איך מטפלים בלידים
לידים הם אנשים או עסקים שהביעו עניין במוצר או בשירות שלכם אך טרם ביצעו רכישה. הם מהווים פוטנציאל עצום להגדלת ההכנסות שלכם. כדי לממש פוטנציאל זה, עליכם לטפל בהם בצורה נכונה ויעילה.
מהם סוגי הלידים העיקריים ואיך תהפכו אותם להכנסות? כתבת מדריך
תוכן עניינים; ניתן לדלג לתוכן הרלוונטי
בעולם הדיגיטלי מאחורי הלקוחות בשר ודם עומדים הלידים. הלידים מייצגים, למעשה, לקוחות פוטנציאליים נטולי שם ופנים, המתעניינים במוצר או בשירות שלכם כתוצאה מהחשיפה באינטרנט. הלידים יכולים להגיע ממגוון מקורות: אתר האינטרנט שלכם, רשתות חברתיות, קמפיינים פרסומיים ועוד. נהוג להשוות לידים איכותיים לזרעים. שתילה נכונה וטיפוח מוקפד יניבו לכם פרי בשל בדמות לקוחות משלמים.
סוגי הלידים העיקריים:
1.לידים קרים: אלו הם לקוחות פוטנציאליים שלא הביעו עניין מפורש במוצר או בשירות שלכם. הם נלקחו מרשימות תפוצה, מנתונים שנאספו מאתרי אינטרנט ומלידים שנרכשו מחברות חיצוניות.
יתרונות:
- הזדמנות ליצירת קשר ראשוני.
- עלות נמוכה (רכישת לידים קרים זולה משמעותית מרכישת לידים חמים).
חסרונות:
* אנשים שלא הביעו עניין במוצר או בשירות שלכם עשויים להיות פחות פתוחים לקבלת הצעות וייתכן שיהיה צורך במספר רב יותר של אינטראקציות לפני שתסגרו עסקה.
* תדמית המותג עלולה להיפגע מאחר ופנייה ללא מעוניינים עלולה להיתפס כספאם או הטרדה.
* סיכון להונאה מצד ספקים לא אמינים שמוכרים לידים מזויפים או לא איכותיים.
* תחרות גדולה.
- לידים חמים: אלו הם לקוחות פוטנציאליים שהביעו עניין במוצר או בשירות שלכם. הם יכולים להיות משתמשים שמילאו טופס יצירת קשר באתר שלכם, משתמשים שהצטרפו לניסיון בחינם, לקוחות קיימים שמתעניינים במוצר או בשירות משלים.
יתרונות:
- שיעור המרה גבוה (מי שגילה עניין במוצר או בשירות שלכם כבר עשה צעד משמעותי לקראת רכישה).
- תהליך מכירה קצר יותר מה שגורם לחסכון בזמן ומשאבים
- פנייה ללקוחות שמעוניינים במוצר מעניקה להם תחושה של שירות אישי ומקצועי ומחזקת את התדמית שלכם כמותג איכותי ואמין.
חסרונות:
- עלות גבוהה.
- תחרות גדולה (שוק הלידים החמים קטן יותר משוק הלידים הקרים).
- סיכון להונאה מצד ספקים לא אמינים שמוכרים לידים מזויפים או לא איכותיים.
- צורך בתהליך מכירה מותאם לצרכי הלקוח.
- 3. לידים ממומנים: לידים שנוצרו כתוצאה מקמפיינים ממומנים בגוגל, פייסבוק, רשתות חברתיות ועוד.
יתרונות:
- אפשרות להגיע לקהל גדול וממוקד
- אפשרות לנטר את הביצועים ולשפר את התוצאות.
חסרונות:
- עלות גבוהה.
- תחרות גדולה.
- צורך בתהליך מכירה מותאם לצרכי הלקוח.
- לידים אורגניים: אלו הם לקוחות פוטנציאלים שהביעו עניין אמיתי במוצר או בשירות שלכם לאחר שנתקלו בהם במנועי החיפוש למיניהם.
יתרונות:
- לידים איכותיים יותר מלידים ממומנים.
- עלות נמוכה כיוון שאין צורך לשלם עבור כל קליק או הופעה, אלא רק עבור לידים שהביעו עניין אמיתי.
- מעניקים תדמית חיובית למותג שלכם.
- אתם יכולים להתמקד בקהל היעד באמצעות מילות מפתח רלוונטיות.
- בניגוד ללידים הממומנים, שנעלמים ברגע שאתם מפסיקים לשלם, לידים אורגניים ימשיכו להגיע אליכם כל עוד האתר שלכם ממוקם גבוה בתוצאות החיפוש.
חסרונות:
- קידום אורגני הוא תהליך מורכב לטווח ארוך, וייתכן שייקח זמן רב עד שתתחילו לראות תוצאות.
* תחרות גדולה.
* ייתכן שתצטרכו להיעזר באיש מקצוע מומחה לנושא.
* תלות במנועי חיפוש, וליתר דיוק באלגוריתמי החיפוש, שמשתנים מדי פעם. אתם צריכים להיות עם היד על הדופק כדי למנוע מצב שמיקום האתר נפגע וכתוצאה מכך הלידים מפסיקים להגיע.
- לידים מפה לאוזן: אלו הם לקוחות פוטנציאליים שהגיעו אליכם דרך המלצות של לקוחות קיימים.
יתרונות:
- לידים אמינים ואיכותיים יותר מאחר וללקוחות שהגיעו דרך המלצה יש נטייה גדולה יותר לרכוש את המוצר או השירות שלכם.
- עלות נמוכה.
חסרונות:
- ייתכן שייקח זמן רב עד שתצברו מוניטין ותתחילו לראות תוצאות כי אתם תלויים באנשים אחרים שימליצו על העסק שלכם.
- קשה למדוד את יעילות השיטה, כיוון שקשה לדעת בוודאות מה גרם לליד להגיע אליכם.
- 6. לידים טלפוניים: אלו הם לקוחות פוטנציאליים שמתקשרים טלפונית לעסק שלכם.
יתרונות:
- לידים איכותיים יחסית מכיוון שהלקוח כבר הביע עניין ראשוני במוצר או בשירות שלכם.
- שיחה טלפונית מאפשרת ליצור קשר ישיר עם הלקוח, להבין טוב יותר את הצרכים שלו ולסגור עסקאות במהירות.
חסרונות:
- לא תמיד יש לכם זמן ויכולת לענות לטלפון. ייתכן שתצטרכו להיעזר בנציגי שירות לקוחות מה שייקר את עלות הלידים.
- מצד הלקוח ייתכן והוא לא יהיה זמין לשיחה או שידרוש יותר מידע לפני שיחליט לרכוש את המוצר, מה שייאלץ אתכם להשקיע זמן רב יותר בטיפול בליד.
- לידים של טופסי פנייה: אלו לקוחות פוטנציאליים שממלאים טופס פנייה באתר האינטרנט או בעמוד הנחיתה שלכם.
יתרונות:
- טפסי פנייה הם כלי פשוט וקל לשימוש. כל אחד יכול ליצור טופס פנייה ולהוסיף אותו לאתר האינטרנט שלו או לדף נחיתה.
- טפסי פנייה זמינים 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. זה מאפשר לאנשים להשאיר את פרטי הקשר שלהם בכל עת, גם כאשר אתם לא זמינים.
- מידע מדויק: טפסי פנייה יכולים לאסוף מידע מדויק על הלידים שלכם, כגון שם, דוא"ל, מספר טלפון ותחומי עניין. מידע זה יכול לעזור לכם להתאים את המסרים שלכם ללידים ולשפר את סיכויי הסגירה.
חסרונות:
- ייתכן שתצטרכו זמן רב יותר לטפל בלידים אלו כי אנשים שממלאים טפסים אלה עשויים לא להיות זמינים מיד לשיחה, או שהם עשויים לדרוש יותר מידע לפני שהם מחליטים לרכוש מוצר או שירות.
- עלות גבוהה: צריך להשקיע זמן וכסף בפרסום הטפסים ובקידום שלהם.
- יעילים פחות בהשוואה ללידים ממקורות אחרים. מאחר ואנשים שממלאים טפסים אלה עשויים להיות פחות מחויבים לרכישה, או שהם עשויים להיות מושפעים יותר מגורמים חיצוניים, כגון מחיר.
- לא כל הלידים יהיו איכותיים מאחר ויש אנשים שעשויים למלא את הטופס מסיבות לא רלוונטיות, כמו סקרנות או רצון לקבל מידע שאינו קשור למוצר או לשירות. לקוחות מסוימים עלולים לרשום פרטים לא מדויקים, כמו כתובת דוא"ל, ואתם תתקשו ליצור איתם קשר.
7 כללי אצבע לטיפול בלידים
- הגיבו במהירות: חיזרו ללקוח המתעניין תוך זמן קצר (רצוי תוך 24 שעות). מחקרים מראים שחברות שחוזרות ללקוח תוך שעה מרגע פנייתו מגדילות פי 7 את סיכויי ההצלחה של העסקה! היעזרו בכלים של בינה מלאכותית כמו צ'אטבוטים, כדי לשלוח תגובות אוטומטיות ולהגיב במהירות, גם מחוץ לשעות העבודה. העסק שלכם קטן ואין לכם תקציב לצ'אטבוט? חיזרו בעצמכם ללקוח ואם אתם ממש עסוקים, בקשו ממנו להשאיר פרטים בווטסאפ וחיזרו אליו בהקדם.
- מיינו את הלידים: לא כל הלידים שווים. קיטלוג לפי דמוגרפיה (גיל, מיקום,הכנסה), תחומי עניין (תחום עיסוק, תחביבים) ורמת בשלות יאפשר לכם להתאים את גישתכם לכל ליד.
- טפחו את הלידים: הציעו תוכן רלוונטי באמצעות כתבות, סרטונים וכדומה כדי להעמיק את הקשר עם הלידים ולחזק את המומחיות שלכם. בנוסף, השתמשו בכלי שיווק דיגיטלי כמו ניוזלטרים, מודעות ממומנות וקמפיינים ברשתות חברתיות, שיגדילו את החשיפה ויחזקו את המודעות למותג שלכם.
- דאגו לתקשורת אפקטיבית: היו ברורים, תמציתיים ומקצועיים, הסבירו את היתרונות של המוצר או השירות שלכם בצורה נכונה ומותאמת ללקוח הפוטנציאלי, מאידך, הקשיבו לצרכים שלו, שאלו שאלות, הבינו את הדרישות שלו ותנו לו להרגיש שאתם שם בשבילו.
- השתמשו בטכנולוגיות: תוכנות CRM (מערכת ניהול קשרי לקוחות) יעזרו לכם לנהל את כל הלידים במקום אחד, לעקוב אחר התקדמותם ולשפר את תהליך המכירה. בנוסף, שליחת מיילים, הודעות טקסט ותזכורות אוטומטיות יחסכו לכם זמן ויאפשרו לכם להתמקד בלידים איכותיים יותר.
- עקבו אחר התוצאות: ניתוח נתונים יאפשר לכם לזהות נקודות תורפה ולשפר את תהליך הטיפול בלידים לאורך זמן.
- השתמשו בשירותי מיקור חוץ: חברות המתמחות בטיפול בלידים יכולות לעזור לכם לחסוך זמן ולשפר את האפקטיביות שלכם.