איך עושים סטורי ממומן באינסטגרם?

מה זה סטורי? מה ההבדל בין סטורי רגיל לבין ממומן? למי משלמים ואיך הופכים את הסטורי הממומן לאפקטיבי, כך שהעסק הקטן שלכם יגיע לחשיפה גדולה באינסטגרם? כל התשובות בכתבה שלפניכם

מאת: 
פברואר 2024
זמן קריאה: 02:23 דק'

2024-02-29

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/instagram-story-ads/

עם למעלה ממיליארד משתמשים מדי חודש אינסטגרם מייצבת את עצמה כפלטפורמה אינטראקטיבית שיווקית חזקה. חלק מחווית השימוש בפלטפורמה קשור לסטורי. זהו פיצ'ר המאפשר לפרסם פוסטים, תמונות או סרטונים קצרים המופיעים בחלק העליון של עמוד האינסטגרם לזמן מוגבל של 24 שעות, לאחריו הם נעלמים (אלא אם כן שמרתם אותם במסגרת הארכיון או בהיילטס בפרופיל האישי).

בסטורי תוכלו לפרסם תכנים קלילים שייצרו מעורבות ועניין בקרב העוקבים שלכם. תוכלו לענות על שאלות, לעשות שידורי לייב, לערוך סקרים, להוסיף פילטרים, גיפים/מדבקות, מוזיקה, קישורים ולתייג מקומות ואנשים.

לסטורי יתרונות רבים. מכיוון שהוא ממוקם בחלק העליון של הפיד הראשי הוא בולט ולרוב, זהו המקום הראשון באפליקציה שהמשתמש נכנס אליו. העובדה שהוא עלול להיעלם לאחר 24 שעות גורמת לעניין רב יותר סביבו מחשש לפספס משהו. הסטורי באינסטגרם נתפס כאישי וכאותנטי יותר מפוסט בפלטפורמה אחרת.

מהו סטורי ממומן?

זהו כלי המיועד לבעלי חשבונות עסקיים בלבד. הכוונה היא לאותן מודעות שקופצות בסדר אקראי כאשר הגולש מדפדף בין הסטוריז של האנשים אחריהם הוא עוקב. הסטורי הממומן יופעל כמודעה למשך הזמן אותו תגדירו אך בפרופיל האישי של המשתמש הוא יעלם לאחר 24 שעות כמו כל סטורי רגיל.

היתרונות של סטורי ממומן

  • חשיפה: סטורי ממומן מוצג לקהל רחב יותר, כולל משתמשים שאינם עוקבים אחר החשבון שלכם. לעומת סטורי רגיל שמוצג רק לעוקבים אחר חשבונכם.
  • נראות: סטורי ממומן מופיע בחלק העליון של הפיד, מה שמגביר את הסיכוי שהוא ייראה. מרבית המשתמשים אוהבים לדפדף ברצף בסטורי שלהם ולא תמיד הם ישימו לב שמדובר בסטורי ממומן ולא בסטורי רגיל.
  • אפשרויות טירגוט לקהל ספציפי לפי גיל, מין, מיקום, תחומי עניין ועוד. אפשרות שלא קיימת בסטורי הרגיל.
  • הנעה לפעולה: באמצעות קישור לעמוד העסקי שלכם או לנכס חיצוני דרכו תוכלו להמיר את העוקבים שלכם ללקוחות.
  • ניתוח נתונים ותוצאות מדידות: ניתן לעקוב אחר ביצועי הסטורי הממומן שלכם במנהל המודעות של אינסטגרם ולראות כיצד הם משפיעים על המטרות שהגדרתם.

 

 

למי משלמים וכמה?

פייסבוק גובה עמלה עבור קידום סטורי ממומן. העמלה נקבעת לפי מספר גורמים כמו: קהל היעד (ככל שקהל היעד מוגדר יותר, למשל, גברים בגילאי 25-35 המתגוררים בתל אביב, כך המחיר יהיה גבוה יותר), תחרות (ככל שיש יותר מפרסמים שמתמודדים על אותו קהל יעד, כך תשלמו יותר) ופורמט (סרטון וידאו יקר יותר מתמונה. סטורי ארוך יקר יותר מסטורי קצר).

 

 

 

כיצד גורמים לסטורי הממומן להיות אפקטיבי יותר?

  • קבעו יעדים: מה תרצו להשיג מהקמפיין (הגדלת מודעות, תנועה לאתר, לידים, מכירות)? הגדירו יעדים ספציפיים, מדידים, ניתנים להשגה ומתוחמים בזמן.
  • בנו תכנית עבודה: קבעו תקציב ולוחות זמנים, בחרו את סוג המודעה המתאים.
  • בצעו מחקר קהל יעד: מי האנשים שתרצו להגיע אליהם? מהם הגילאים, התחביבים, העדפות וההתנהגויות שלהם באינסטגרם?
  • עצבו את המודעה בצורה מושכת ותייגו את האנשים שיכולים להביא קהל נוסף. הם יכולים להיות ידוענים או משפיענים למיניהם. בשל זמן החשיפה הקצר חשוב שהמסר יהיה ממוקד.
  • נתחו את התוצאות: בממשק התובנות של אינסטגרם תוכלו למצוא נתונים על חשיפה, כמות צפיות, אנשים שדילגו על המודעה וכו'. כלים אלה יסייעו לכם להבין האם כדאי שתשנו משהו בהגדרות הקמפיין. תוכלו להתחיל עם תקציב קטן ולהעלות אותו בהדרגה, ככל שתכירו יותר את הקהל שלכם.

 

איך עושים סטורי ממומן באינסטגרם: המדריך המלא

 

  1. הגדרת חשבון עסקי

ודאו שיש לכם חשבון עסקי באינסטגרם. התחברו לחשבון העסקי שלכם דרך מחשב (לא ניתן דרך האפליקציה). לחצו על "הגדרות" בתפריט העליון. בחרו "חשבון" ואז "העבר לחשבון עסקי". עקבו אחר ההנחיות להשלמת ההגדרה.

  1. בחירת סוג הסטורי הממומן

לאחר הגדרת חשבון עסקי, תחת "קידום" בתפריט הצד, בחרו "יצירת מודעה". בחרו "סטורי" כמטרת הקמפיין. בחרו את סוג הסטורי המועדף עליכם (תמונה: תמונה סטטית עם קריאה לפעולה/ וידאו: סרטון קצר וקליט/ קרוסלה: מספר תמונות או סרטונים שניתן לגלול ביניהם).

  1. הגדרת קהל היעד

קבעו את קהל היעד הרצוי לכם על ידי פילוח לפי גיל (טווח גילאים ספציפי), מגדר (גברים, נשים או שניהם), מיקום (אזור גאוגרפי ספציפי) ותחומי עניין (נושאים שהקהל שלכם מתעניין בהם).

  1. הגדרת תקציב ומשך הקמפיין

קבעו את התקציב היומי או הכולל שאתם מוכנים להשקיע. בחרו את משך הזמן שבו הסטורי הממומן ירוץ. ניתן לבחור בין אפשרויות שונות, כמו יום אחד, שבוע, חודש או יותר.

  1. יצירת המודעה

העלו תמונה או סרטון באיכות גבוהה. כתבו כותרת ותיאור קצרים וקולעים. הוסיפו קריאה לפעולה ברורה. ודאו שהמודעה עומדת בהנחיות הפרסום של אינסטגרם.

  1. שליחת המודעה לבדיקה

לאחר יצירת המודעה, לחצו על "שלח לבדיקה". צוות אינסטגרם יבדוק את המודעה ויוודא שהיא עומדת בתקנות. קבלת אישור עשויה לקחת מספר שעות.

  1. מעקב אחר ביצועי הקמפיין

לאחר אישור המודעה, הקמפיין שלכם יתחיל לרוץ. עקבו אחר הביצועים שלו באמצעות "מנהל המודעות" באינסטגרם. ניתוח הנתונים יעזור לכם להבין מה עובד ומה לא ולבצע אופטימיזציות בהתאם.

טיפים נוספים:

השתמשו בתמונות וסרטונים באיכות גבוהה.

כתבו טקסטים קצרים, קולעים ומעוררי עניין.

הוסיפו קריאה לפעולה ברורה.

השתמשו בהאשטאגים רלוונטיים.

 

האם כדאי להיעזר בחברה חיצונית לקידום סטורי ממומן באינסטגרם?

התשובה תלויה בכם. שאלו את עצמכם אם יש לכם זמן או ידע לקדם את הסטורי שלכם באופן עצמאי או שתעדיפו להתמקד בתחומים בהם אתם טובים יותר. בנוסף לחסכון בזמן חברה חיצונית מציעה מספר יתרונות, ביניהם: מומחיות, ניסיון, הכרת האלגוריתם של אינסטגרם וגישה לכלי תוכנה מתקדמים.

כתבות נוספות בנושא
פרסום ושיווק דיגיטלי

 דילוג לתוכן