור וידאו חי).

 

מהו האלגוריתם של אינסטגרם?

האלגוריתם של אינסטגרם הוא מערכת מתוחכמת המשמשת כדי לקבוע אלו פוסטים יוצגו למשתמשים בפיד הבית שלהם, בסטורי, באקספלור ובמקום אחר באפליקציה. האלגוריתם מבוסס על נתונים רבים, ביניהם: כמות הלייקים, התגובות, השיתופים והשמירות שעשיתם בעבר, החשבונות שאחריהם אתם עוקבים, ההאשטגים שאתם משתמשים בהם, סוג התוכן המועדף עליכם, כמה זמן אתם מבלים באפליקציה ועוד.

ביוני 2023 גילה אדם מוסרי, מנכ"ל החברה, שלמעשה מאחורי האלגוריתם הסודי פועלים מספר אלגוריתמים שונים, שכל אחד תורם את חלקו במקביל לאחר. הסיבה לכך קשורה לרצון להתאים ולדייק את חווית המשתמש.

אלגוריתם הפיד: קובע את סדר התצוגה של הפוסטים בפיד של המשתמשים. האלגוריתם לוקח בחשבון גורמים, כגון מספר הלייקים והתגובות שהפוסט קיבל, הזמן שבו הפוסט פורסם והקשר בין המשתמש לחשבון שמפרסם את הפוסט.

אלגוריתם החיפוש: קובע את התוצאות המופיעות בדף החיפוש של אינסטגרם. האלגוריתם לוקח בחשבון גורמים, כגון המילים שבהן השתמש המשתמש בחיפוש, החשבונות שבהם המשתמש עוקב, והאינטראקציות של המשתמש עם התוכן של אינסטגרם.

אלגוריתם ההמלצות: ממליץ למשתמשים על חשבונות ותכנים חדשים. האלגוריתם לוקח בחשבון גורמים, כגון החשבונות שבהם המשתמש עוקב, האינטראקציות של המשתמש עם התוכן של אינסטגרם והתגובות של המשתמשים האחרים לתוכן של אינסטגרם.

 

אלו גורמים משפיעים על האלגוריתם?

מעורבות של המשתמש: האלגוריתם נותן עדיפות לפוסטים שמקבלים רמות גבוהות של מעורבות: לייקים, תגובות, האשטגים ושיתופים.(אוהבים לקרוא פוסטים של כלבים? האלגוריתם יגביר את הסיכוי שתחשפו לפוסטים נוספים על כלבים).

תוכן עדכני: האלגוריתם מעדיף להציג תוכן חדש, בעיקר תוכן שפורסם לאחרונה.

רמת האינטראקציה עם משתמשים אחרים: האלגוריתם מתייחס לאינטראקציה שלכם עם האדם/החברה שמפרסמים. אם אתם מתקשרים לעתים קרובות עם משתמש מסוים, יש סיכוי גבוה שהתוכן שלו יופיע גבוה יותר בפיד שלכם (אתם עוקבים אחר חשבון של חברת אופנה מסוימת? אתם נוהגים לעשות לייק לפוסטים שלה, להגיב להם, לשתף עם חברים ואפילו לשמור כמה פוסטים כדי שתוכלו לחזור אליהם מאוחר יותר? בשל האינטראקציה הרבה שלכם עם חשבון זה, האלגוריתם של אינסטגרם יגביר את הסיכוי שהפוסטים של החברה יופיעו גבוה יותר בפיד שלכם. זה יקרה גם אם אינכם עוקבים אחר חשבונות של חברות אופנה אחרות).

תוכן פופולארי: האלגוריתם של אינסטגרם מעדיף להציג למשתמש תוכן שאחרים מעורבים בו, כגון פוסטים עם הרבה לייקים ותגובות. הסיבה: אנשים נוטים להימשך לתוכן שאחרים נהנים ממנו.

הֶקשר: האלגוריתם מנסה לזהות את ההקשר שלכם, כגון, המיקום שלכם (נמצאים במסעדה? האלגוריתם עשוי להציג פוסטים של מסעדות אחרות באזור), השעה ביום (פתחתם אינסטגרם בשעות הבוקר? תקבלו פוסטים של חדשות או טיפים ליום העבודה) ואפליקציות אחרות שאתם משתמשים בהן  (משתמשים ב-WAZE? האלגוריתם עשוי להציג פוסטים על עסקים או אטרקציות באזור).

 

האלגוריתם והבינה המלאכותית

כדי להציג תוכן רלבנטי שיוביל  למעורבות גבוהה של המשתמשים באפליקציה, האלגוריתם של אינסטגרם נעזר בבינה מלאכותית כדי ללמוד את  הרגלי השימוש של הגולשים ולהבין מה הם אוהבים לראות.

למידת מכונה: טכניקה המאפשרת לאלגוריתם ללמוד מהנתונים שיש לו באינסטגרם. האלגוריתם לומד מהפוסטים שהמשתמשים צופים בהם, למה הם מגיבים ומה הם חולקים.

עיבוד שפה טבעית: טכניקה המאפשרת לאלגוריתם להבין את המשמעות של הטקסט. האלגוריתם משתמש בעיבוד שפה טבעית כדי להבין את ההאשטאגים בפוסטים.

ראייה ממוחשבת: טכניקה המאפשרת לאלגוריתם להבין את התמונות והסרטונים בפוסטים. האלגוריתם משתמש בראייה ממוחשבת כדי לזהות את הנושאים והאובייקטים בתמונות.

 

איך תוכלו לנצל את האלגוריתם של אינסטגרם כדי לקדם את העסק שלכם?

  1. הגדירו את קהל היעד שלכם: מה האינטרסים שלו? מה הוא מחפש באינסטגרם? לאחר שתגדירו אותו תוכלו ליצור תוכן רלוונטי עבורו.
  2. עוררו סקרנות בתיאור הפרופיל שלכם: אל תכתבו תיאורים מסובכים ומורכבים, היו פשוטים וקלילים וצרפו אימוג'ים חביבים.
  3. קשרו את פרופיל האינסטגרם שלכם לשאר המדיות האינטרנטיות שברשותכם. יש לכם עמוד פייסבוק? קשרו אותו באמצעות ההגדרות באינסטגרם (Switch To Business Profile). יש לכם אתר? הכניסו לוגו של אינסטגרם באתר עם קישור לפרופיל שלכם. כך יותר משתמשים יחשפו לתכנים שלכם.
  4. צרו תוכן איכותי ומעניין: לא רק במילים אלא גם באמצעות תכנים מצולמים. מוכרים ארונות? צלמו אותם בצורה מקצועית. עוסקים בעיסוי? העלו צילומים מהספא. בעלי מוסך? צלמו תיקון רכב. העניקו לעוקבים שלכם הצצה מאחורי הקלעים של העסק. שתפו אותם בעיצות, תובנות, ציטוטים וכתבות מעוררות השראה.
  5. עודדו לפעולה: "עשו לייק אם אהבתם"; "לחיצה כפולה אם אתם מרגישים כמוני"; "תייגו חבר שעובד ככה" וכו'.
  6. הוסיפו תגיות (האשטאג): האשטאג הוא מחרוזת טקסט המשמשת לסימון וקטלוג נושאים ברשתות חברתיות. זוהי דרך מהירה ופשוטה לתייג פוסט, תגובה, תמונה או ציוץ ולקשרו לנושא מסוים. תהליך התיוג מתבצע על ידי הוספת סולמית #,לפני שם הנושא. (מוכרים בגדי נשים? תוכלו להשתמש בתגיות כמו #אופנה, #בגדי נשים, #טרנדים. מספקים שירותי בריאות? תוכלו להשתמש בתגיות כמו #בריאות, #תזונה, #כושר).
  7. קיימו אינטראקציה עם העוקבים שלכם: לאחר שפרסמתם פוסט, שימו לב אם הם הגיבו לכם ואם אתם צריכים לענות להם.
  8. צלמו תמונות איכותיות ושלבו אפקטים ופילטרים מעניינים. הקפידו שהתמונות והסרטונים יהיו חדים, מוארים ומושכים.
  9. שתפו פעולה עם עמודי אינסטגרם אחרים: הם יכולים להיות עמודים שדומים לעמודים שלכם (תפרגנו להם אצלכם ותרוויחו בתמורה פירגון דומה בעמוד שלהם). היעזרו בידוענים שנהנים מחשיפה גדולה (מוכרים שטיחוני פעילות לתינוקות? שלחו במתנה שטיח פעילות לידוענית שזה עתה ילדה, יש מצב שהיא תמליץ עליו בעמוד שלה לעוקביה הרבים).
  10. הוסיפו תוכן אינטראקטיבי: פוסטים עם שאלות, משחקים או משימות הם דרך מצוינת לעורר מעורבות עם העוקבים שלכם (מוכרים בגדים? שאלו שאלות טריוויה על אופנה).
  11. תזמנו את הפוסטים בהתאם להרגלי הגלישה של קהל היעד שלכם: למשל, אם קהל היעד שלכם הוא נשים בגילאי 25-35, קחו בחשבון שהן עשויות להיות פעילות באינסטגרם בשעות אחר הצהריים והערב.
  12. יש לכם חנות אונליין? חברו אותה לאינסטגרם. ניתן לעשות זאת על ידי הפיכת חשבון האינסטגרם לחשבון עסקי.
  13. ערכו סרטוני רילס קצרים, מעניינים ומצחיקים.
  14. השתמשו בפרסום ממומן כדי להגדיל את החשיפה שלכם.

B144 עסקים
פתרונות פרסום דיגיטליים

כתבות נוספות בנושא
פרסום באינסטגרם

 דילוג לתוכן