שיטות תשלום בקידום ממומן

סוף סוף הקמפיין שלכם קורם עור וגידים. באילו פלטפורמות כדאי לכם לקדם אותו ואיך תשלמו עבור הקידום? הכירו את PPC, CPM וPPL- . מה מתאים יותר לעסק שלכם? כתבת מדריך

מאת: 
זמן קריאה: 01:02 דק

בעולם השיווק הדיגיטלי מוכרות שיטות שונות לתשלום עבור קידום ממומן. בחירת השיטה תלויה בגורמים שונים כמו: יעדי הקמפיין (האם אתם רוצים להגדיל את החשיפה למותג, להגביר את התנועה לאתר או להגדיל את המכירות), אופי קהל היעד (רחב או ממוקד) ולא פחות חשוב: מה התקציב שלכם וכמה תהיו מוכנים להשקיע בקמפיין שלכם.

בכתבה זאת נסקור את השיטות העיקריות לתשלום לקידום ממומן, יתרונותיהן וחסרונותיהן ולאלו עסקים הן מתאימות.

 

PPC (Pay Per Click): תמחור לפי הקלקות

מה זה? השיטה הנפוצה ביותר המתבססת על תשלום לפי הקלקה על המודעה.

איך זה עובד? בשיטה זו תשלמו רק כאשר הגולש יקליק על המודעה שלכם.

יתרונות:

  • יעילות: מגיעים לקהל יעד ממוקד בתזמון נכון.
  • בקרה ושליטה על הקמפיין: תוכלו לבחור מילות מפתח, ליצור מודעות מותאמות לקהל היעד, להגדיר תקציב.
  • יכולת למדוד תוצאות: כמה אנשים הקליקו על המודעה, כמה אנשים ביצעו פעולה לאחר ההקלקה (הרשמה לרשימת תפוצה, רכישת מוצר, השארת פרטים).

 חסרונות:

  • עלות: PPC עלול להיות יקר.
  • תחרות: עסקים רבים משתמשים ב-PPC, ולכן חשוב ליצור מודעות יעילות וממוקדות כדי להתבלט מהמתחרים.
  • מורכבות: PPC יכול להיות מורכב להבנה ולהטמעה, במיוחד עבור עסקים קטנים או בינוניים.

אלו פלטפורמות מתאימות ל-PPC?

Google Ads:

פלטפורמת ה-PPC הנפוצה ביותר ומציעה טווח הגעה נרחב דרך רשת החיפוש, רשת המדיה ומודעות YouTube.

Facebook Ads:

מספקת אפשרויות פרסום ממוקדות המבוססות על דמוגרפיה, תחומי עניין והתנהגות של המשתמשים. כולל מיקומים בפייסבוק, אינסטגרם, מסנג'ר ו- Audience Network.

Twitter Ads:

מאפשרת הגעה לקהל מעודכן בזמן אמת.

LinkedIn Ads

מאפשרת הגעה למקצוענים ולקהל איכותי.

TikTok Ads:

מאפשרת הגעה במחיר סביר לקהל צעיר ומעורב המעוניין בבידור.

(פלטפורמות אפשריות נוספות, פופולאריות פחות: 2. Microsoft Advertising, Amazon Ads,  Pinterest Ads, (Snapchat Ads.

לאלו עסקים מתאים PPC?

  • מסחר אלקטרוני: PPC יכול להיות יעיל ביותר עבור קמעונאים מקוונים שרוצים להגדיל תנועה לאתר שלהם ולהגדיל את המכירות.
  • עסקים קטנים או עסקים מקומיים: מסעדות, או ספקי שירות מקומיים יכולים להגיע ללקוחות פוטנציאליים באזור שלהם.
  • שירותים מקצועיים: עורכי דין, רופאים, יועצים ואנשי מקצוע אחרים יכולים באמצעות מיקוד למילות מפתח ודמוגרפיות רלוונטיות להגיע לאנשים המחפשים באופן פעיל את המומחיות שלהם.
  • סטארט-אפים ועסקים חדשים: PPC יכול לעזור לעסקים שהוקמו לאחרונה להשיג נראות וליצור מודעות למותג.
  • קידום אירועים, כנסים, סדנאות וכדומה: אפשרות להגיע לקהל יעד ממוקד המתעניין בנושאים המועלים בכנס/אירוע.

CPM (Cost Per Mille) : תמחור לפי חשיפות

 

מה זה? מדד המבטא את התשלום לחשיפת המודעה או הפרסומת ל-1000 גולשים.

איך זה עובד? אתם משלמים לפלטפורמה כלשהי סכום מסוים כ-CPM עבור פרסום המודעה שלכם. עבור כל 1000 אנשים שיחשפו תשלמו את הסכום המבוקש כפול 1000. (למשל, אם שילמתם לפלטפורמה מסוימת 10 שקלים ו- 10,000 איש נחשפו למודעה שלכם תשלמו לפלטפורמה 100 שקלים).

*הערה: האח של CPM הוא PPM (Pay Per Impression). גם זאת שיטת תמחור המתבססת על חשיפות. שיטה זו מתגמלת את הפלטפורמה המפרסמת על פי מספר החשיפות של המודעות, חשיפות אלו מחושבות על פי תנועת הגולשים באתר בו מופיעה המודעה. על פי רוב מסוכמת עלות קבועה ל-X חשיפות.

 

יתרונות:

  • פשוט יחסית להבנה ולחישוב.
  • מאפשר לכם להעריך את העלות של חשיפה לקהל היעד.
  • מאפשר להגיע לקהל רחב: מתאים לקמפיינים שמטרתם להעלות מודעות למוצר.

 

חסרונות:

  • לא מודד את האפקטיביות של הקמפיין. מאחר ו- CPM מודד רק את מספר החשיפות של המודעה לא תוכלו לדעת בוודאות אם הקמפיין שלכם היה מוצלח או לא.
  • עלות: עלול להיות יקר, בעיקר לקמפיינים שמטרתם להגיע לקהל יעד גדול.
  • לא מניע לפעולה (כמו רכישה או הרשמה). CPM לא מודד כמה אנשים פעלו לאחר שהם נחשפו למודעה.
  • לא תמיד אמין: במצבים מסוימים עלולים מפעילי אתרים מסוימים לנסות ולנפח את רווחיהם על ידי הגדלה מלאכותית של מספר הפעמים שבהן המודעה מועלית.

 

אלו פלטפורמות מתאימות ל-CPM?

Google Ads

מציעה אפשרויות פרסום שונות, כולל מודעות לתצוגה, אותן ניתן לרכוש על בסיס מחיר לאלף חשיפות. אתם יכולים למקד לאתרים ספציפיים או להשתמש ביכולות מיקוד הקהל של גוגל.

 

Facebook Ads:

לפייסבוק יש בסיס משתמשים גדול, ובפלטפורמה זאת תוכלו למקד נתונים דמוגרפיים ותחומי עניין ספציפיים כדי להגיע לקהל הרצוי לכם.

 

Instagram ads

אינסטגרם נמצאת בבעלות פייסבוק ומציעה אפשרויות פרסום דומות. עם תוכן מושך מבחינה ויזואלית תוכלו ליצור קמפיין  מרתק.

 

Twitter Ads:

הפלטפורמה מאפשרת להפעיל קמפיינים של CPM כדי להגיע למשתמשים בציר הזמן שלהם או באמצעות ציוצים מקודמים. אתם יכולים למקד למילות מפתח, מיקומים או תחומי עניין ספציפיים של המשתמש.

 

LinkedIn Ads:

לינקאדין היא פלטפורמת נטוורקינג מקצועית המתאימה לפרסום B2B (עסקים לעסקים) ולאנשי מקצוע בתעשיות ספציפיות. אתם יכולים לפלח את הקהל שלכם וליצור מודעה מותאמת לו.

 

לאלו עסקים מתאים CPM ?

 

  • מדיה, אתרים, בלוגים ופרסומים מקוונים: יכולים לייצר הכנסה על סמך מספר החשיפות שהמודעות שלהם מקבלות.

 

  • מסחר אלקטרוני: קמעונאים מקוונים משתמשים לעתים קרובות ב- CPM כדי לקדם את המוצרים שלהם ולהוביל תנועה לאתרים שלהם.
  • נסיעות ותיירות: CPM יכול להתאים לעסקים בענף הנסיעות והתיירות שרוצים להגיע לקהל רחב ולקדם חבילות נופש, מלונות, חברות תעופה או שירותים אחרים הקשורים לנסיעות.

 

  • בידור ומדיה: אולפני סרטים, רשתות טלוויזיה ופלטפורמות הזרמת מוזיקה יכולים לקדם את התוכן שלהם ולהגדיל את מספר הצפייה או המנויים.

 

  • קידום אירועים, כגון כנסים, קונצרטים או תערוכות. השיטה מאפשרת למקד את המודעה לקהל מסוים, להגביר מודעות כדי למכור כרטיסים.

 

  • קמפיינים למיתוג ומודעות: CPM משמש בדרך כלל לקמפיינים מיתוגיים של עסקים שרוצים להגביר את ההכרה והנראות של המותג שלהם בקרב קהל גדול.

 

:PPL (Pay Per Lead) תמחור לפי לידים

מה זה? PPL הוא שיטת לתשלום לקידום ממומן שבו בעל העסק משלם לפי ליד.  

איך זה עובד? תשלמו עבור הקידום רק אם הגולש נחשף למודעה שלכם וביצע פעולה המגדירה לִיד (מילא טופס הצטרפות, ביצע קנייה, נרשם לניוזלטר וכדומה).

יתרונות:

  • יעילות: אתם משלמים רק כאשר הגולש מילא טופס או ביצע פעולה אחרת המגדירה ליד.
  • בקרה תקציבית: PPL מעניק שליטה על תקציב הקמפיין שלהם. תוכלו להגדיר אותו ולעקוב אחר ההוצאות בקלות.
  • תוצאות מדידות: PPL מאפשר לכם למדוד את התוצאות של הקמפיין שלכם בקלות. אתם יכולים לעקוב אחר מספר המודעות שהוצגו, כמה לידים נוצרו וכמה עלה כל ליד.

חסרונות:

  • עלות: PPL יכול להיות יקר עבור עסקים שמכוונים לקהל רחב או לקהל ממוקד מאוד.
  • לידים לא איכותיים: לפעמים גולש עשוי למלא טופס רק כדי לקבל הצעה או הנחה, ולא כדי להתעניין במוצר או בשירות שלכם.
  • תחרות: PPL יכול להיות תחרותי מאוד מאחר שבעלי עסקים רבים משתמשים בשיטה זאת.

 

אלו פלטפורמות מתאימות ל-PPL?

 

Google Ads:

למרות ש-Google Ads מתמקדת בעיקר בפרסום בתשלום לפי קליק (PPC), תוכלו להשתמש בה גם כדי ליצור לידים. על ידי יצירת מודעות ממוקדות והפניית משתמשים לדף נחיתה או טופס יצירת קשר.

 

Facebook Ads:

מציעה התמקדות בקהלים ספציפיים באמצעות כלי פילוח מתקדמים. תכונה נוספת היא Lead Ads, המאפשרת ללכוד מידע לידים בתוך פלטפורמת פייסבוק. גולשים יכולים לשלוח את פרטי הקשר שלהם, כגון שם, דואר אלקטרוני ומספר טלפון, מבלי לצאת מפייסבוק (למשל, חברה שמוכרת מוצרים דיגיטליים יכולה להציע לגולשים להירשם לניסיון חינם. בתמורה להתנסות הגולשים צריכים לספק את פרטי הקשר שלהם).

 

LinkedIn Ads:

לינקאדין מאפשרת התמקדות בקהלים ספציפיים לפי פילוח של מיקום, גיל, מגדר, תפקיד, חברה ותחום עניין. בנוסף ניתן ליצור לידים ישירות בפלטפורמה על ידי שימוש ב-Lead Gen

Forms.  מדובר בטפסים שאפשר להציג למשתמשים בפלטפורמה כאשר משתמש ממלא את הטופס, הוא מספק לחברה את פרטי הקשר שלו, כגון שם, אימייל, תואר עבודה ועוד.

 

Twitter Ads:

בפלטפורמה תמצאו תכונה מעניינת של כרטיסים ליצירת לידים. כרטיסים אלו הם בעצם ציוצים הכוללים קריאה לפעולה וטופס למשתמשים למילוי פרטי הקשר שלהם.

 

לאלו עסקים מתאים PPL?

  • עסקים מבוססי שירות: חברות המציעות שירותים כגון ייעוץ, משפטי, שיווק או שיפוץ בית יכולות להפיק תועלת מ-PPL באמצעות לידים ממשתמשים שגילו עניין בשירותיהם.
  • סוכני נדל"ן ומתווכים: יכולים ליצור לידים לקנייה, מכירה או השכרה של נכסים.
  • ספקי ביטוח: יצירת לידים באמצעות PPL מאפשרת להם להגיע ללקוחות פוטנציאליים המחפשים באופן פעיל כיסוי ביטוחי.
  • מוסדות חינוך: מכללות, אוניברסיטאות, בתי ספר מקצועיים ופלטפורמות למידה מקוונות יכולים להשתמש ב-PPL כדי לעניין סטודנטים פוטנציאליים.
  • שירותים פיננסיים: בנקים, חברות השקעות ויועצים פיננסיים יכולים למנף PPL כדי ליצור קשר עם לקוחות שמתעניינים בתכנון פיננסי, בהלוואות, בייעוץ השקעות או בתכנון פרישה.
  • תעשיית הרכב: סוכנויות רכב, חנויות לתיקון רכב וחברות השכרת רכב יכולות להשתמש ב-PPL כדי ליצור לידים למכירת רכבים, שירות לרכבים או השכרת רכבים.
  • מסחר אלקטרוני: קמעונאים מקוונים יכולים להשתמש ב-PPL כדי להניע לקוחות פוטנציאליים לאתרים שלהם.

כתבות נוספות בנושא
פרסום ושיווק דיגיטלי

 דילוג לתוכן